Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på störiga surgubbar som verkar försöka sätta den nya grannen (mig) "på plats". Hann knappt hoppa ur bilen igår så ropade gubben på andra sidan gatan åt mig att det minsann inte är acceptabelt med skällande hundar i ett villaområde och menar på att mina hundar står och skäller och ylar "i timmar". Till saken hör att jag varit hemma hela tiden och kan garantera att det inte stämmer. Som mest har de någon gång skällt i kanske max fem minuter innan jag sagt åt dem och de tystnat då jag själv inte gillar skällande hundar heller. De är heller aldrig ute på sena kvällar eller nätter, och aldrig ute på den sidan av gården utan uppsikt. Däremot är vi ju nyinflyttade och de är ovana vid omgivningen så de var mer reaktiva första veckan, men inte i närheten av vad han påstår. Plus att minsann INGA andra hundar skäller i området, om inte mina förstås drar igång dem, vilket är fascinerande då de ofta varit inomhus när andra hundar börjat skälla, men antar att de har en tidigare oupptäckt förmåga att kommunicera med sina tankar genom väggar och glas.

Hon jag köpte huset av hade småhundar som enligt annan granne ofta bjäbbade mycket, och det är massor av hundar som både bor i området och passerar igenom det. Men ingen av dem skäller ju någonsin tydligen... *morr* 🙄

Varför dröjde det så lång tid som 5 minuter innan du sa till dem? Att en hund skäller nåt enstaka skall ibland är väl ok men så lång tid som 5 minuter i sträck är störande! Jag kan förstå att han påpekade det för dig faktiskt.
 
Varför dröjde det så lång tid som 5 minuter innan du sa till dem? Att en hund skäller nåt enstaka skall ibland är väl ok men så lång tid som 5 minuter i sträck är störande! Jag kan förstå att han påpekade det för dig faktiskt.
Jag var på toaletten. Och nu tog jag iofs inte tid, utan att det tog MAX 5 minuter, och det hände typ en gång. Jag hade också förstått om det hänt ofta och så länge varje gång men nu var det ju inte så. Sedan menade ju han att de skällde och ylade TIMMAR... vilket jag garanterar dig inte har hänt eller kommer få hända. För övrigt så kan åtminstone jag tycka att det är en sak att påpeka det och en annan att som han direkt gå på och attackera.
 
Fast om man gått ur svenska kyrkan föredrar man antagligen en borgerlig begravning. De jag varit på har varit i nåt kapell, kostar ingenting för det ska ingå i begravningsavgiften. Vad skulle bli dyrt menar du?
En begravning är först och främst för de efterlevande. Den som dött slipper bekymra sig om värdsliga ting som beslutet om en borgerlig, kyrklig eller ingen begravning alls. Personer som känner sig kränkta över att få en typ av begravning eller avskedsceremoni som de inte tänkt sig, har inte riktigt förstått vad det innebär att vara död.

Jag vill helst ha en kyrklig begravning eftersom en sådan dugit åt mina förfäder, och för att jag inbillar mig att kyrkan är proffs på begravningar. Men jag misstycker inte om mina anhöriga har andra planer, eftersom begravningen är till för dem.
 
Min kabinväska har fått pensionerats till att "förvara saker i förrådet i" då hjulen gått sönder. Inga problem säger morfar, du kan låna en av mig:
1720953039594.png

Tror inte den öppnats efter jag föddes för 30+ år sedan, så all plast inuti har gått sönder. Bara att slänga sig på telefonen och försöka hitta någon annan jag kan låna en av då jag åker iväg i morgon. Nu har jag alltså en väska som är trasig i, och en som är trasig utanpå...
 
Min kabinväska har fått pensionerats till att "förvara saker i förrådet i" då hjulen gått sönder. Inga problem säger morfar, du kan låna en av mig:
Visa bifogad fil 149189
Tror inte den öppnats efter jag föddes för 30+ år sedan, så all plast inuti har gått sönder. Bara att slänga sig på telefonen och försöka hitta någon annan jag kan låna en av då jag åker iväg i morgon. Nu har jag alltså en väska som är trasig i, och en som är trasig utanpå...
Rusta har billiga!
 
Jag noterar att paketet nog aldrig kom till paketbox, snarare togs paketet emot i Malmö, mättes och man noterade att det inte passar i något av facken (kolla tidsangivelse på första paketterminalnotisen, och paketboxnotisen), sedan lite logistik på paketterminalen innan den troligtvis lämnade Malmö på eftermiddagen, och kommer registreras i lämplig paketterminal i Stockholm någon gång inatt (Rosersberg kanske, har dålig koll på vilka paketterminaler som finns i Stockholmsområdet). Så du hade nog egentligen inte behövt ringa PostNord
Haha... ja nu ser jag att det är samma tid på Malmö och paketboxen. Det missade även postnord bär jag ringde. De tyckte också det var konstigt att det var så länge i Malmö. Sammanlagt fem dagar i Malmö. Men det kanske är sommar och färre som jobbar eller nåt.
 
Gapiga ungar ute fortfarande.... har stängt överallt för att slippa höra dem, men de hörs in, så hoppas de går in snart, klockan börjar närma sig 22 och det är måndag i morgon.

På det positiva planet verkar en av familjerna (här är två familjer som är värst + ev något barn från annat hushåll kanske) flytta i dag så jag ser fram emot lite lugnare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 827
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 284
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 928
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 723
Senast: Mkb
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp