Stooor hopfällbar bur

Jamtland

Trådstartare
Sambons hund är en finnstövare som jag åker på utställningar med och som jag nästnästa helg ska börja tävla i rallylydnad nybörjarklass om allt går som planerat. Hunden är ca 62 cm i mkh och jag skulle behöva en hopfällbar bur att ta med. Har ni koll på om det finns så stora burar och vilka märken som är bäst?

Sambons hund är en finnstövare som jag åker på utställningar med och som jag nästnästa helg ska börja tävla i rallylydnad nybörjarklass om allt går som planerat. Hunden är ca 62 cm i mkh och jag skulle behöva en hopfällbar bur att ta med. Har ni koll på om det finns så stora burar och vilka märken som är bäst?

Till mina hundar (som alla tre varit i samma höjd) så har det varit lämpligt med en bur som varit ca 70x70x100cm. Inga som helst problem att hitta, däremot lite bökigt att ta med sig ;) Gallerburarna är jäkligt tunga och tygburar är ju inte lämpligt att lämna hunden i om den kan råka komma på tanken att försöka ta sig ut.

Jag har köpt Grizzlys största, den rymmer 2 weimaraner utan problem och är dessutom väldigt stabil. Hööks var tyvärr inte ens i närheten av tillräckligt stor, men de har ju trevligt pris på sina burar.

Glömde skriva att jag "måste" ha en metallbur, stövaren biter av koppel om jag lämnar honom fastbunden så jag gissar att han gnager sönder en ev tygbur lika illvasst om matte tex skulle försvinna iväg på toa. Har ju dessutom alltid med mig min aussie och hans bur (för de kan inte vara i samma) så burarna måste vara relativt smidiga.

Har en hund som börjar närma sig 90 cm över ryggen. Åt honom har jag en bur från 4dogs som jag köpte av ett av deras dotterbolag på en utställning i Tallinn i december. Det är deras största modell. Tror den är 110 cm hög eller något sånt och 122 cm lång.

Kan tillägga att dem är förvånandsvärt stryktåliga.

Sambons hund är en finnstövare som jag åker på utställningar med och som jag nästnästa helg ska börja tävla i rallylydnad nybörjarklass om allt går som planerat. Hunden är ca 62 cm i mkh och jag skulle behöva en hopfällbar bur att ta med. Har ni koll på om det finns så stora burar och vilka märken som är bäst?[/QU

Jag har en dogman 110x80x80cm till mina, två 30kg hundar har gott om plats att ligga ner i den och när jag ska ha med den brukar jag lägga den i botten i bagageutrymmet med en spånskiva och bädd på så hundarna kan vara på den, får plats i min Saab utan problem. Och ihopvikt på golvet i baksätet i dom flesta bilar. Köpte begagnad för 300kr, nypris cirka 1000kr men det finns många begagnade ute.

Men den är inte smidig att ha med sig, den är tung och ska jag ha med den tar jag säckakärra med mig för det är JÄTTEjobbigt att bära den..

Jag har en stor Gibbon, stålbur. Köpte den på erbjudande på Arken Zoo. Svärmor köpte en lite ihopfällbar kärra på Jula för en billig peng att dra den med. Stålburar är bra och säkra men tunga

Jag har köpt Grizzlys största, den rymmer 2 weimaraner utan problem och är dessutom väldigt stabil. Hööks var tyvärr inte ens i närheten av tillräckligt stor, men de har ju trevligt pris på sina burar.

Samma bur köpte jag till 75 cm riesenschanuzer. Funkade fint. Lätt fälla ihop, och så farligt tung tycker jag inte den är - men lätt är den ju inte. Ska man längre sträckor bör man nog ha en kärra.

Dålig bild men enda jag hittade.

188879_405166079579371_1143271801_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 033
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag har kanske börjat läsa på för mycket gällande valpinköp. Vi försöker köpa vår första hund och började med att göra en kravlista...
Svar
9
· Visningar
1 164
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod