hjärter_dam
Trådstartare
Jag har bestämt mig för att den dagen jag skaffar hund, helst inom de närmaste åren, så ska det bli en pudel. Dels tycker jag de är otroligt vackra, dels verkar de vara "lagom" för mig som inte har någon större hundvana sedan tidigare. Att de inte fäller och är mer allergivänliga än andra hundar är såklart också ett plus. Pojkvännen är väl inte helt lyrisk över att det så småningom kommer en hund till oss, men hunden kommer att vara min och mitt ansvar, och jag tror faktiskt att han kommer att gilla den när det väl gäller.
Jag har fram tills nu varit helt övertygad om att det är en storpudel jag vill ha, de känns lite mer robusta och stabila än de mindre pudlarna. Förra helgen träffade jag och pojkvännen på ett par storpudlar och pojkvännen tyckte då att de var lite i största laget
Jag kan väl till viss del hålla med honom, det är rätt mycket hund att härbärgera, men jag tycker att de stora är absolut finast.
Så, ett tankeexperiment där man ställer storpudel mot en mellanpudel. Jag vet ju att enligt rasbeskrivningen så ska det inte vara några skillnader. Men hur ser det ut i verkligheten? I min fördomsfulla värld så är mellanpudeln mer hoppig och skällig och en tanthund
Om man tänker sig en annan ras med pudelns kvaliteter och i mellanpudelns storlek, vad finns det då för alternativ. Och ni som har storpudel eller annan ras i samma storlek, hur mycket plats tar de egentligen? I bil, säng, soffa etc.
Jag har fram tills nu varit helt övertygad om att det är en storpudel jag vill ha, de känns lite mer robusta och stabila än de mindre pudlarna. Förra helgen träffade jag och pojkvännen på ett par storpudlar och pojkvännen tyckte då att de var lite i största laget
Så, ett tankeexperiment där man ställer storpudel mot en mellanpudel. Jag vet ju att enligt rasbeskrivningen så ska det inte vara några skillnader. Men hur ser det ut i verkligheten? I min fördomsfulla värld så är mellanpudeln mer hoppig och skällig och en tanthund