Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kl*

Min misaki blev tam i natt och efter några nervösa minuter lyckades jag få samma nummer som på min spanska mustang. :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Precis som jag tänkte! :eek:
Om jag har tålamod och håller mig till araberna kan jag avla fram rätt färger med mina åp-hästar, men jag har nog inte nog med tålamod för det. Affixlöst får jag också om jag vill då. :idea:

Men det ska jag nog ha som mål. Affixlösa araber, vuxna och föl av alla färger. :)

Förlåt men. Vad är en åp-häst? Åldrandepoäng förstår jag men? Jag är inte inne i alla termer ännu:laugh:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

ÅP-hästar är vilka hästar som helst som får gå lektioner och hitta ÅP. Kostar ingenting eftersom de får pengar från lektionerna, och samlar ÅP till en som bonus. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Som zassoo skrev så får de samla åp. Jag brukar inackordera dem på center med riktigt bra ängar, då tar de en lektion och sen får de beta på ängen. Under sena hösten och vintern måste men ge lite extra hö men övrig tid är de rena vinstmaskinerna. Gör jag alla mina åp-samlare får jag in ett par tusen equus, det är inte helt fel. Antalet åp varierar en del, varannan dag ger de fler och varannan dag färre ungefär.

Nu när man ska samla blommor har åp-hästarna fått jobba lite, alltid är det någon som fyller år och andra har fått stå i boxen för att hitta fettburken. Till kommande event är alla åp-ston betäckta så jag får de föl jag behöver. :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag pallar aldrig ställa alla mina åp-hästar på ängen. Jag ger dem bara mat vanligt, men de brukar gå med vinst ändå, dock inte lika mycket. Men det räcker:)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

I början tyckte jag det var jobbigare att ställa dem på ängen men nu går det av bara farten. Dessutom hittar de både rovor och äpplen så då tjänar jag lite till. :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nu har jag börjat samla ston och börjat betäcka dom.. Har för närvarande 39 ston. Å fler ska det bli :p.

Alla ligger nu på 2 mån in i sin betäckning. Hoppas fölen hinner komma innan eventet börjar :)

Ska bli spännande.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja tror det var ca 45 st (enligt Humlans uträkning :D). Puh, jag har hittills fått 23 föl (mha fruktbarhetstrollspö på vissa), så nu behöver jag bara typ dubbelt så många till :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Okej jag har iaf 45 betäckta ston nu! ala 2 mån på alla. Vi vet ju inte när eventet börjar men får hoppas dom väntar några dagar iaf så fölen hinner komma :)

Då har du ju iaf fått ihop några föl redan mina ligger alla i magen fortfarande.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Eventen brukar väl komma någon vecka senare till svenska än till internationella, så några dagar har vi nog på oss iaf :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kl*

Jag har länge funderat på varför shettisar behöver ett annat fölschema och idag bestämde jag mig för att prova och se vad som händer om jag leker med ett shettisföl på samma sätt som jag leker med mina arabföl. Men det var ju ingen skillnad!? Köpte jag ett konstigt shettisföl eller vad? Den blev inte fet, inte mager och fick hela ökningen på 1.2. Energinivå och klockslag sista dagen var precis som för mina araber, ingen skillnad alls. Att jag har fontänen borde inte vara det som avgjorde, då hade resultatet på något sätt skiljt sig från arabfölen. :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kl*

Nu har de tagit bort detta med att mata föl.... Vet inte om det kommer vara med överhuvudtaget när det kommer till svenska?
Det tog även bort dubbla poäng vid anmälan till grand prix, nu ska man få alla dessa nummer vid inlogg istället, vilket gör det betydligt lättare att få nästan fulla brickor, vilket kommer locka fler att använda pass (min teori)

How do you get numbers?
when you log in for the first time each day
when your horses play (maximum 10 per day)
when you give horses a turnip (maximum 10 per day)
when you register your horses in a Grand Prix competition
in the flash sales
with UFOs
when you use your passes (excluding horse purchases) (1 pass used = 1 number or a bonus)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Nämen, så kan de ju inte göra nu när vi har betäckt en massa ston! Vad ska vi då göra med alla sabla föl? :eek:

Nå, jag borde väl nästan få ihop min färgsamlig kan jag tycka, de flesta ston är araber.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

men.. jaha, vad ska man nu göra med alla fölisar som ploppar ut snart? :p

when you use your passes (excluding horse purchases) (1 pass used = 1 number or a bonus)

vad menar dem med bonus?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 724
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp