• Avel
  • Trådstartare Trådstartare shady
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 248
  • Visningar Visningar 31 869
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ston

Men vad trevligt att fira alla hjärtans dag för dem. Jag avskyr när det händer något dramatiskt, sådana dagar som man alltid blir påmind av. Lycka till med dräktighet och föl.
U

Jag har två New forest ston med 12,5% GW-blod genom elithingsten Zansibar.
f.80 e Zansibar u Esse Pionett ue Prinsen-Alexander
hon har fått 12 föl varav 3 hos mig. Det sista fölet ett stoföl f.2005 skall sparas att ta vid efter mamma.
f.94 e. Zansibar u Esse Buggie Paintbox ue Silverlea Buckskin-Priory Paintbox.
Hon har bara ett föl en 2-årig hingst e. xx-hingsten Fabian men är förhoppningsvis dräktig med ox-hingsten Aydin. Blir det ett stoföl kommer hon hädanefter endast att betäckas med NF-hingstar.
På tillväxt har jag.
f.04 e Willoway Goldigger u Esse Bukett ue Silverlea Buckskin-Prinsen
inköpt som 3 månaders fölunge för att gardera om mitt gamla sto inte fick ett stoföl.
f.05 e Willoway Goldigger u Esse Zansett ue Zansibar-Prinsen
f.97 E Prince River u Esse Zansett ue Zansibar-Prinsen
Hon blev tyvärr tjuvbetäckt som 1-åring och vi har därför inte velat pressa henne. Hon fick 34 poäng och klass 3 som 3-åring med en 6.a på benen. Efter att ha jämfört hennes ben med andra hästar som har högre poäng på benen inser man att hon förmodligen är felbedömd. Men jag fick avsmak för bedömningssporter efter detta. Hon har i år ett hingstföl e. Bocaccio Arden.
Eftersom både jag och dottern är överåriga får vi nöja oss med att släktingarna till våra ponnyer presterar på tävlingsbanan.
Jag hoppas att kunna betäcka 94-an och 04-an med NF-hinngsten Ralph nästa år.

KL

Presenterar mitt sto även om hon tyvärr resorberade med Silvano i höstas, då det var för sent med en vända till.

Hon är född - 03 Bourbon - Bernstein - Chagall.
Hon har flera syskon med gångartsdiplom och klass 1.
Hennes mor har flera helsyskon, varav en är godkände hingsten Bolero, exp USA, med plac i Int innan exporten. En annan vunnit kvaliten på Strömsholm, en tredje är mor till exporterade hingsten Eros TP som godkändes i Canada.
Mormor är Fairytail är helsyster med Fraichall (exp tysk) och Genius (exp Usa), båda placerade i GP.
Mormors mor är helsyster med GP hästen Miss Piaff (exp Usa)

Jag visade henne inte på 3 års, pga den sena våren så hade jag inte hunnit löshoppa så mycket , och jag kände att hon inte var tillräckligt mentalt förberedd.

Jag har tidigare haft ett sto av äldre stam som fick 4 föl.
Hon var Brabant- Immer - Gaspari.

Två avkommor var efter Labrador, varav en exp Tyskland.
En efter Wartung, som jag tävl MSv dressyr med och en avkomma efter Rastell som har vinster och placeringar upp till 130.

Har tagit 2 föl på vårt halvblodssto, Frida f.-99 e.Tip Top ue.Maraton - Galant, innan vi tog tag i tävlingskarriären.
Utbildad Msv, kvalad till JuniorSM. Fick ett stoföl (Forsythia) f.-03 e.Don Primero som vi behållt, och ett hingstföl (Figharo) f.-04 e.Saigon som såldes till Saigons ägare som hingstämne :) !

Forsythia har vi tagit ett föl på innan tävlingskärriären ska sättas igång, stoföl (Fackellilja) e.Topaasch. Fick 49p med 9:a på traven - och då visade hon inte galoppen som egentligen är hennes bästa gångart.

Vårt blivande avelsto (efter kvalitets och championaten) är Fix Victoria , sv.ridponny f.-05 e.Vermont u.Fix Julie ue.Juno Rory - Kingseetle Tankah.

Glömde nämna att Frida tillhör stofamilj 36 och att hennes mamma Bordighera är mormor till välkända Synovia.

Jag har ett sjuårigt fullblodsto som e betäckt med en PRE-hingst.
Hon har haft 2föl tidigare med samma hingst och de visade sig bli väldigt bra avkommor.

kollage

Sorry :o Mina tankar är på annat håll för tillfället. Var inte min mening att låta dum.

Dum? Nej jag tyckte bara att det var kort och koncist ;). Just nu är jag så stressad med skolan så passa på nu om ni ska vara dumma, för jag fattar det inte ändå ;).
Söndag morgon och man är i skolan kvart över sju (har åkt från Lund till Köpenhamn), är man inte tragisk då? ;)
U

Ska idag åka och skriva papper på ett nytt sto.
Anglosto e Kings Bonus xx :love: - Zamiar ox.
Hon är 151 cm men lämnar stora avkommor med stor hingst. Ska bli jätte roligt att planera hingst då hon går att använda både i anglo, halvblods och ridponnyavel.

Mitt lilla sto e: Bugatti Hilltop-Jazz-Ciceron, kommer ur stofamilj 35.
Är dräktig med Lácteur...

Anglo är toppen i halvblodsaveln:love: . Men i och med att hon är så pass liten kasnke du ska titta några led bakåt i stammen så det inte finns något smått i de närmaste leden. Vilka hbl hingstar har hon betäckts med?
Mitt sto kommer från en stolinje som producerar "stort" så länge den inte betäcks med en liten anglo eller arab, då kan det bli övervuxna ponnyer. Så det ska jag titta efter när jag väljer hingst iallafall.
Ulrika

Min familj har bara en uppfödning hittills men jag svarar ändå :)

Vi har två connemaraston som är använda/ska användas i aveln. Det första är Brolötens Cinnabar RC 1265. Född 1992.
E:Finney Master RC 41 (ELIT)
U:Brolötens Korall RC 368 (ELIT) -
Lambay Inver RC 4 (B)
Hon är gulbrun utan tecken. I mankhöjd är hon 144,5 cm. Tävlad LA dressyr och Msv B hoppning, placerad LB dressyr och LA hopp. Tävlas nu i hoppning till LA, siktar på Msv under 2007. Är också tänkt att starta fälttävlan under 2007 där hon har stora chanser att lyckas bra.
Hon har fått guld på utställning, 8-8-8-8-8. Har ett fantastiskt psyke och klarar av allt hon ställs inför.
Har fått ett föl som följer nedan. Kommer inte betäckas mer förrän hon har tävlat färdigt.

Hoppbild.
Hela albumet på Pixbox.

Det andra stoet är Cassiopeia Nova. Född 2005, egen uppfödning.
E:Rooar RC 86
U:Brolötens Cinnabar RC 1265 -
Finney Master RC 41
Brun, med pyttelite vit på bakbenen. Har ett utmärkt psyke och är väldigt cool. Upprörs knappast av något.
Hon är visad två ggr, 38 poäng båda gångerna. 8-8-8-7-7 på Hagen och 8-7-7-8-8 på Riks i Åstorp. Vann Colour cup på årets Riks.
Ska betäckas våren 2008 och därefter tävlas. Främst i hoppning, siktar vi på iaf. Men självklart också ställa upp i någon dressyr och fälttävlan.
Beräknas bli runt 145 cm i mankhöjd.

Bild från Riks.

Hela albumet på Pixbox.

Hon har betäckts med fullblodshingsten Bold Irish och med anglon Buisness, sista fölet hon haft var med welsh hingsten Gloriant. Har sett en 2 åring e Buisness, han blir mellan 160-165 cm. har även sett ponnyavkomman, blir d-ponny, en helt bedårande hingst.

Har ingen aning, var och betalade hästen idag så jag har inte velat planera så mkt innan köpet var klart. Men nu ska jag börja gräva i hingst annonser och hingstkataloger. :) ska bli så skoj.

Det första är Brolötens Cinnabar RC 1265. Född 1992.
E:Finney Master RC 41 (ELIT)
U:Brolötens Korall RC 368 (ELIT) -
Lambay Inver RC 4 (B)
Hon är gulbrun utan tecken. I mankhöjd är hon 144,5 cm. Tävlad LA dressyr och Msv B hoppning, placerad LB dressyr och LA hopp. Tävlas nu i hoppning till LA, siktar på Msv under 2007. Är också tänkt att starta fälttävlan under 2007 där hon har stora chanser att lyckas bra.
Hon har fått guld på utställning, 8-8-8-8-8. Har ett fantastiskt psyke och klarar av allt hon ställs inför.
Har fått ett föl som följer nedan. Kommer inte betäckas mer förrän hon har tävlat färdigt.

Jag har haft en helsyster till henne! :)

Jag hade henne mellan 86 och kanske 92 ungefär. Om hon lever så har hon samma ägare som jag sålde henne till ännu. :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 979
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka