Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Tack för hjälpen!

Lyckades få alla piñatas utom just nr 20. Liite surt när man kämpat så långt att inte få till den sista, men är ändå ganska nöjd :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag var några poäng från pinata 12 (tror jag) och skulle fått ett ymnighetshorn...men hann inte...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag roterar alltid senast när de ligger på 97 % renlighet, samt när det kommit ett oväder. Går de ner till 96 % eller mindre så minskar betyget på ängarna. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Rotera ängarna ofta, jag roterar varje dag, då håller du bördigheten uppe. Ha gärna tillräckligt med ängar så du kan rotera dem även om en omgång är smutsig på grund av ett oväder, tex om du behöver 10 tunnland för en omgång bör du ha totalt minst 30 tunnland du bara använder för bete, då har du en extra att använda när en omgång blivit smutsig. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Alltså att du byter ängar, jag t.ex. har 15 tunnland som betesmark. När den marken står på 97 % bördighet (skrev fel förut, ej renlighet, den ska vara full) så tar jag 15 tunnland med andra ängar och har som betesmark, och lägger därefter den gamla betesmarken i träda. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Och hur får jag upp renligheten? :o
Har bara haft mitt ridcenter på skoj, men nu är jag sugen på att lära mig mer...
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Renligheten ökar av sig själv varje dag, se bara till så att du har rätt antal drängar anställda. Ska vara en per 20 ( el om det var 30, kommer ej ihåg) boxar. Man behöver inte anställa en om man har under 20 st, det får man gratis.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Knapp

När vi ändå är inne på ridcenter...

Varför får man oftast inte förlänga i de bästa stallen? Tjänar man något på att byta hästar i sitt stall ofta?:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Kanske kan vara så att ägarna höjer gränsen för lägsta färdigheter och därför inte vill godkänna. Jag vill helst inte ha hyresgäster som stannar för länge pga den anledningen. Dock råkade jag godkända en som ville förlänga till 9 maj, 2013 :eek: för ett halvår sen..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag tänkte också försöka förbättra mitt ridcenter, det svåraste känns som tävlingarna... Har ju gjort mitt till westerninriktat (dumt nog, nu vill jag byta tillbaka :p) och jag fattar inte hur man ökar prestigen på cuttingtävlingarna! Det går ju inte att ändra någonting? :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

För att höja svårighetsgraden på dina cuttingtävlingar behöver du köpa kalvar, om tävlingen blir för svår så säljer du av några kalvar. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag är inne lite då och då på dagarna, så det vore jättesnällt! Reservera för 1005666, så kan jag lösa mitt sista mål också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 728
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp