Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja vi hade parkerat bredvid en parkering vars parkerade bilar (vi såg 3 bilar under tiden vi gick till våran bil) som blev bortmotade av dem som de hade parkerat bredvid. Anledning var att deras parkering grannar skulle åka iväg och tydligen saknade husbilen ratt och behövde extra utrymme.
Varför skrev du så kryptiskt då? 😅
 
Frekventa strömavbrott. 🤬

Det har gått i vågor under de 20 år jag bott i trakten, men senaste året eller två har det eskalerat rejält. Mönstret har varit likadant under alla skov; okänd avbrottsorsak som efter något år eller två lokaliserats till trasig komponent i ställverk eller transformatorstation. Under den tiden kan det bli ett eller ett par avbrott i månaden(!). Jag ser det hela som ett utslag av bristande systematiskt underhållsarbete, trots att nätägaren E.ON kontinuerligt höjer nätavgiften under förevändning att pengarna behövs just för underhåll. Samtidigt gör bolaget årligen ett par-tre miljarder euro i vinst...

Vi löser det mesta ad hoc med inverter+batteri, UPS, gasol och elverk men det är förbannat irriterande. Ska investera i ett reservkraftintag för smidighets skull, i samband med att vi byter elcentralen i huset.
 
Min lilla bjäbb oxå

Fast du har inte ett litet bjäbb ;) Svärmor har ju någon mysko blandis från nästan en valpfabrik (dock svensk, inte mitt val och jag dömer inte samt att djur som hamnar hos dem får ett liv i lyx och med ordentlig veterinärvård).

Edit: Ett liv i lyx gäller även hönsen... hon har skämt bort dem så vissa saker de ätit tidigare ratar de för det är inte tillräckligt gott! :rofl:
 
Frekventa strömavbrott. 🤬

Det har gått i vågor under de 20 år jag bott i trakten, men senaste året eller två har det eskalerat rejält. Mönstret har varit likadant under alla skov; okänd avbrottsorsak som efter något år eller två lokaliserats till trasig komponent i ställverk eller transformatorstation. Under den tiden kan det bli ett eller ett par avbrott i månaden(!). Jag ser det hela som ett utslag av bristande systematiskt underhållsarbete, trots att nätägaren E.ON kontinuerligt höjer nätavgiften under förevändning att pengarna behövs just för underhåll. Samtidigt gör bolaget årligen ett par-tre miljarder euro i vinst...

Vi löser det mesta ad hoc med inverter+batteri, UPS, gasol och elverk men det är förbannat irriterande. Ska investera i ett reservkraftintag för smidighets skull, i samband med att vi byter elcentralen i huset.
Usch så trist :meh:! Ja, det där med att hela tiden få betala mer med hänvisning till att de bygger ut, förstärker nätet, osv är irriterande, och jag kan tänka mig att det måste kännas ännu värre för er!
 
Hur totalblåsta kan människor vara?? Jag såg precis ett inslag från Republikanernas konvent på nyheterna . En person där (missade vem det var) fick frågan vad som kommer hända med stödet till Ukraina om Trump vinner. Personen säger då att om Trump vinner kommer han prata med Ryssland och Ukraina och att de kommer att sluta kriga med varandra när en supermakt säger åt dem att sluta och att det behövs någon neutral (läs Trumps USA). Ja, jag tror aaaaabsoluuuuut (sarkasm!) att Ryssland respekterar USA som supermakt så mycket att det räcker att säga åt dem att sluta... som om det inte redan gjorts. Plus, hur totalblåst är man om man på riktigt tror att USA är neutrala i något som har med Ryssland att göra? De är ju motsatsen till neutrala i det här sammanhanget.

Och Trumps jättebandage på örat? Alltså, jag är inte sjukvårdsutbildad men är det inte lite väl stort bandage? Skulle sjukvården verkligen använda den typen av bandage på det sättet? Speciellt eftersom han inte behövde det dagen innan när han var och golfade...
 
Hur totalblåsta kan människor vara?? Jag såg precis ett inslag från Republikanernas konvent på nyheterna . En person där (missade vem det var) fick frågan vad som kommer hända med stödet till Ukraina om Trump vinner. Personen säger då att om Trump vinner kommer han prata med Ryssland och Ukraina och att de kommer att sluta kriga med varandra när en supermakt säger åt dem att sluta och att det behövs någon neutral (läs Trumps USA). Ja, jag tror aaaaabsoluuuuut (sarkasm!) att Ryssland respekterar USA som supermakt så mycket att det räcker att säga åt dem att sluta... som om det inte redan gjorts. Plus, hur totalblåst är man om man på riktigt tror att USA är neutrala i något som har med Ryssland att göra? De är ju motsatsen till neutrala i det här sammanhanget.

Och Trumps jättebandage på örat? Alltså, jag är inte sjukvårdsutbildad men är det inte lite väl stort bandage? Skulle sjukvården verkligen använda den typen av bandage på det sättet? Speciellt eftersom han inte behövde det dagen innan när han var och golfade...
Fast det är inte riktigt så långsökt som det låter, i ekvationen ingår att Ryssland får behålla nu ockuperade territorier om de vill. Det handlar alltså om att USA vill låta Ryssland vinna för att kunna avsluta stödet, det är ändå så långt från USA och vill Europa bjäbba med herr Putin så får vi sköta det själva.
 
Fast det är inte riktigt så långsökt som det låter, i ekvationen ingår att Ryssland får behålla nu ockuperade territorier om de vill. Det handlar alltså om att USA vill låta Ryssland vinna för att kunna avsluta stödet, det är ändå så långt från USA och vill Europa bjäbba med herr Putin så får vi sköta det själva.

Fast det är lika korkat att tro att Ukraina kommer gå med på det bara för att USA säger det.
 
Folk som inte svarar. Gah. Jag kollar lite efter ny stallplats på grund av anledningar och skickar ibland svar på annonser på facebook. Typ "hej, jag svarar på din annons, jag har en sån här häst" + lite till kanske. Meddelandena blir lästa men sen får jag inget svar. Hur svårt ska det vara att svara nånting?

Säger jag som när jag tidigare sökt medryttare genom annons på facebook ibland glömt svara på folks meddelanden... :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 851
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 289
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 929
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 725
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp