Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl*
Nizhoni- Vad heter du i spelet? Så att jag kan ressa tillbaka hästen till dig :-)

Tack så mycket för hjälpen Nizhoni och Zassoo!! :-D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nizhoni heter Sleipner på howrse:)

Knapp

Någon som vet hur man får upp ridcenterbonusen på sitt ridcenter? Vad krävs? Har för närvarande +8 och lektionspris på 58e:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nån som har skithäst-ar för 500kr som jag kan köpa och som ni kan få tillbaka? Jag måste nämligen komma upp i 26 hästar för ett mål :-)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kl*

Någon som kan hjälpa mig med ett passköp? Reservera för 960 000 till mirtai i så fall :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag har, men du kan inte sälja tillbaka dem till mig förrän efter 10 dagar. Eller ja, du kan ju ressa dem så länge så kan jag köpa dem när det går:) Hur många behöver du?:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nizhoni heter Sleipner på howrse:)

Knapp

Någon som vet hur man får upp ridcenterbonusen på sitt ridcenter? Vad krävs? Har för närvarande +8 och lektionspris på 58e:)

Tack! :)

Vad jag har sett så påverkar antalet boxar ridcenterbonusen, jag har tex oftast 60 equus för lektionen men bara +9 i bonus men då har jag för få boxar. Antagligen spelar antalet hälsosörp och morötter in i bonusen också liksom hur bra de inackorderade hästarna är, men om dressyren påverkar bonusen kan jag inte säga. Det jag har sett tyder på att det är totala färdigheter som påverkar bonusen, inte bara dressyren men dressyren styr däremot lektionspriset. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Aha! Jag har faktiskt funderat på om inte antalet boxar spelade in, och det verkar det ju uppenbarligen som om det gör. Morötter och hälsosörp läste jag idag att man skulle ha minst 40 morötter/box och minst 20 hälsosörp/box. Så jag ligger efter med hälsosörpen. Får fixa det och fler boxar då helt enkelt och se om det blir bättre:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja ditt center är ju bra i övrigt, till och med tävlingarna är ju bra, så du borde kunna höja bonusen tycker jag. :)
Jag jobbar också på att höja bonusen men det är inte lätt, det tar en himla massa tid om man inte vill köpa allt för pass, vilket jag inte tänker göra.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Men det tar en himla massa tid tycker jag, nästan lite för lång tid. Det är inte många boxar man kan köpa varje gång, även om jag alltid väntar tills priset sjunkit till en viss nivå. Och varje gång det köps nya boxar behövs det ju mer betesmark så ängar är bra att ha i lager. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja det gör ju tyvärr det. Men samtidigt lägger jag hellre passen på hästarna och den delen. Har hittills inte lagt ett enda pass på mitt ridcenter och planerar inte att göra det heller:p

Odla till sörp är också drygt, därför jag hitills bara gjort det en gång:D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Betydligt roligare att lägga passen på hästar ja. :D

Sörp ja, himmel så tradigt att odla ingredienserna! Och korn blir det ju knappt något när man odlar och kornet tar alltid slut först. :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Jag har sålt några hästar men har svårt för att sätta "rätt" pris, kanske kunde få ut mer om jag visste bättre vad de är värda...
Hur tänker ni när ni prissätter era hästar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 724
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp