Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har väl antagligen redan provat, men annars säger jag bara: munsårsplåster! Numera har jag aldrig munsår, men under många år fick jag smärtsamma varianter som brukade sitta halvt på underläppen och halvt på huden precis under. Minns hur underbart det var när jag testade plåstret för första gången. Helt plötsligt blev munsåret nästan helt smärtfritt :) !!
Det var faktiskt jättelänge sedan jag provade just plåster. Jag minns att mamma försökte få mig att ha det när jag var liten, men vi tyckte inte att det gjorde någon större skillnad. Men det är ju några år sedan nu... :p Just den här gången är det dock en samling små blåsor som dessutom sträcker sig hela vägen in på insidan av överläppen, så jag tror det skulle vara svårt att få ett plåster att fästa ordentligt tyvärr. Vectavir är mitt främsta vapen just nu...
 
Folk som krånglar till allt! :mad: En kollega har fått i uppdrag att sammanställa en lista över arbetsplatsens abonnemang och kostnader. Det har gått snart en månad och hen har fortfarande inte lyckats få fram underlagen. Jag har sagt flera gånger att hen bör prata med ekonomiavdelningen för att få fram avtalen men det går inte in... förrän idag, och det först efter att hen försökt få mig att hitta kostnaderna genom att gå igenom ett gäng gamla fakturor! Det är jag som sköter vår fakturahantering men tydligen är mina råd inte nåt att lyssna på :confused::meh:
 
Tog en ny porträttbild på mig själv imorse eftersom en tidning behövde en som fungerar i tryck. Jag stör mig på att när det känns som att jag ler något alldeles onaturligt mycket i fotoögonblicket så ser jag bara sådär vanligt glad ut som folk gör. När jag tycker att jag ser normalt glad ut i fotoögonblicket så ser jag typ lite skeptisk ut på bilden.
 
Fått ärva barnkläder, vilket förstås är jättebra! Men glömmer hur mycket parfymerat tvättmedel/sköljmedel en del människor använder :arghh:

Får tvätta imorgon och hänga ut på balkongen...
Vädring är nog det enda som ger effekt.

Själv lämnade jag in en grej för tvätt på ett företag och fick tillbaka den genomparfymerad. Helt vidrigt. De fick bakläxa men fick inte bort parfymen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
96 97 98
Svar
1 943
· Visningar
97 010
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 928
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 487
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 535
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp