Lycanthrope
Trådstartare
Jag och blivande sambon pratar om hund (en till!) såsmåningom, inte än på länge men det är ju underbart att längta!
När man tittar på gruppen sällskapshundar så är det mest små ludna saker och det är vi inte intresserade av.
Vi vill ha en STOR hund.
Den får gärna kunna vara med i stallet och med ut och rida.
Vi motionerar inte suupermycket men gärna skogspromenader
och även andra aktiviteter.
Vi är intresserade av att gå valpkurs, men inte att tävla sedan.
Inte heller ställa ut därför kan en bra blandras ev vara aktuellt. (hugg inte huvudet av mig )
Men vi har ju våra drömhundar inom renraserna.
En av dem är framförallt Grand Danois.
Ja, jag vet. De är STORA och äter MYCKET. Kräver mycket lydnad från början med tanke på storlek.
Men det är en vacker och intelligent hund, iaf de jag träffat hittils.
Det jag läst om dem verkar ju bra, men det kanske inte alls stämmer?
När det blir dags ska vi iaf runt och hälsa på uppfödare, prata, läsa osv. Kolla valpkurser m.m.
Men vi är ju inte fast på denna ras, men vi vill ha något stoort.
Vad finns det för stora raser som inte kräver übermycket aktivitet? (border collie nivå - nej tack! )
När man tittar på gruppen sällskapshundar så är det mest små ludna saker och det är vi inte intresserade av.
Vi vill ha en STOR hund.
Den får gärna kunna vara med i stallet och med ut och rida.
Vi motionerar inte suupermycket men gärna skogspromenader
och även andra aktiviteter.
Vi är intresserade av att gå valpkurs, men inte att tävla sedan.
Inte heller ställa ut därför kan en bra blandras ev vara aktuellt. (hugg inte huvudet av mig )
Men vi har ju våra drömhundar inom renraserna.
En av dem är framförallt Grand Danois.
Ja, jag vet. De är STORA och äter MYCKET. Kräver mycket lydnad från början med tanke på storlek.
Men det är en vacker och intelligent hund, iaf de jag träffat hittils.
Det jag läst om dem verkar ju bra, men det kanske inte alls stämmer?
När det blir dags ska vi iaf runt och hälsa på uppfödare, prata, läsa osv. Kolla valpkurser m.m.
Men vi är ju inte fast på denna ras, men vi vill ha något stoort.
Vad finns det för stora raser som inte kräver übermycket aktivitet? (border collie nivå - nej tack! )