Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är ingen störning i sig, men en tanke med tanke på förra störningen....

Grannbarnen, en annan familj, badar ute nu. Föräldrarna har satt ut en uppblåsbar pool (de tar ner den igen efter barnen badat), en eller båda föräldrarna är med, som de ofta är när barnen är ute, och barnen tjoar och tjimmar på ett helt barnsligt och fullt rimligt vis. På ett sätt som inte stör utan tvärtom kan få en att le! De har roligt, man hör det, de leker. Någon gång blir någon ledsen, men inget överdrivet. Det går fort över. Men allt är helt normalt och det är ju absolut inget som stör, varken tjoandet eller gråten.

Vilken enorm skillnad. Barnen och föräldrarna hälsar och är för övrigt alla mycket trevliga!
 
Stör mig på två saker:

* att mitt telefonbatteri svällt (?) och knäckt ytterhöljet. Så nu var jag tvungen att köpa en ny telefon...

*att skatornas boplats är illa vald ur min synvinkel. De bajsar så mycket att tujan dör:

IMG_20240712_080056.jpg
 
Det vårvarma omslag som utgör uteluften.
Knäckebrödet har böjt sig och fått ljuddämpare. Gör bara skäl för namnet om man kör det i brödrosten.

Vattnet på golvet i duschen har inte torkat och handduken lika blöt som i morse. Allt, inkl kläder och golv är kladdblött.
 
Vill besöka en butik som ligger 67 mil från mig. Skriver och frågar om de ska ha öppet när jag är i närheten. Absolut svarar de! Går in på hemsidan och möts av "semesterstängt" EXAKT de datum se sagt att de ska vara öppna och jag är där.....
 
Otur! Oj vad jag stör mig på otur och när saker händer vid precis fel tillfälle!

Jag har varit sjukskriven en längre tid p. g. a. utmattning. Börjar nytt jobb i mitten av augusti, något jag ser fram emot väldigt! Dessutom har jag en mängd andra planer de kommande veckorna, som jag sett fram emot.

För ett par dagar sedan blev jag översprungen av en häst. Slog mig en del, men inget allvarligt, tyckte jag. Jag uppsökte ändå läkare, som inte ansåg att röntgen var nödvändig utifrån den undersökningen, men att vid ökade besvär kunde det bli aktuellt.

Nåväl, i natt efter att ha gett upp om att sova i samma säng som man och två hundar (varje rörelse i sängen utlöste en ny smärtvåg) insåg jag att jag nog hade "ökade besvär". Har således varit på röntgen här tidigt på morgonen, och naturligtvis - fraktur :( Läkningstid ca 8 veckor, full rörlighet och styrka får jag räkna med minst 6 månader. Det passar förstå aldrig bra att vara skadad, men det passar verkligen inte nu, och det stör mig något enormt!
 
Vill besöka en butik som ligger 67 mil från mig. Skriver och frågar om de ska ha öppet när jag är i närheten. Absolut svarar de! Går in på hemsidan och möts av "semesterstängt" EXAKT de datum se sagt att de ska vara öppna och jag är där.....
Dum fråga kanske, men är hemsidan uppdaterad med årets datum?
 
Fått en fåtölj med lyftfunktion från IKEA. Fick med 4 likadana ben när det ska vara 2 olika par. Kundtjänst vill att vi ska byta hela stolen :meh: Pappa fick åka tillbaka till IKEA för att hämta sista fåtöljen i lager men då är det exakt likadant med den också. Så nu får första fåtöljen stå här hemma utan ben tills den kommer in i lager igen.
Stackars mina föräldrar som får släpa 33 kg upp och ner för mina trappor - för hemkörning kan de inte bjuda på när det blivit fel :down: Störigt!
 
Upptäckte att mrkoll numera hämtar information från jbv om ens hundar. Till och med namnen står med?? Det känns otroligt invasivt

Stör mig också på att jag inte kan mitt eget postnummer trots att jag har bott här i över fem år :grin:
Det om hundar kan du som tur är ändra på jordbruksverket så att inte vem som helst kan få fram info om din hund. jag har spärrade uppgifter så att det är typ polis som får fram mina uppgifter. Tror man bara får fram ATT jag har hund.

tar tillbaka detta.... så var det tidigare i alla fall.
 
Senast ändrad:
Stör mig på störiga surgubbar som verkar försöka sätta den nya grannen (mig) "på plats". Hann knappt hoppa ur bilen igår så ropade gubben på andra sidan gatan åt mig att det minsann inte är acceptabelt med skällande hundar i ett villaområde och menar på att mina hundar står och skäller och ylar "i timmar". Till saken hör att jag varit hemma hela tiden och kan garantera att det inte stämmer. Som mest har de någon gång skällt i kanske max fem minuter innan jag sagt åt dem och de tystnat då jag själv inte gillar skällande hundar heller. De är heller aldrig ute på sena kvällar eller nätter, och aldrig ute på den sidan av gården utan uppsikt. Däremot är vi ju nyinflyttade och de är ovana vid omgivningen så de var mer reaktiva första veckan, men inte i närheten av vad han påstår. Plus att minsann INGA andra hundar skäller i området, om inte mina förstås drar igång dem, vilket är fascinerande då de ofta varit inomhus när andra hundar börjat skälla, men antar att de har en tidigare oupptäckt förmåga att kommunicera med sina tankar genom väggar och glas.

Hon jag köpte huset av hade småhundar som enligt annan granne ofta bjäbbade mycket, och det är massor av hundar som både bor i området och passerar igenom det. Men ingen av dem skäller ju någonsin tydligen... *morr* 🙄
 
Stör mig på störiga surgubbar som verkar försöka sätta den nya grannen (mig) "på plats". Hann knappt hoppa ur bilen igår så ropade gubben på andra sidan gatan åt mig att det minsann inte är acceptabelt med skällande hundar i ett villaområde och menar på att mina hundar står och skäller och ylar "i timmar". Till saken hör att jag varit hemma hela tiden och kan garantera att det inte stämmer. Som mest har de någon gång skällt i kanske max fem minuter innan jag sagt åt dem och de tystnat då jag själv inte gillar skällande hundar heller. De är heller aldrig ute på sena kvällar eller nätter, och aldrig ute på den sidan av gården utan uppsikt. Däremot är vi ju nyinflyttade och de är ovana vid omgivningen så de var mer reaktiva första veckan, men inte i närheten av vad han påstår. Plus att minsann INGA andra hundar skäller i området, om inte mina förstås drar igång dem, vilket är fascinerande då de ofta varit inomhus när andra hundar börjat skälla, men antar att de har en tidigare oupptäckt förmåga att kommunicera med sina tankar genom väggar och glas.

Hon jag köpte huset av hade småhundar som enligt annan granne ofta bjäbbade mycket, och det är massor av hundar som både bor i området och passerar igenom det. Men ingen av dem skäller ju någonsin tydligen... *morr* 🙄
Fast 5 minuter? 😱 1minut å jag som granne hade gått bananas
 
Det om hundar kan du som tur är ändra på jordbruksverket så att inte vem som helst kan få fram info om din hund. jag har spärrade uppgifter så att det är typ polis som får fram mina uppgifter. Tror man bara får fram ATT jag har hund.

tar tillbaka detta.... så var det tidigare i alla fall.
Attans. Det hade ändå känts rimligare om man kunde spärra på det viset. Hoppas att dagen kommer när man kan ta bort alla sina uppgifter från dylika webbsidor. Förstår faktiskt inte varför man ska kunna se andras lön etc O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 823
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 282
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 928
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 721
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp