Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Hur föder man upp en enhörning? Dumma mål som är svåra att klara.
Likaså vinna 1e i en tävling. Några tips?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Steg 1: Skaffa en enhörning :D (köpa eller låna, jag kan tänka mig att låna ut)
Sedan är det bara att köra på och hoppas att turen är med dig! :p Du kan bara betäcka en enhörning på vissa specifika tider, 06:23 eller 18:23 (har för mig att man kan ändra dessa men har inte gjort det själv). Betäcker du t.ex. 18:22 eller 18:24 (enligt howrse-klockan!) så blir det inget föl. Sker det på rätt tid har du 1/5 chans att få ett enhörningsföl. Både stoet och hingsten måste vara enhörningar av samma ras.

Tror det var det viktigaste. Eller ja, ha tålamod! :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Tålamod ja :D
Har nyligen börjat med enhörningsavel och har fått ca 30 föl utan horn och 4 med..
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja fy jag har egentligen alldeles för dåligt tålamod för att hålla på :D Tror det tog ca 15 föl innan jag fick mitt första med horn.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

mysko! Min hade 18% förut, men efter att jag råkat natta honom utan att lägga honom i äng/box, så sjönk ju moral och etc, vilket gjorde att det tog mer energi än vanligt, logiskt. Men, nu när han är tip top igen, i både moral och hälsa, så drar han ändå 20%... trodde de hade ändrat det efter senaste uppdateringen, eftersom det hände vid den tiden.

men nähä, får väl luska vidare på det då :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

joo, ett ufo med åldrande poäng. men på texten jag citerade här åvan i förra inlägget fattade jag det som att det inte ska vara möjligt med en häst som har MA.
fast jag har säkert fel.:p
xD

Om hästen "hittar" en åldrandepoäng så syns den till vänster i händelselistan för hästen. Det gör de på morgnarna så ÅP:n hamnar precis efter det att det står att det blivit morgon. (ufon kan nog snarast definieras som att du hittar dem)

Ufon dyker upp var som helst och har inget med hästen du var inne hos att göra. Du hade lika gärna kunnat vara ute på startsidan när ÅP:ufot kom farande. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag har lyckats köpa, så nu gäller det bara att ha tålamod då. Inte min starka sida ;)....
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Haha ja, inte sällan man sitter där 10 min innan och "ska bara".. Sen en timme senare kommer man på att man missat tiden :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Typ så ja :p Fördelen är att även min pojkvän blev engagerad, "är det inte enhörningstid snart?" :rofl:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Samma här! :p Jag har dock justerat avelstiden till 10 minuter efter speluppdateringen (9:00 svensk tid på internationella där jag har enhörningar). Då hinner jag lagom logga in och förbereda alla ston tills det är dags. Funkar bra! :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

behöver hjälp med mål 91. "köp en häst som är över 25 och har 0 färdigheter."
har inga pass och vill inte ge för mkt (kan kanske "låna"):p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Det finns folk som avlar hästar till det målet, kan det vara Alwarion månntro?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

intressant problem - Saturnus behöver 4kg spannmål, men man kan bara ge dem 3,75kg per dag... :grin:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

nja, det är väl bara hö-ransonen som höjs när hästen betar i hagen? Inte till havren, som den behöver ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

och hur mycket är "tillräckligt" med hö? :P

fast lite mysko att dem har satt en gräns, som man kan överskrida
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

KL

Jag gjorde tydligen just någon väääldigt arg på internationella nu :o Tydligen fick man bara skicka vänförfrågan om man behövde hjälp med sista klicket på Pinatan.. och för mig behövde jag bara ett klick till sen ett vid 12 inatt.. Men jäklar vad sur personen blev..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 726
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp