Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

När de är 29 år och 8 mån får man börja missköta dom rejält så de ska dö vid 30 år och inte hänga i för länge :devil::D

Jag är jättenojig efter att en häst dog när den skulle bli 30 (den var alltså 29 år 10 mån) trots samma behandling som alla andra som klarat sig. Numer sköter jag dem som vanligt (precis som du gör) fram tills de är 30 år, när de är 30 år tränar/tävlar jag så de har 5 eller mindre i energi när det blir ny dag (30 år och 2 månader). Då dör de på momangen och det känns härligt på ett makabert vis att pressa det sista ur dem. :devil:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Nejmen det är ingen fara!

Kika på den här hästen: gammal häst, den är skött så som Snyggve skrev (fram till idag, inget misskötande alltså) och som du ser så har den gott om hälsa kvar imorgon när hon blir 30. :) Imorgon väntar lite tävlingar för att döda eländet. ;)

Men som sagt vågar jag inte "slarva" med skötsen före 30 numer, även om jag vet att det ska gå utan problem.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Aha, jag måste ju prova i så fall. Det vore himla bra om de kunde tjäna equus hela livet. :)

Jag, velig? Nä inte då. ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

KL

Någon som vill ha 4 ÅP i en snöboll?? Är ni inte vän heter jag Fishli där också, men vill gärna ha en snöboll tillbaka, någon gång :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag tar gärna emot den och lovar att kasta nästa snöboll jag fångar till dig. :)
Sleipner var det. Jag hoppas jag hittar något annat än en rova som du fick förra gången. ;)

Nu har jag äntligen kommit ikapp med kastandet så alla som kastat till mig har fått iaf en tillbaka. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

tyvärr kunde jag inte skicka till dig :( "Denna spelare kan inte längre ta emot något den här veckan."
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Oj, finns det en gräns för det också? Då får du kasta till någon annan. :)
Och det förklarar varför det inte kommit fler snöbollar till mig nu. :D

Du får ändå nästa snöboll jag hittar. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Tack :) vill ingen här ha dem, kan jag spara dem till på måndag :) hoppas de "nollställer" så du kan ta emot då :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag väntar gärna till måndag om du kan och vill. Jättesnällt av dig. :)
Mina hästar äter åp, rovor och morfeus, det blir så när man avlar i grupp och jagar topphästarna. Så jag är ytterst tacksam för alla snöbollar jag får och försöker ge tillbaka allt jag kan. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag tar gärna emot ÅP-snöbollar annars :angel: (kalaspinglan)

Tror gränsen är 15 snöbollar per person och vecka.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl*

Nu har jag köpt och ska betäcka mitt först enhörningssto, spännande :-)

Lägg gärna till mig som vän om ni vill: Lily84
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Spännande med enhörningar! Vilken ras har du skaffat? Jag har arabenhörningar som jag satsat lite på, men nu känns det som att det kostar lite för mycket med tanke på att jag satsar stort på vanliga araber. Hoppas du har mer tur i början än vad jag hade, drygt 20 hornlösa betäckningar hade jag innan första hornet dök upp. :p


Snyggve - Haha, då vet ni hur många snöbollar jag fått! Grattis till några ny åp! :banana:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Hade turen på min sida idag med Yhornen! I första fick jag ett nytt Y-horn och morfeus armar och när jag öppnade den andra så fick jag en tinkerenhörning och en grip bla :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*Kl*

Hur kommer man till Zanthos sidor så man kan klappa? Kom dit via en länksida förut men det funkar inte längre..=/
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

KL

Har 2 hestias gåvor som jag inte gör nått med , vet dock inte vad jag kan ta betalt för dom :confused: , men om någon är intreserad e de bara att skicka ett meddelande på howrse till Thrse :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Har du själv klarat av målet att föda upp en enhörning? Om inte så kommer en Hestias gåva garanterat till användning där så behöver du bara betäcka en gång för att klara målet. :)

Edit, såg att du förmodligen klarat det då du har en massa enhörningar. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 117
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 410
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp