Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sådde solrosor i våras. Titta vad fin den röda blev nu när den slagit ut! :love:
20240718_215727.jpg


:cautious:
 
Helt jävla otroligt, det är ett brofel mellan Skövde och Laxå som varit känt sedan kl 10:59, VARFÖR sattes det inte in ersättningsbussar och varför släppte de iväg tåget??? :rage:
Är det Töreboda bron som bråkar igen, det var något elände med den när jag var hemma o vände
 
Förstår din störning, närmaste affär har inte dem, sjukt störigt! De är så oerhört goda! Jag tar den direkt från frysen och knäcker den så den blir halv, stoppar in den i ugnen på varmluft 210 grader och startar när jag stoppar in den och när ugnen piper om att den har nått full värme så är pizzan lagom bakad! Så saftig, så god!
Ren handkraft för knäckande?
 
Jo det kan de nog. Om en grannes träd/buskar växer in på ens tomt får man ju ta bort den delen. Samma måste väl gälla kommunens mark?
Jag felanmälde buskar som hängde ut över en trottoar en gång och inom 1-2 veckor var de ansade, Iofs stod de på en kommunal skolgård så var väl bara för dem att klippa dem.
Nu är det inte kommunal mark utan en statlig väg. Jag tror inte de bryr sig mycket om trottoarer faktiskt.
Har felanmält det så vi får väl se
 
Blev väl 1 h sömn inatt, hemma efter 03 och somnade inte direkt. Nu är hästarna iaf inne, jag köpte en kaffe efter vägen och sitter nyduschad på jobbet med en stor mugg kaffe. Hoppas på en lugn dag och då jag har en kollega på plats kan jag i värsta fall gå och vila en stund. 🥱
 
Jag hade hem ett par entreprenörer igår för att kolla lite på ett jobb jag vill ha utfört i trädgården. Jag sa att jag ville ha RUT och då blev den ene osäker på om det var möjligt, men eftersom det är ett trädgårdsjobb så är det godkänt avdrag. Jag berättade att man kan får så mycket som 75 000 och nu när jag läser offerten så häpp, vill de ha över 46' för att gå över tomten med röjsåg och kapa ner den övervuxna gräsmattan!

Tack men nej tack, känns som de saltade ordentligt för att slippa utföra jobbet. 🙄 Jag får göra det själv på måndag så får syrran serva med mat och hjälpa mamma plocka vinbär. 🫤
 
Jag hade hem ett par entreprenörer igår för att kolla lite på ett jobb jag vill ha utfört i trädgården. Jag sa att jag ville ha RUT och då blev den ene osäker på om det var möjligt, men eftersom det är ett trädgårdsjobb så är det godkänt avdrag. Jag berättade att man kan får så mycket som 75 000 och nu när jag läser offerten så häpp, vill de ha över 46' för att gå över tomten med röjsåg och kapa ner den övervuxna gräsmattan!

Tack men nej tack, känns som de saltade ordentligt för att slippa utföra jobbet. 🙄 Jag får göra det själv på måndag så får syrran serva med mat och hjälpa mamma plocka vinbär. 🫤
Synd jag inte har kvar mina små självgående gräsklippare längre. :heart
 

Bifogade filer

  • IMG_0272.jpeg
    IMG_0272.jpeg
    611,4 KB · Visningar: 34
Jag hade hem ett par entreprenörer igår för att kolla lite på ett jobb jag vill ha utfört i trädgården. Jag sa att jag ville ha RUT och då blev den ene osäker på om det var möjligt, men eftersom det är ett trädgårdsjobb så är det godkänt avdrag. Jag berättade att man kan får så mycket som 75 000 och nu när jag läser offerten så häpp, vill de ha över 46' för att gå över tomten med röjsåg och kapa ner den övervuxna gräsmattan!

Tack men nej tack, känns som de saltade ordentligt för att slippa utföra jobbet. 🙄 Jag får göra det själv på måndag så får syrran serva med mat och hjälpa mamma plocka vinbär. 🫤
Hör med veteranpoolen om de finns i närheten
 
Köpte några vinglas igår, får 100 kr i rabatt på ett helt köp idag, helt klart störigt 😅
Gör en fräckis, det har jag gjort på Rusta när de sänkte priset med 50% på en weekendväska dagen efter jag köpte den. Jag åkte tillbaka till butiken och bad om prisavdrag, och i annat fall så ville jag lämna tillbaka den och köpa den till det lägre priset. De satte tillbaka halva priset på mitt kort. :up:
 
Gör en fräckis, det har jag gjort på Rusta när de sänkte priset med 50% på en weekendväska dagen efter jag köpte den. Jag åkte tillbaka till butiken och bad om prisavdrag, och i annat fall så ville jag lämna tillbaka den och köpa den till det lägre priset. De satte tillbaka halva priset på mitt kort. :up:
Jo, men jag orkar inte åka in till stan för 100 kr heller, så jag tänker störa mig och gå vidare 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 860
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 292
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 932
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 727
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp