Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig hört talas om ekorrar som kommer in i lägenheter/hus, därav fascinerande :) . Jag trodde att de var väldigt skygga. Men jag kan förstå att det kan bli lite problematiskt.
Det här är andra lägenheten som de är inne i! Vi har också haft i sommarstugan.

Jag skulle verkligen önska att de var lite mer skygga så att jag kunde ha balkongdörren öppen som jag vill.
 
Jag har aldrig hört talas om ekorrar som kommer in i lägenheter/hus, därav fascinerande :) . Jag trodde att de var väldigt skygga. Men jag kan förstå att det kan bli lite problematiskt.
Hos @Görel misstänker jag det är stammar som är kulturellt invanda med stadsliv och orädd människor? Ungefär som där rådjuren lärt sig att gå i villaträdgårdar.

Hos mig kommer ekorrarna till huset från skogen på vintern, precis som mössen. Men de är bara på kallvinden och undviker mig, sen rensar katten ut dem så de blir aldrig permanenta.
 
Jag har aldrig hört talas om ekorrar som kommer in i lägenheter/hus, därav fascinerande :) . Jag trodde att de var väldigt skygga. Men jag kan förstå att det kan bli lite problematiskt.
När jag var liten och bodde i en liten by i Norrbotten fanns det en tam ekorre som kom in om man öppnade fönstret och hade något gott att bjuda på. Jag kunde sitta och vänta länge, länge på den utomhus med handen utsträckt med skalade mandlar på att den skulle komma.

Sen var det tydligen några ungjävlar som kastade sten på den så den försvann. 😢
 
Hos @Görel misstänker jag det är stammar som är kulturellt invanda med stadsliv och orädd människor? Ungefär som där rådjuren lärt sig att gå i villaträdgårdar.

Hos mig kommer ekorrarna till huset från skogen på vintern, precis som mössen. Men de är bara på kallvinden och undviker mig, sen rensar katten ut dem så de blir aldrig permanenta.
Sannolikt. Nu bor jag i Stockholms innerstad, förut i centrala Sundbyberg.
 
Jag stör mig på att jag alltid hittar nya saker att störa mig på!!
Jag flyttade från landet in till stan (Limhamn/Malmö). Det tog inte lång tid förrän jag började störa mig på stressade stadsbor, trafikbuller, fula höghus, smuts och skräp överallt, lådcyklar, elsparkcyklar, måsar osv, osv. Jag stod ut i två år, sen gav jag upp och flyttade ut på landet igen.
Nu bor jag i utkanten av ett litet samhälle på skånska sydkusten. Här är så fint, meeeen - nu har jag hittat en ny störning! Turister!! Inte alla turister, men dom som parkerar med sina husbilar på ställen där man absolut inte får parkera med husbilar. Och sen dessutom använder närmaste skogsdunge som toalett. Grymt störigt!
 
Vuxna människor som gärna kommer med på resa, men tror att de befinner sig på någon chartrad gruppresa med guide. Har ingen aning om vad de vill se eller göra, har inga förslag på var de vill äta, utan bara välj du, allt går bra.

Ska jag hålla på och googla restauranger medan jag kör? Ta reda på var kunde vara trevligt att stanna under den extra timmen tid vi har? Jag jobbar inte som guide, jag har semester.
 
Vuxna människor som gärna kommer med på resa, men tror att de befinner sig på någon chartrad gruppresa med guide. Har ingen aning om vad de vill se eller göra, har inga förslag på var de vill äta, utan bara välj du, allt går bra.

Ska jag hålla på och googla restauranger medan jag kör? Ta reda på var kunde vara trevligt att stanna under den extra timmen tid vi har? Jag jobbar inte som guide, jag har semester.
Det där känner jag igen - så irriterande! Jag tycks dra till mig sådana människor. Hade i alla fall, för nu säger jag ifrån. Men det är inte lätt att göra när man är iväg på gemensam aktivitet/resa om man behöver dras med varandra ett bra tag.
 
Jag har aldrig hört talas om ekorrar som kommer in i lägenheter/hus, därav fascinerande :) . Jag trodde att de var väldigt skygga. Men jag kan förstå att det kan bli lite problematiskt.
På ett ställe - i @Snurrfians kommun - fanns en ekorre som snabbt smet in när nån öppnade dörren, kilade till disken och snodde ett bakverk.
Personalen suckade svor och sprang efter. Vi gäster var rätt roade dock :D
 
Man vill ju aldrig gå in!
I morgon blir det stranden med en kompis.
IMG_9562.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 859
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 292
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 931
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 727
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp