Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

Klarade bonuspusslet idag :) Men jag förstår inte riktigt hur färdigheterna på Gypse fungerar? Kan man lägga till lite hur man vill, eller finns det en gräns på t.ex. hur mycket man får lägga till per dag?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

ännu en fråga..när man ska köpa häst på tex auktion, så står ju dom där poängen,va heter de?? på vänstra sidan står FP ?? och på högra de där andra poängen..ju högre destu bättre..
men var ser man sin egna hästs poäng, utan att sätta den till försäljning ?? jag vet inte om hästen jag ska sälja har 430 eller bara 350....om ni fattade nåt nu, så e ni riktit duktiga.
Om du öppnar sidan till din häst, så har du tre flikar att titta på.

På första fliken: Kännetecken har du siffran för färdigheter. Allt mellan 0 och 850 förekommer och ju högre siffra ju bättre tränad är hästen. Normal siffra för en precis färdigblubad (ca 10 år) häst bör ligga mellan 400 till 650, denna siffra ökar varje gång du ger lektion fram till hästen fyller 25 år, beroende av ras och vad hästen skall användas till. Ett avelssto behöver inte ha lika höga siffror som en tävlingshäst.

Hittar du tx en häst 15 år med lägre siffror kan du vara nästan säker på att den inte är färdig Blupad och bör därför inte betinga någon högre pris.

Under flik 2: Genetik hittar du siffran för GP, och samma här, ju högre siffra ju bättre avels och tävlings potensial har hästen.

Här hittar du även Blup mätaren som visar på en skala från -100 till +100 var i tränings stadiet en häst ligger. En tumregel är att man ALDRIG avlar på en häst som inte är +100 på Blup om man inte medvetet avlar för att sänka rasens GP och medfödda FP
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

Klarade bonuspusslet idag :) Men jag förstår inte riktigt hur färdigheterna på Gypse fungerar? Kan man lägga till lite hur man vill, eller finns det en gräns på t.ex. hur mycket man får lägga till per dag?

Från början har du en "pott" på ca.10000 sandhögar, de kan du fördela precis som du vill på Gypses färdigheter.
När du sedan bygger upp honom får du 7 nya sandhögar som du kan fördela precis som du önskar:)

Förövrigt: Galoppera bums in på lek tråden och anmäl dig till Mammas nya lek:D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

300 dagar :banana:

har snart gått ett år sen jag registrerade mig på svenska howrse :o
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

*KL*

Någon vänlig själ här inne som har ett ÅP till övers? :o
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ingen som skulle kunna ge mig (Isafold) en rova så jag kan validera målet? :) Ger tillbaka!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL
ÅP:n mottages tacksamt!

Kan inte skicka till dig eftersom jag gjorde det tidigare i veckan, men så småningom så. :)

kl

Är det inte lite fantasilöst att howrse har både trakheners, holsteinare och hannoveranare (samt lusitanos och PREs)? Alla ser ju likadana ut.:cool:

(Säger jag som hade tänkt sälja min inloggningsholsteinare. Nu har jag fyra, trots att jag egentligen tycker att de är ganska fula. :D)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag håller med. Det är inte bara tråkigt, dom är skitfula också. Tycker faktiskt det borde va varsin hästbild för varje ras.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Någon annan som har ÅP till övers får mer än gärna skicka, kan aldrig få för mycket av det =)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Lyckades åldra en av mina hästar upp till 40 år så jag fick en till pusselbit. Nu har jag fått sammanlagt 3 bitar på bonuspusslet, och det får banne mig räcka :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jaa, islandshästar skulle ju vara nåt! Det skulle jag vilja ha :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
249
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 071
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp