Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, men jag tänker att trottoarer är ju inte villaägarens att använda sm trädgård, så då borde kommunen ha en åsikt om man inte kommer fram, som nu med barnvagn tex?
Jag tror inte de kan göra något om det inte skymmer sikten. Försökt googla på vad som gäller och det är bara om det skymmer sikten som kommer upp bland träffarna.
 
Jag tror inte de kan göra något om det inte skymmer sikten. Försökt googla på vad som gäller och det är bara om det skymmer sikten som kommer upp bland träffarna.
Men så dumt! Och egoistiskt av den som äger häcken! Trottoaren finns ju där av en anledning!
 
Men så dumt! Och egoistiskt av den som äger häcken! Trottoaren finns ju där av en anledning!
Tror det är en gammal gubbe som bor där, den som klipper häcken åt honom tänker sig nog inte för utan formar den bara efter befintlig form liksom. Det är väl för jobbigt att ta in den en halvmeter..
Har funderat på att erbjuda mig att göra det åt honom, men jag är lite för lat :o
 
Det borde gå att anmäla för det kan vara farligt för blinda eller de som åker rullstol eftersom trottoaren blir smalare än normalt

Jag hade också anmält det till den som ansvarar för vägen. Det är en trafikfara för de som nyttjar trottoaren. Jag hade börjat med kommunen. Sen hade jag faktiskt inte gett mig. Så tycker jag inte att det ska få se ut. Precis som du skriver är det farligt för blinda eller de som åker rullstol. Vart ska de ta vägen? Ska de gå/köra på bilvägen? Känns inte så lämpligt!
 
Jag hade också anmält det till den som ansvarar för vägen. Det är en trafikfara för de som nyttjar trottoaren. Jag hade börjat med kommunen. Sen hade jag faktiskt inte gett mig. Så tycker jag inte att det ska få se ut. Precis som du skriver är det farligt för blinda eller de som åker rullstol. Vart ska de ta vägen? Ska de gå/köra på bilvägen? Känns inte så lämpligt!
Jag skickade till kommunen nu. Även om det är en statlig väg. De får väl lotsa vidare om det är så.
Det är väldigt, väldigt höga trottoarkanter så att ta sig ner med rullstol eller rollator, eller barnvagn, är inte det smidigaste..
 
Är det till kommunen även om det är en statlig väg?
Om det är växtlighet inom vägområdet så får Trafikverket ta ner det ifall de vill.
I praktiken är det nog ofta maskinförarna som dikesröjer som gör den bedömningen. Här i närheten vinklade de upp aggregatet lodrätt och kapade en mindre välskött granhäck när den blivit för bred. Ta decimeter(?) på en välskött häck kanske de inte gör lika ofta.

Men det beror på hur stort vägområdet är. Ser ut som det kan vara länge sedan man byggde/breddade något där och då kanske de inte har rättigheter som sträcker sig så långt in, eller som är oklara var de slutar. Hos oss står det träd, både levande och döda, som hänger över vägen i flera år. För så länge de växer bortom diket får de inte röja där innan de trillar eller hindrar trafiken.
 
Jag stör mig på flugor och getingar som kommer in så fort jag har öppet. Sådana enorma flugor med jetmotor!! Jag har huvudvärk och det är så irriterande i vanligt fall att höra jetmotorer på flugor och ännu mer när jag har huvudvärk!
 
Om det är växtlighet inom vägområdet så får Trafikverket ta ner det ifall de vill.
I praktiken är det nog ofta maskinförarna som dikesröjer som gör den bedömningen. Här i närheten vinklade de upp aggregatet lodrätt och kapade en mindre välskött granhäck när den blivit för bred. Ta decimeter(?) på en välskött häck kanske de inte gör lika ofta.

Men det beror på hur stort vägområdet är. Ser ut som det kan vara länge sedan man byggde/breddade något där och då kanske de inte har rättigheter som sträcker sig så långt in, eller som är oklara var de slutar. Hos oss står det träd, både levande och döda, som hänger över vägen i flera år. För så länge de växer bortom diket får de inte röja där innan de trillar eller hindrar trafiken.
Det är ju på trottoaren. Inga diken. Mitt inne i samhället. Men det är en statlig väg.
 
Lyckades ringa HC men när jag kommit igenom knappvalen var alla tider slut. Jag borde veta hur i god tid man måste vara men jag bokar aldrig tider där förutom provtagning som funkar online.

Plus mitt ena öra verkar verkligen vara offrat till vad jag antar är vax helt plötsligt:nailbiting: och det har aldrig hjälpt att skölja med Revaxör ( och eh, så himla obehagligt?!) utan allt blir en väntan... Nope inte som skulle sökas vård för :p Suck Revaxör olja brukar hålla det borta numera.
Lyckades få tid på HC i veckan efter samtal idag:up:

Men jag som envist tänker att mitt öra ska fixa till sig själv (:rage:) borde kanske nämnt även det problemet. Så lite störigt, svårt att kompensera med andra örat hela tiden. Som att lyssna på saker när jag ska sova och helst av allt behöver ligga på andra örat pga bekvämare:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 837
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 286
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 929
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 723
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp