Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
lider med dig, har haft väldigt störiga grannar under i 2 år....

-och på det temat, igår hände något sjukt oväntat!
Störiga grannarna kom upp och knackade på, behövde hjälp av sambon med ett par saker till sin försäljning (🥳), var trevliga - och avrundar med att be om ursäkt för att de stört oss under tiden de bott här och att det inte ska vara några fler fester fram till deras utflytt. Whaaaaaaaat?! :eek::eek::eek::eek:
Jag var i stallet så missade detta och det grämer mig, men det var väldigt intressant att höra om iallafall.
Så orättvist :arghh: varför kan inte mina åxå flytta. Jag skulle gladeligen hjälpa dom att bära
 
Att det kom en säljare från ett stort larmföretag och knackade på dörren och ville komma in. Jag påpekade att det absolut inte var lämpligt just nu (med en viss antydan att det kanske fanns smitta i huset, vilket det inte gör men det HADE kunnat göra). Killen backade ett par steg men fortsatte med sitt säljsack. Han gick inte förrän jag påpekat flera gånger att vi inte var intresserade och i princip fick smälla igen dörren framför näsan på honom.

Hur kan ett företag välja att ha dörrknackande säljare ute nu?! De har ju ingen som helst aning om var smittan finns och vad de kan dra med sig från hus till hus :rage:
 
Att jag inte vill jobba med bara en sak. Jag vill ha 3-4 jobb samtidigt, men samhället är inte byggt för det. (Alltså, visst om en har 3-4 timanställningar och irrar runt som vissa gör, det är bedrövligt men det går. Jag menar mer de 3-4 sakerna jag brinner för och vill göra men som byråkrati sätter käppar i hjulet för.)
 
Att det kom en säljare från ett stort larmföretag och knackade på dörren och ville komma in. Jag påpekade att det absolut inte var lämpligt just nu (med en viss antydan att det kanske fanns smitta i huset, vilket det inte gör men det HADE kunnat göra). Killen backade ett par steg men fortsatte med sitt säljsack. Han gick inte förrän jag påpekat flera gånger att vi inte var intresserade och i princip fick smälla igen dörren framför näsan på honom.

Hur kan ett företag välja att ha dörrknackande säljare ute nu?! De har ju ingen som helst aning om var smittan finns och vad de kan dra med sig från hus till hus :rage:
Det finns alltså idioter som gör det på riktigt och är seriösa? En brukare i mitt jobb hade påhälsning av en sån gök i höstas och både anhöriga och vi i hemtjänsten var övertygade om att det var någon som var ute hos äldre och rekade för ev senare inbrott. För vilka seriösa försäljare åker runt och knackar dörr i dessa tider 🙄 Inget hände dock men nu vet jag att folk på riktigt är så dumma att de åker runt på det viset.
 
Stör mig på att jag lagt pussel i typ sex timmar och nu har så ont i nacke/axlar/ländrygg att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Behöver minst två timmars massage tack.
 
Det finns alltså idioter som gör det på riktigt och är seriösa? En brukare i mitt jobb hade påhälsning av en sån gök i höstas och både anhöriga och vi i hemtjänsten var övertygade om att det var någon som var ute hos äldre och rekade för ev senare inbrott. För vilka seriösa försäljare åker runt och knackar dörr i dessa tider 🙄 Inget hände dock men nu vet jag att folk på riktigt är så dumma att de åker runt på det viset.
Japp. De ringde t.o.m veckan innan och berättade att de skulle komma. Jag påtalade redan då olämpligheten och att de inte behövde komma hit...
 
Det lärde jag mig aldrig som barn, måste nog se någon YouTube video för att förstå :D Då tar det väl ännu längre tid att hoppa ur skorna när man äntligen kommer hem..
Du gör först en helt vanlig knut på dina skosnören, så som man brukar göra. Sedan tar du öglorna och gör en helt vanlig knut med dem. En knut ovanpå knuten alltså. (Usch, vilken märklig förklaring....O_o) Sedan går skorna garanterat inte upp av sig själv :) !
 
Du gör först en helt vanlig knut på dina skosnören, så som man brukar göra. Sedan tar du öglorna och gör en helt vanlig knut med dem. En knut ovanpå knuten alltså. (Usch, vilken märklig förklaring....O_o) Sedan går skorna garanterat inte upp av sig själv :) !

Jodå... om man har Salomons kängor :meh: Kängorna är jättesköna men jag har aldrig haft så kassa skosnören.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
96 97 98
Svar
1 946
· Visningar
97 249
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 929
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 492
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 537
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp