Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag tackar ja till alla snöbollar, även rovor! ;)

Jag skickar tillbaka när jag fångar något ufo, men det har varit stendött på den fronten idag. :cry:
Och jag har då varit inloggad länge idag. Sleipner heter jag där. :-)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

för att komma till himmelen måste hästen dö (av hög ålder eller av missbruk, är upp till dig :p) (få ner hälsan till 0) När hästen dör så får du upp en knapp "skicka hästen till himmelen" :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag har fått en hög vänförfrågningar idag och ber om ursäkt ifall någon bukefalist inte fått det accepterat, skriv gärna ett pm om att du är bukefalist så lägger jag till dig. :)
Tidigare accepterade jag alla vänförfrågnignar men nu måste jag börja sortera lite, bukefalister blir alltid accepterade bara jag känner igen er.

Tänk om vi bukefalister skulle kunna skriva en rad (eller ett ord, Bukefalos) i vår presentation så blir vi lättare att känna igen. Vad tror ni om det? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Accepterat och klart, tack! :)

Sorry att jag läste fel. :-(
Himlen och frizonen är inte samma sak. När hästen dör av vanvård eller av ålderdom kan man skicka den till himlen. Till frizonen skickar du levande hästar och får 400 equus. :)

Om hästen dör av hög ålder, över 30 år, får du ett pass. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Ah, ok. Tack för infon!
Måste man vänta på att hästen dör? Gör den det automatiskt? (Oj så brutal jag känner mig :D).
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Om du gör av med energin (tex tränar) och åldrar utan att natta eller mata så dör den ganska snart. Inte rykta heller!

Efter 25 går hälsan ner automatiskt och då dör hästen till slut oavsett vad du gör. Ja om du inte ger den en orkidé förstås.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Kan man hålla en häst vid liv till 30 utan en orkidé?
Ett pass skulle ju inte kännas helt fel :)

Nizhoni: jag tycker det är en utmärkt idé att skriva till Buke eller nåt i sin presentation.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag skrivit Bukefalos i min presentation. :)

Det går utmärkt att hålla hästen vid till till 30, men undvik lektioner, box och äng. Undvik naturligtvis även träning, ritter och tävling. Rykta och mat är ett måste, vatten och klapp är bra. :)
I tid i säng för natten är också ett måste.

Jag kan tycka att äng borde vara bra men jag har sett hur hälsan ibland tar ett skutt ner vid äng, men jag har inte räknat på om det är extra eller tillhör dagens nedgång.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Det går utmärkt att hålla hästen vid till till 30, men undvik lektioner, box och äng. Undvik naturligtvis även träning, ritter och tävling. Rykta och mat är ett måste, vatten och klapp är bra. :)
I tid i säng för natten är också ett måste.

Jag kan tycka att äng borde vara bra men jag har sett hur hälsan ibland tar ett skutt ner vid äng, men jag har inte räknat på om det är extra eller tillhör dagens nedgång.

När mina fyllt 25 år så sköter jag om dom såhär:
1. Rykta
2. Lektion
3. Så stor del av maten som möjligt på ängen.
4. Ev. resten av maten.
5. Bädda ner!

När de är 29 år och 8 mån får man börja missköta dom rejält så de ska dö vid 30 år och inte hänga i för länge :devil::D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Så det funkar?! Det är ju super för då kan de tjäna pengar hela livet. :D
Jag har inte vågat prova eftersom jag sett att de tappat hälsa på ängen och efter lektion, men det kanske bara är vad som ändå förloras den dagen. Men nu ska jag prova det! :)
Då kan ju Grane också börja träna lite pengar. :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag håller med Snyggve, det går utmärkt att låta dem gå lektioner. Mina enhörningsston har jag dessutom betäckt hela livet, de blir ändå runt 32,5 år innan de dör.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Oj, och ändå läser man om folk som betäckt gamla hästar med allt på hundra och de har dött rätt snart. Har du haft tur eller de gjort fel?

Jag har som sagt inte räknat på hur mycket förlusten blivit i slutändan men sett att hälsan hoppat ner efter en stund i hagen eller efter lektion, men jag ska nog prova på någon häst, när jag har en så pass gammal. Äldsta är 23 nu.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag har gjort så med massor med ston så tur handlar det inte om. Har betäckt dem så fort det är möjligt efter senaste fölet. Är dock inte säker på om jag låtit dem gå lektioner hela livet när jag betäckt dem.
Men med tanke på marginalen med runt 2,5 år efter 30, som mina har levt, så tror jag knappast att det är ett problem med både betäckningar och lektioner.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

kl

hade 2 yhorn på lager och öppnade dem, döm av min förvåning att jag fick en EH :p Dock var det en hannoveranare :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 117
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 410
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp