Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag såg en överkörd orm på vägen utanför stugan 😔

Jag är fobiskt rädd för ormar men har aldrig sett någon här eller hört om andra som har sett dom så jag har känt mig ganska trygg, även när jag håller på i rabatter eller i dikeskanterna men nu känns det helt kört. Jag vill helst åka hem direkt och aldrig komma tillbaka men förstår ju att det inte är rimligt.
 
Jag tror att jag såg en överkörd orm på vägen utanför stugan 😔

Jag är fobiskt rädd för ormar men har aldrig sett någon här eller hört om andra som har sett dom så jag har känt mig ganska trygg, även när jag håller på i rabatter eller i dikeskanterna men nu känns det helt kört. Jag vill helst åka hem direkt och aldrig komma tillbaka men förstår ju att det inte är rimligt.
Jag blir alltid så förvånad när jag hör om folk som inte har sett en orm! Jag hade en kollega - som då var i 20-års-åldern - som aldrig hade sett en orm i det vilda. Varje säsong ser jag minst ett par levande ormar och samma antal döda. Jag har också ormfobi, så efter varje sådan "omgång" ser jag ormar överallt (dvs alla pinnar på stigen kan var vara en orm)... :cautious:
 
Jag blir alltid så förvånad när jag hör om folk som inte har sett en orm! Jag hade en kollega - som då var i 20-års-åldern - som aldrig hade sett en orm i det vilda. Varje säsong ser jag minst ett par levande ormar och samma antal döda. Jag har också ormfobi, så efter varje sådan "omgång" ser jag ormar överallt (dvs alla pinnar på stigen kan var vara en orm)... :cautious:
Jag är 44, tror jag, och har aldrig sett en orm, vet jag. :) Förutom i fångenskap.
 
Att jag har biljetter till Bruce Springsteen ikväll men inte fick ledigt- och nu tvingas jag hänga på hotellet bredvid arenan som såklart är fullt av peppade besökare och där musiken spelas i frukosten osv :arghh: jag kommer komma hem och sluta jobbet när han börjar spela :cry:
 
Lyckades ringa HC men när jag kommit igenom knappvalen var alla tider slut. Jag borde veta hur i god tid man måste vara men jag bokar aldrig tider där förutom provtagning som funkar online.

Plus mitt ena öra verkar verkligen vara offrat till vad jag antar är vax helt plötsligt:nailbiting: och det har aldrig hjälpt att skölja med Revaxör ( och eh, så himla obehagligt?!) utan allt blir en väntan... Nope inte som skulle sökas vård för :p Suck Revaxör olja brukar hålla det borta numera.
 
Försöker hyra mc/mopedförråd åt sonens moped.
Sista anmälningsdag var 25 juni, erbjudande då vi var etta i kö kom 3 juli jag tackade ja.
Ringde 8 juli och försökte prata med dom, då skickades kontrakt ut för signering men 10 minuter senare återkom dom med att dom inte hittade nycklarna och återkommer när vaktmästarna bytt lås….

När tror ni jag får skriva på…
 
Att jag får arga mail från personalstyrkor som hävdar att de inte fått reda på någonting och saker funkar inte. Då har jag alltså haft:
- personliga möten där jag informerat om förändringen, vad den innebär och tagit input samt frågor.
- skickat ut guider och rutiner där jag även bett alla att skicka "OK" när allt är up and running annars fixar vi det direkt
- i dessa guider även skrivit att vid tekniska fel är det INTE jag som fixar pga kan inte utan man hör av sig till IT
- Har utsett kontaktpersoner i varje personalstyrka för att enkelt kunna ha en dialog

Så kommer det mail om "det funkar inte!" två dagar innan min semester, 1,5 månad efter införande. De får visst inga notiser i mailen! Kollar historiken och bara "Mm, alltså ni har ju inte haft några avvikelser så då kommer inga notiser om avvikelser".

Jag ger fan upp, man kan köra hängslen, livrem och silvertejp med kommunikation och det är ändå någon som ska hävda att de minsann inte fått veta något.
 
Att jag får arga mail från personalstyrkor som hävdar att de inte fått reda på någonting och saker funkar inte. Då har jag alltså haft:
- personliga möten där jag informerat om förändringen, vad den innebär och tagit input samt frågor.
- skickat ut guider och rutiner där jag även bett alla att skicka "OK" när allt är up and running annars fixar vi det direkt
- i dessa guider även skrivit att vid tekniska fel är det INTE jag som fixar pga kan inte utan man hör av sig till IT
- Har utsett kontaktpersoner i varje personalstyrka för att enkelt kunna ha en dialog

Så kommer det mail om "det funkar inte!" två dagar innan min semester, 1,5 månad efter införande. De får visst inga notiser i mailen! Kollar historiken och bara "Mm, alltså ni har ju inte haft några avvikelser så då kommer inga notiser om avvikelser".

Jag ger fan upp, man kan köra hängslen, livrem och silvertejp med kommunikation och det är ändå någon som ska hävda att de minsann inte fått veta något.
Jag jobbar med kommunikation och brukar alltid säga att med vissa skulle man kunna tatuera in ett budskap på insidan av deras ögonlock och de skulle ändå säga att de inte sett det 🙄
 
Jag stör mig på det här med att försöka boka en jäkla tid på en vc
Jag har lock för örat rejält och det släpper inte det är såpass att jag vaknar och hör inget på det örat
Men ”det finns inga tider ring tidigt i morgon”
Varför kan jag inte idag boka en tid till i morgon?
Ja jag vet att det funkar så nu men jag gillar det inte och jag får väl gå omkring med lock för örat en stund till
 
Att jag får arga mail från personalstyrkor som hävdar att de inte fått reda på någonting och saker funkar inte. Då har jag alltså haft:
- personliga möten där jag informerat om förändringen, vad den innebär och tagit input samt frågor.
- skickat ut guider och rutiner där jag även bett alla att skicka "OK" när allt är up and running annars fixar vi det direkt
- i dessa guider även skrivit att vid tekniska fel är det INTE jag som fixar pga kan inte utan man hör av sig till IT
- Har utsett kontaktpersoner i varje personalstyrka för att enkelt kunna ha en dialog

Så kommer det mail om "det funkar inte!" två dagar innan min semester, 1,5 månad efter införande. De får visst inga notiser i mailen! Kollar historiken och bara "Mm, alltså ni har ju inte haft några avvikelser så då kommer inga notiser om avvikelser".

Jag ger fan upp, man kan köra hängslen, livrem och silvertejp med kommunikation och det är ändå någon som ska hävda att de minsann inte fått veta något.
Folk lyssnar sämre idag tror jag faktiskt
 
Jag tycker att folk skriver sämre idag. Det blir fler syftningsfel. De menar en sak men skriver en annan. Kan det vara för att folk läser mindre nu än förr?
Ja det stämmer nog också
Jag tänkte främst på jobbsammanhang att man inte tar till sig information på jobbet
Där får man ju ofta information både skriftligt och muntligt men ibland är det som om folk verkligen inte bryr sig om ändrade rutiner eller andra nyheter man har ju ändå betalt för att hålla sig a jour

Ändå bryr man sig inte om att läsa på intranät och veckobrev så är det på mitt jobb tyvärr

Men ja både läs och skrivkunskaper verkar minska
 
Jag blir alltid så förvånad när jag hör om folk som inte har sett en orm! Jag hade en kollega - som då var i 20-års-åldern - som aldrig hade sett en orm i det vilda. Varje säsong ser jag minst ett par levande ormar och samma antal döda. Jag har också ormfobi, så efter varje sådan "omgång" ser jag ormar överallt (dvs alla pinnar på stigen kan var vara en orm)... :cautious:
Ja jag vet inte hur många gånger jag har hoppat till av rädsla för en pinne i diket😂
 
Jag tycker att folk skriver sämre idag. Det blir fler syftningsfel. De menar en sak men skriver en annan. Kan det vara för att folk läser mindre nu än förr?
För många år sedan hade den diskussionen m en av våra lärare på högskolan. De var oroade över den brist på läsförståelse o kunskap om att ta ut det viktigaste i text. Det var en stadigt nedgående spiral.
 
Skicka aldrig en man att leta efter saker :meh:
Hittade öppnarna efter cirka trettio sekunder i förrådet, som maken sa att han hade letat igenom.
Kan du komma hit och leta efter mitt strykjärn?

Hur fan tappar man bort en sådan sak? :confused: Har varit runt på vart enda möjligt och omöjligt ställe där det skulle kunna stå utan resultat. Städade tidigare, skulle uppenbarligen inte ha gjort det så grundligt. Så nu hänger de nytvättade gardinerna över en stolsrygg på obestämd tid. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 286
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 929
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 723
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp