• Avel
  • Trådstartare Trådstartare shady
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 248
  • Visningar Visningar 31 869
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ston

Som jag sagt tidigare, alla ston oavsett ras platsar här. Intresset är ju att se vad vi avlar med, sedan vad det är för ras spelar ingen roll. Alla kan ju inte avla halvblod bara för att jag gör det. ;)

Som jag sagt tidigare, alla ston oavsett ras platsar här. Intresset är ju att se vad vi avlar med, sedan vad det är för ras spelar ingen roll. Alla kan ju inte avla halvblod bara för att jag gör det. ;)

Jo jag vet;) Och för det mesta är det just mångfaldheten som är bra med detta forum! Trots att just halvbloden dominerar...och om du tittar lite längre bakåt i tråden så ser du att jag även är inne och nosar på just den rasen...:-)
Vi är lite "allround" på vårt ställe! Nästa år kanske t o m en av våra ponnyinackorderingar åker till hingst...så om allt faller väl ut får vi tre föl 2008 av raserna Svenskt halvblod, Nordsvensk Brukshäst & New Forest ponny.

En salig blandning!!!

/Kristin

Fast jag visade ju mitt sto iår o hon är 15 o fick både poäng, skriftlig kritik o klassindelning:confused:

En som jag känner visade sitt sto iår,över 15 år o hon fick ingen klassindelning bara ett B så vi frågade domaren om hon inte skulle ha klassindelning oxå (jag fick det förra året på min) men han sa att det skulle dom inte ha när dom är över 15???
Vi stod som frågetecken,vet domarna vad som gäller egentligen????
Dom måste ju för f-n (ursäkta språket men jag blir så uppretad)döma likadant överallt....:devil:

då presenterar jag mina ston
sto 1, f 84, tror visserligen inte jag avlar på henne mer, även om hon är frisk och pigg, och har lätta fölningar, e Lombard-Sombrero-Lux, bara 159 cm, men har ingen avkomma under 164. Gått msv b hoppning med placeringar,
sto 2, e Madrigal-Lombard, f 96, bara tagit ett föl på henne tills nu, tävlar för tillfället, . går 1,20 hoppningar, samt LA dressyr, startat fälttävlan. 164 cm
sto 3 Labrador-Urbino. startat msv dressyr med placeringar 167 cm
sto 4, inte tagit föl på henne än, vill se vad hon kan göra på tävlingsbanan först. E marco Mithras-Formateur. 166 cm, f 00

jag visade ett sto iår, 16 år, som fick AB, och 39 poäng, hon blev klass 1,
för några år sedan visade jag ett sto 10 år, hon fick ingen klassindelning för att hon fyllt 10, konstigt!

Jag har ett holsteinersto i avel.
Kaligua e. Calido I - Caletto I - Coriander - Ulan
Född -95 visad i Holstein -98 och fick Bezirksprämie.
Kaligua tillhör holsteinerstam 144.
Hon har fått två föl.
-04 sto efter Cardento
-06 hingst efter Cagliostro
Är nu dräktig med Empire VDL.
Båda fölen är visade på fölmönstring och fick klass 1.
Kaligua är stamboksförd och fick 37p.
Bilder och stam finns på http://www.allbreedpedigree.com/kaligua

Har tagit 2 föl på vårt halvblodssto, Frida f.-99 e.Tip Top ue.Maraton - Galant, innan vi tog tag i tävlingskarriären.
Utbildad Msv, kvalad till JuniorSM. Fick ett stoföl (Forsythia) f.-03 e.Don Primero som vi behållt, och ett hingstföl (Figharo) f.-04 e.Saigon som såldes till Saigons ägare som hingstämne :) !

Forsythia har vi tagit ett föl på innan tävlingskärriären ska sättas igång, stoföl (Fackellilja) e.Topaasch. Fick 49p med 9:a på traven - och då visade hon inte galoppen som egentligen är hennes bästa gångart.

Vårt blivande avelsto (efter kvalitets och championaten) är Fix Victoria , sv.ridponny f.-05 e.Vermont u.Fix Julie ue.Juno Rory - Kingseetle Tankah.

jag visade ett sto iår, 16 år, som fick AB, och 39 poäng, hon blev klass 1,
för några år sedan visade jag ett sto 10 år, hon fick ingen klassindelning för att hon fyllt 10, konstigt!

Det där är olika, vissa domaren ger poäng om man ber om det även om stona har passerat åldersgränsen.

Men att hon fick AB måste ha berott på annat, tävlingsmeriter el dyl - väl? För det är väl bara diplomston som får AB?

Kul att du känner "Loppan".
Jag har ju bara haft henne sedan i vintras.
//Tina

Det är bara att plugga in hingstkatalogen;)

Jag har den som kvällslektyr den första månaden efter att den kommit ut, och sen har jag uppdaterat mig för året framåt:D

;) Hej mitt sto är född -01 och är efter Acacio-Landlord och hon ska ha sitt första föl i Juni. Spännande/ och nervöst:crazy:

Jag tycker jag har halvbra koll på det fram till 2005 års katalog, men jag inser att jag missat vilket öde som drabbat en del av dem som inte finns kvar. Gissar att jag håller mig mer uppdaterad på här på Buke ;)
Ulrika

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 979
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka