Sv: Stor hund i litet format?
Jag skulle också gärna vilja ha en liten hund och har ungefär samma krav som du. Det jag dock upptäckt i mitt letande är att den rasen inte existerar. Alla de raser som nämnts i tråden har jag undersökt och förkastat.
Pudel - är trevliga, fast bara de mellanstorlek och uppåt. Dvärg och toy har en mentalitet som jag inte gillar.
Sheltie - Rädda, nervösa och alldeles för mjäkiga.
Dvärgpinscher - antingen rädda eller vassa som sjutton
Schnauzer - schysst temperament men måste trimmas
Schipperke - faller på sitt utseende. Ska jag ha en liten sällskapshund ska den vara söt. I övrigt gillar jag mentaliteten.
Cavalier - för mycket sjudomar och även här finns det en knepig mentalitet
Pappillon - pälsvård plus något mesig
D/S gårdshund - återigen mentaliteten. Har bara träffat några få trevliga
De jag tyckt bäst om hittills är corgi, både cardigan och pembroke, men de är så stora.
Jag skulle också gärna vilja ha en liten hund och har ungefär samma krav som du. Det jag dock upptäckt i mitt letande är att den rasen inte existerar. Alla de raser som nämnts i tråden har jag undersökt och förkastat.
Pudel - är trevliga, fast bara de mellanstorlek och uppåt. Dvärg och toy har en mentalitet som jag inte gillar.
Sheltie - Rädda, nervösa och alldeles för mjäkiga.
Dvärgpinscher - antingen rädda eller vassa som sjutton
Schnauzer - schysst temperament men måste trimmas
Schipperke - faller på sitt utseende. Ska jag ha en liten sällskapshund ska den vara söt. I övrigt gillar jag mentaliteten.
Cavalier - för mycket sjudomar och även här finns det en knepig mentalitet
Pappillon - pälsvård plus något mesig
D/S gårdshund - återigen mentaliteten. Har bara träffat några få trevliga
De jag tyckt bäst om hittills är corgi, både cardigan och pembroke, men de är så stora.