Stoppa bröstmjölkproduktion?

No1

Trådstartare
Visst går väl det att göra med en medicin eller har jag drömt?
Om Ja, vad heter den?

Sv: Stoppa bröstmjölkproduktion?

Min svägerska fick "något" som stoppade upp hennes mjölkproduktion efter en vecka med tvåan, men jag minns inte vad det hette - om jag alls har vetat det...

(hon hade MASSOR med mjölkstockningar - mådde verkligen jättedåligt av det - med ettan och gjorde verkligen ALLT som gick att komma på utan att lyckas. de hoppades att det skulle bli bättre med tvåan, men så var inte fallet så de gav upp tidigare den här gången)

Det finns en tablett som heter pravidel.

Visst går väl det att göra med en medicin eller har jag drömt?
Om Ja, vad heter den?

Japp det finns det. Jag och min kompis blev jättedåliga av dom. Med vårat andra barn tog jag inget. Det slutade ändå.

Jag fick en medicin som heter Parlodel. Misstänker att denna och pravidel är samma, med olika namn.
Fick ta den i två veckor.
Mådde väldigt dåligt av den. Var illamående och yr hela tiden.

Jag fick Syntocinon som är till för att stimulera tömning av mjölkörtlarna. Nu fick jag inte i syftet att stoppa mjölkproduktion utan för att undvika mjölkstockning då jag hade MASSOR av mjölk men liten inte ville amma och det var svårt och smärtsamt att få ut mjölk med pump utan hjälp.

brösten sinade efter 3:e försöket med sprayen och BM sa att det tyvärr kunde bli så.

Ja, det finns. Namnet minns jag inte. Finns en engångstablett som stoppar mjölkproduktionen.

Efter sonens födelse hade jag problem med mjölkstockningar, slutade med akut operation för dränering av var ur bröstet, pencillin intravenöst och si så där totalt blev det väl en månad med pencillinätande och efter att ha gått med 38-40 grader i feber i flera veckor var det inte så mycket kvar av mig. Fick i det läget den här tabletten för att få slut på mjölkproduktionen. Det var psykiskt oerhört jobbigt att ta den här tabletten. Man är så full av "mamma-hormoner" och mitt inre ansåg väl snarast att barnet skulle svälta ihjäl.

Kommer inte heller ihåg vad den heter.

Men jag har fått en enda tablett innan förlossningen och tydligen har den varit effekt för produktionen har inte ens kommit igång!

Jag vet tyvärr inte heller vad den heter, men jag fick en tablett ca 2 timmar efter förlossningen (Kejsarsnitt) och mjölkproduktionen kom aldrig ens igång. Den råmjölken som fanns där från graviditeten försvann omgående..

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 304
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 571
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 595
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 530
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar