Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Knutdiskussionen: Det spelar roll vilket håll öglorna går på. Kärringknop är när den är sne, öglorna går emot varandra, de ska ligga som en åtta. Är de riktigt hala brukar jag snurra öglorna runt varandra en extra gång, alltså, inte dubbelknut utan bara ena öglan ett extra varv runt den andra.

Edit: hittade bra video
 
Min medicin mot sämsta dagarna av min pmds biter inte riktigt. Jag överanalyserar och är så jävla tvärdepp och till råga på allt gick min enda laddsladd som passar laddaren till telefonen sönder igår kväll och jag blöder näsblod kon-fucking-stant.

Jag skulle vilja åka och köpa en skagenbaguette som plåster på såren men givetvis dröjer provresultat längre än innan så jag kan inte gå ut. Har som pricken över i säkert missbedömt mitt vanliga pollenhalsont och har corona också, det skulle inte förvåna mig ett jävla dugg.
 
Stör mej på att min mage måste gurgla och knorra så fort jag inte har ätit på en stund. Jag är inte ens hungrig men min mage är väldigt högljudd vilket medför att alla tror att jag är hungrig
 
Min medicin mot sämsta dagarna av min pmds biter inte riktigt. Jag överanalyserar och är så jävla tvärdepp och till råga på allt gick min enda laddsladd som passar laddaren till telefonen sönder igår kväll och jag blöder näsblod kon-fucking-stant.

Jag skulle vilja åka och köpa en skagenbaguette som plåster på såren men givetvis dröjer provresultat längre än innan så jag kan inte gå ut. Har som pricken över i säkert missbedömt mitt vanliga pollenhalsont och har corona också, det skulle inte förvåna mig ett jävla dugg.
Coronanegativ.
Åkte och köpte skagenbaguette. Den smakade bara en massa äcklig dill :yuck::turd::down:
 
Att el-saker tydligen inte vill stänga av sig i närheten av mig.

Jag brukar lyssna på nåt youtube klipp när jag ska lägga mig och somnar oftast då. Ingen fara tidigare men de senaste två veckorna så stänger inte mobilen ner när klippet är slut utan fortsätter lysa. Vilket gör att batteriet töms = ingen väckarklocka på morgonen.

I ungefär samma tidsspann så har bilen krånglat med att inte stänga av elen. I vanliga fall så stänger den av ljus (inne och ute) samt radio, gps osv när man tagit ur nyckeln OCH öppnat dörren. Nu gör den bara det sporadiskt. Och den fortsätter lysa och spela musik även om jag låser den (med nyckel eller knapp) och jag kan behöva stå och öppna/stänga dörren flera gånger innan den slutar. Igår fintade den mig helt och stängde (efter andra försöket) av radion men tydligen inte ljuset så en granne kom och sa till mig sent på kvällen att min bil lyste :arghh:

Varför kan de bara inte stänga av sig!
 
Jag hade planerat att laga en rätt idag, men så upptäckte jag att min ingefära ruttnat. Så ska jag laga den rätten måste jag åka och handla.
 
Att el-saker tydligen inte vill stänga av sig i närheten av mig.

Jag brukar lyssna på nåt youtube klipp när jag ska lägga mig och somnar oftast då. Ingen fara tidigare men de senaste två veckorna så stänger inte mobilen ner när klippet är slut utan fortsätter lysa. Vilket gör att batteriet töms = ingen väckarklocka på morgonen.

I ungefär samma tidsspann så har bilen krånglat med att inte stänga av elen. I vanliga fall så stänger den av ljus (inne och ute) samt radio, gps osv när man tagit ur nyckeln OCH öppnat dörren. Nu gör den bara det sporadiskt. Och den fortsätter lysa och spela musik även om jag låser den (med nyckel eller knapp) och jag kan behöva stå och öppna/stänga dörren flera gånger innan den slutar. Igår fintade den mig helt och stängde (efter andra försöket) av radion men tydligen inte ljuset så en granne kom och sa till mig sent på kvällen att min bil lyste :arghh:

Varför kan de bara inte stänga av sig!
Låter som du har nån rolig kortslutning nånstans.

Du får göra som jag när jag hade det bekymret med en egensinnig bil. Jag lossade batterikabeln. ;)
 
Jag hade planerat att laga en rätt idag, men så upptäckte jag att min ingefära ruttnat. Så ska jag laga den rätten måste jag åka och handla.
Eller så utesluter du ingefäran, alternativt ersätter med något annat. Det är sällan jag har alla ingredienser hemma när jag ska laga en maträtt. Det brukar bli bra ändå.
 
Eller så utesluter du ingefäran, alternativt ersätter med något annat. Det är sällan jag har alla ingredienser hemma när jag ska laga en maträtt. Det brukar bli bra ändå.
Ingefäran är viktig. Det är en thaigryta jag ska göra. Jag gillar ingefära och kan inte se att den går att byta ut. Det finns ju inget annat som smakar som ingefära.
 
Stör mig på mina skoskav och det faktum att jag ser ut såhär om fötterna när jag är ute numera..
20210314_121901.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
96 97 98
Svar
1 946
· Visningar
97 249
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 929
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 492
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 537
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp