Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Nja, egentligen inte.. Det beror ju på hur gärna du vill ha hornet. Grejen med det är ju att du öppnar det och så är det färdigt. En kronostimer är ju mer användbar på så vis. Men som sagt, känner du att det är värt det så :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

men gud vad segt det går att bluppa min hornhingst - med tanke på att folk envisas med att köra sina 100-bluppade julgranar mot min pålle hela tiden :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Vad trist! :( Hur har du tränat honom? Om man har t.ex. en hanoveraner brukar det löna sig att träna upp dressyr och speed, tävla hoppning, då får man skitlätta tävlingar som de fulltränade inte har tillgång till och när hästen vunnit 20 vinster så tränar man upp hoppningen.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Connemara har jag, så tränade upp halva snabbhet + lite dressyr, och tävlade i hoppning/fälttävlan och etc, blev inte mycket vinster där dock, så har nu tränat upp hoppning helt, tränar dressyr med, och kör vad som finns att tävla i, typ :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Såvida man inte har en häst som gör sig bäst i dressyrtävlingar (lusitano bara va?) så gör man bäst i att träna upp dressyren helt från början. Dressyren ingår ju i alla grenar och ingen gren förrutom dressyren bygger ju svårigheten på tävlingen på hästens dressyrfärdigheter.

På connermara hade jag tränat upp dressyr och hoppning fullt, sen tävlat fälttävlan. Men på svenska versionen finns det väl iof inte så många tävlingar så det funkar väl inte lika bra där som på internationella tyvärr.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

där ser man, hade fått för mig att snabbhet var bäst att träna upp, oavsett ras :p
nåja, får träna upp dressyren helt nu då, och se hur det går sen :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Eftersom snabbhet inte har något med connemarans blup att göra så spelar det ingen roll, dock har ju många raser snabbhet som "topp tre" samt att snabbheten räknas i både galopp-, travlopp och hoppning, så visst är det bra att träna upp den. :)

Om det är svårt att bluppa marorna i fälttävlan så kan det ju vara värt att träna upp dressyr och speed istället och köra på vanliga hopptävlingar, men då får man ju räkna med att inte placera sig på de obligatoriska (för bluppen) fälttävlanstävlingarna istället.

Gudars vad rörigt detta blivit. :o
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag fattar inte, jag kan fortfarande inte klara målet att leka med två föl så det för 1.20 genetik. Har lekt med en hel bunt nu.:confused: Måste båda föräldrarna vara mina (med mitt affix) eller vad är problemet, någon som vet?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*KL*

Yaay, jag fick ett Poseidon-paket i mitt y-horn :) Något vettigt för en gångs skull! Har bara fått skräp de senaste gångerna annars..
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

du måste själv ha fött fölen, kan inte köpa ett föl på försäljning.

För att kolla så att du verkligen har lekt upp 1.20 i GP, notera fölets GP innan du börjar, på papper eller på själva hästen, och när du lekt färdigt så kan du räkna själv om det verkligen var 1.20 ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*KL*

Yaay, jag fick ett Poseidon-paket i mitt y-horn :) Något vettigt för en gångs skull! Har bara fått skräp de senaste gångerna annars..
Bah och jag har bara fått skit i mina:mad: Det bästa jag fått på om senaste 4 jag öppnat har varit typ en MK-sadel:p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag fattar inte, jag kan fortfarande inte klara målet att leka med två föl så det för 1.20 genetik. Har lekt med en hel bunt nu.:confused: Måste båda föräldrarna vara mina (med mitt affix) eller vad är problemet, någon som vet?

Följer du ett fölschema? Vet flera som sagt att dom inte klarar det trots att dom följer ett schema (vet dock inte vilket dom följer) så du kanske har samma som dom isf?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ja, en MK-sadel är ju inte mycket att hänga i julgranen.. Brukar alltid sälja tillbaka till affären om jag får en sån, har mer nytta av equus då ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

men gud vad segt det går att bluppa min hornhingst - med tanke på att folk envisas med att köra sina 100-bluppade julgranar mot min pålle hela tiden :crazy:

Håller med nu är det riktigt trökigt, finns ju dom som ställer upp i alla tävlingar så mina hästar har inte en chans att vinna någon tävling.

Menmen so is life
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*kl*

Nån som har inside-tips på hur man Bluppar Lusitanos på bästa möjliga sätt?
Vad träna upp, vad tävla i osv? :D

Har ju bara Hannoveranare sedan innan så har noll koll!
Vet dock att trav, galopp och dressyr ska tränas :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Lusitanos är de mest lättbluppade av alla :D

Träna upp trav + galopp (ej ridturer). Tävla i dressyr tills du inte får fler färdigheter. Gör ridturer i trav och galopp, träna upp dressyren. Ev. tävla i hoppning/fälttävlan om du saknar vinster.

Mina hästar brukar vara färdigbluppade vid 9-års ålder, utan Kronostimer.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Haha vilken tur att jag fick experthjälp av dig! :D
Ja jag har förstått att de är relativt lätta att bluppa då de är så pass bra i just dressyren :)
Tusen tusen tack för hjälpen! Kanske man kan få fart på bluppandet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
246
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 067
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp