Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, pudel kan kanske funka men det var det där med pälsen... efter 20 år med shih-tzu är det tröttsamt att raka, bada och borsta. Dansk-svensk gårdshund har väl en hel del viltintresse i sig?
Absolut..
Förarveka och föriga tycker jag stämmer in på de staffar jag träffat på faktiskt, mycket mer förig och villig att samarbeta än schnauzern![]()
Är DP känd som en "mentalt stabil" ras? Jag har ALDRIG träffat en DP som varit ens hyfsad i huvudet tror jag.
Jag tror att du har fått en liten snedvriden syn på borderterrier, de är enligt mig (och många jag träffat) den ultimata lilla hunden om man är aktiv och vill träna.
Allvarligt talat kan du nog i se dig i stjärnorna () efter en liten hund utan jaktinstinkt OCH utan mycket päls. Då oftast de raser som används/har använts till jakt är oftast de med mest lättskött och smidig päls, eftersom det är lättast i jakten.
Alldeles för överhängande risk vad gäller diskbråck, men det verkar vara trevliga hundar. Västgöraspets, hm... visst är det Kimzor som har en sån? Är inte de jäkla självständiga, eller är det snarare inte så hos de flesta spetsraser?