Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har man reg nr har de adressen till ägaren. Polisen frågar oss alltid om reg nr. Har de reg nr kan de provköra. Fast det bästa var den gången civilpolisen blev omkörd på 70 sträckan....
Jo, fast det är ju inte riktigt så enkelt. Bilarna går att köra fort just i det ögonblick som den elektroniska spärren åsidosätts, inte annars. Det är inte helt självklart att känna till hur just den specifika spärren åsidosätts, ens för en bilinspektör.
(Dessutom är det litet tandlöst att åka hem till någon; så länge bilen inte rullar är brottet blygsamt.)
 
Har du reg nr så kan polisen kolla fordonen. Vi anmäler till höger och vänster senast inatt tex men tyvärr ser jag inte reg nr från mitt hus lite för långt avstånd för att se och tyvärr har de ju bara skylt fram. Men ibland har vi lyckats och jag vet att saker hänt..
För mig är det en gåta varför man inte tog med ett krav på registreringsskylt bak på A-traktor, när man nyligen justerade regelverket.
Jag har blivit omkörd på 70-väg av A-traktor....
Och hade ingen aning om reg nr.
 
1: Slog i en tå i dag. Sen när jag skulle ut gjorde det ont att få på skorna, haltade lite.

2: Kommunen har inte tagit bort glasskärvorna jag felanmälde så felanmälde igen. De är på en plats där det går mycket folk och hundar.
 
För mig är det en gåta varför man inte tog med ett krav på registreringsskylt bak på A-traktor, när man nyligen justerade regelverket.
Jag har blivit omkörd på 70-väg av A-traktor....
Och hade ingen aning om reg nr.
Ja det vet vell alla att det är skillnad på traktor 30 och personbils 30. Traktor 30 kan man likna med bil 90. Det som retar mig mest att jag i min bil med mitt körkort inte får köra tungt släp men i epa får jag köra vad som helst bara det är lgf skylt inkl tungt släp..
 
Pratet om "spara pengar, gå ur Svenska kyrkan" för att i nästa sekund "åh, saknar du pengar? kontakta Svenska kyrkan". Säkert inte samma personer, men ändå... Ingen vill betala kyrkoskatten, men ändå ska kyrkan alltid vara där i vått och torrt och ställa upp.
Kyrkosavgiften går inte till behövande. Kyrkan centralt och olika församlingar har gamla stiftelser för behövande.
Tur att kyrkan inte har samma inställning som du ...
 
Kyrkosavgiften går inte till behövande. Kyrkan centralt och olika församlingar har gamla stiftelser för behövande.
Tur att kyrkan inte har samma inställning som du ...
Men herregud ska jag behöva ta det här igen....
Jag har INTE problem med att folk går ur kyrkan, eller uppmanar folk att gå ur kyrkan. Jag har heller INTE problem med att kyrkan finns för att ge stöd, eller att folk tar emot stöd från kyrkan.

Det jag stör mig på är när det uppmanas att gå ur kyrkan för att spara pengar, samtidigt som kommentarsfält svämmar över av folk som uppmanar andra att gå till kyrkan för att få ekonomiskt bistånd. Jag stör mig lika mycket på att det alltid är mat det ska sparas in på istället för mer vettiga saker än en bra matbudget. Sen hänvisar jag till de andra inlägg jag skrivit, om du orkar bemöda dig läsa dem...

Men nu ska jag följa moderators uppmaning att starta en egen tråd om man vill diskutera detta (det vill jag ej), men jag känner att jag vill försvara direkta fula påhopp innan jag återigen går vidare med livet.
 
Har du reg nr så kan polisen kolla fordonen. Vi anmäler till höger och vänster senast inatt tex men tyvärr ser jag inte reg nr från mitt hus lite för långt avstånd för att se och tyvärr har de ju bara skylt fram. Men ibland har vi lyckats och jag vet att saker hänt..
Du får skaffa kikare :D
 
Men herregud ska jag behöva ta det här igen....
Jag har INTE problem med att folk går ur kyrkan, eller uppmanar folk att gå ur kyrkan. Jag har heller INTE problem med att kyrkan finns för att ge stöd, eller att folk tar emot stöd från kyrkan.

Det jag stör mig på är när det uppmanas att gå ur kyrkan för att spara pengar, samtidigt som kommentarsfält svämmar över av folk som uppmanar andra att gå till kyrkan för att få ekonomiskt bistånd. Jag stör mig lika mycket på att det alltid är mat det ska sparas in på istället för mer vettiga saker än en bra matbudget. Sen hänvisar jag till de andra inlägg jag skrivit, om du orkar bemöda dig läsa dem...

Men nu ska jag följa moderators uppmaning att starta en egen tråd om man vill diskutera detta (det vill jag ej), men jag känner att jag vill försvara direkta fula påhopp innan jag återigen går vidare med livet.
Jag tycker inte vi behöver ytterligare en pajkastningstråd angående kyrkan och troende. Det slutar alltid på samma sätt med låst tråd så det känns väl som en bättre idé att skippa en sådan tråd.
 
En enda semestervecka utan barn och ja den har mest regnat bort medan jag sett på serier och städat. Jag hade tänkt bilcampa denna vecka men vill knappast frysa eller ligga i bilen om det åskar. Hade även tänkt testa mitt triangakök men samma där, vill knappast prova det för första gången i regn och nu har jag glömt köpa gasol. Så ja hejja sommarvädret :down:
 
Jag gjorde ögonlocksplastik i förra veckan då mina ögonlock hängde så mycket att de låg på ögonfransarna.
Allt gick bra och stygnen togs igår.
På eftermiddagen pratar jag i telefon med en kompis och kliar mig försiktigt i ena ögonbrynet när jag känner att något händer, jag rusar till en spegel och ser att såret spruckit upp i ögonvrån. Jag kunde tack och lov komma till stället direkt och få såret igentejpat, men det betyder att jag måste gå ytterligare en vecka med glasögon:arghh: Jag hatar, hatar, hatar att ha glasögon! De är ivägen, de trycker på näsan, man ser inte ordentligt åt sidorna. Har haft linser i 40 år, i glasögonen känner jag mig inte som mig själv.
 
Väntar på paket med leverans av postnord. Jag hade valt en servicebox som leverans. Som ni ser på fotot har paketet varit där och konstaterat att det var för stort. Därför har det skickats tillbaka till Malmö. Jag bor i Stockholm. Jag ringde postnord och de la in ett annat ställe som jag kan hämta paketet på. Men jag blev förvånad att det skickas hela vägen ner till Malmö. Kan de inte skicka det till en annan utlämning i samma område?
Jag noterar att paketet nog aldrig kom till paketbox, snarare togs paketet emot i Malmö, mättes och man noterade att det inte passar i något av facken (kolla tidsangivelse på första paketterminalnotisen, och paketboxnotisen), sedan lite logistik på paketterminalen innan den troligtvis lämnade Malmö på eftermiddagen, och kommer registreras i lämplig paketterminal i Stockholm någon gång inatt (Rosersberg kanske, har dålig koll på vilka paketterminaler som finns i Stockholmsområdet). Så du hade nog egentligen inte behövt ringa PostNord
 
Jag gjorde ögonlocksplastik i förra veckan då mina ögonlock hängde så mycket att de låg på ögonfransarna.
Allt gick bra och stygnen togs igår.
På eftermiddagen pratar jag i telefon med en kompis och kliar mig försiktigt i ena ögonbrynet när jag känner att något händer, jag rusar till en spegel och ser att såret spruckit upp i ögonvrån. Jag kunde tack och lov komma till stället direkt och få såret igentejpat, men det betyder att jag måste gå ytterligare en vecka med glasögon:arghh: Jag hatar, hatar, hatar att ha glasögon! De är ivägen, de trycker på näsan, man ser inte ordentligt åt sidorna. Har haft linser i 40 år, i glasögonen känner jag mig inte som mig själv.
Precis det är det som gör att jag inte gjort det än + att jag har inga glasögon som jag kan ha en hel dag, har dom bara några min på morgonen så jag inte står på huvudet ner för trappen och kanske en kvart på kvällen och då sitter jag stilla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 819
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 273
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 924
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 721
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp