Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av mina grannar använder så mycket sköljmedel att det ibland känns när man går förbi huset...

Jag har också en sån granne. De tvättar ofta dessutom. I mitt huvud heter deras hus "tvätthuset".

Känner igen fenomenet :down:
Ibland på sommaren har jag fått stänga balkongdörren för att det luktar för mycket från tvättstugan i huset bredvid (!) Torktumlaren har sin ventilation upp på taket i som en skorsten och vi bor högst upp :meh:
 
Pandmin. Nästan så jag tar och rider in till stan om det inte blir bättre snart. Hade varit tre välspenderade dagar om jag bara fick träffa mina vänner igen, men hästen hade nog inte varit så glad och inte de djur som lämnats bakom heller. Men drömma går ju.
 
Min bonuspappa utreds för prostatacancer och risken att han har det, är stor. Alla prover är inte klara än, men förhöjda värden och fynd på ultraljud gör att man är nästan säker. Det är dock tidigt, så prognosen är bra tydligen. Strålning sätts in snarast alla prover är klara.
Hans pappa dog av spridd cancer som började just i prostatan, så jag är jätteorolig. Pappan gick med det i flera år innan han sökte hjälp, så oddsen för min bonuspappa, som tagit prover med jämna mellanrum sista åren, är såklart bättre.

Men ändå. Cancer. Och nu under corona, med all påverkan på den "vanliga" vården. Tänk om han ändå inte får hjälp i tid? Hittills har det verkligen tagits på allvar, hoppas det fortsätter så.
 
Min bonuspappa utreds för prostatacancer och risken att han har det, är stor. Alla prover är inte klara än, men förhöjda värden och fynd på ultraljud gör att man är nästan säker. Det är dock tidigt, så prognosen är bra tydligen. Strålning sätts in snarast alla prover är klara.
Hans pappa dog av spridd cancer som började just i prostatan, så jag är jätteorolig. Pappan gick med det i flera år innan han sökte hjälp, så oddsen för min bonuspappa, som tagit prover med jämna mellanrum sista åren, är såklart bättre.

Men ändå. Cancer. Och nu under corona, med all påverkan på den "vanliga" vården. Tänk om han ändå inte får hjälp i tid? Hittills har det verkligen tagits på allvar, hoppas det fortsätter så.
Om det är något som prioriteras så är det cancer, även om allt annat ställs in. Vet av erfarenhet, jobbar på urologen med bland annat prostatacancer (sekreterare).

Jag kan naturligtvis inte ge några medicinska råd men ser många som lever med sin cancer till 80 - 90+ år, det beror förstås på vilken sort och andra faktorer, men ha det i åtanke ändå tycker jag :heart
 
Om det är något som prioriteras så är det cancer, även om allt annat ställs in. Vet av erfarenhet, jobbar på urologen med bland annat prostatacancer (sekreterare).

Jag kan naturligtvis inte ge några medicinska råd men ser många som lever med sin cancer till 80 - 90+ år, det beror förstås på vilken sort och andra faktorer, men ha det i åtanke ändå tycker jag :heart

Man läser så mycket om folk som får vänta så länge på operation och grejer att cancern hinner sprida sig. Även om det inte är det vanliga, så är det såklart nått man har i tanken.
Tack ❤️
 
Man läser så mycket om folk som får vänta så länge på operation och grejer att cancern hinner sprida sig. Även om det inte är det vanliga, så är det såklart nått man har i tanken.
Tack ❤️

Jag förstår verkligen att du är orolig :heart

Min svärfar har prostatacancer och problem med njursten. Han har fått behandling för båda under föregående år, som @cambodia säger är cancerbehandling prioriterat.

Själv har jag varit på mina ordinarie läkarbesök för magen precis som vanligt. Även om coronan äter mycket av sjukvårdens resurser så är mycket ändå igång fortfarande.
 
Jag förstår verkligen att du är orolig :heart

Min svärfar har prostatacancer och problem med njursten. Han har fått behandling för båda under föregående år, som @cambodia säger är cancerbehandling prioriterat.

Själv har jag varit på mina ordinarie läkarbesök för magen precis som vanligt. Även om coronan äter mycket av sjukvårdens resurser så är mycket ändå igång fortfarande.

Min mamma har fått vänta och väntar fortfarande på att få en shunt insatt efter att hon i höstas fick ta ur den pga infektion. Hon kan knappt gå som det är nu. Sånna operationer är tydligen inte igång.

Men ja, cancer är ju en annan sak. Tack :heart
 
Mitt tankesätt. Ska investera i träning för mig själv, får största delen tillbaka via jobbet men det blir ändå några tusen kvar att betala själv. En summa som jag tittat på en ring som kostar lika mycket och i praktiken har jag tidigare köpt både jeans och skor i den prisklassen. Det är tydligen inte så konstigt. Men att betala för träning och min egen hälsa, nej det går ju inte O_o

Suck! Men jag ska köpa det ändå... tror jag...
 
Reklam: Lidls tomater är testade såå mycket mer än vad lagen kräver innan de säljs i deras affär...

Ursäkta men vilken testning är det lagkrav på för att få sälja grönsaker? Att ligga över den nivån kan inte säga speciellt mycket. :confused:
 
Stör mig på Kungsängens radioreklam. Det är nog den absolut sämsta radioreklamen jag hört på 20 år.

"Jag finns där när du är ledsen, när du är arg.... bla bla bla, jag är din bästa vän........ sängen!" och så är det inläst av någon tjej som verkligen inte har en bra radioröst öht utan det låter som något medie-projekt man gjorde i gymnasiet där någon random klasskompis fick ställa upp och bli inspelad och alla satt och skämdes på presentationen efteråt. Jag byter radiokanal direkt när jag hör att den reklamen kommer.
 
Du är en kvinnlig agent undercover. Självklart bär du kort tajt klänning och skyhöga klackar. Saker och ting händer och du behöver springa en längre sträcka. Självklart springer du med skorna på. Duh.
Ja? Om en tog av dem så kunde ju nagellacket bli smutsigt, eller något...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
95 96 97
Svar
1 938
· Visningar
96 660
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 917
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 487
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 523
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp