Stigläder innanför kåpan?!

Lipan

Trådstartare
På lördag är det dags för dressyrtävling på klubbnivå, för mig. En lite fråga såhär i sista sekund: Får man rida med stiglädrena innanför kåpan?! Jag gillar att ha det så till vardags...:crazy:

Någon som har koll?

Sv: Stigläder innanför kåpan?!

Jadå det får man, ser jättemånga ponnyryttare iaf, både på regionala och nationella som har så!
Själv tycker jag att man fastnar med skänkeln lite.

Tack för Era svar! Då kan jag lugnt fortsätta som jag gör :D

har diskuterat detta med en sadelmakare. han sa: visst, men skänkeln har en tendens att vara svår att rätta till efter hjälper eller stelnar till då det är svårare att röra på (kan dra ner på poängen då hjälpen blir hängande) och det jag hängde upp mig på: om ngt händer med sadeln så håller inte försäkringen på sadeln, även om den är byggd med stroppar för stigläder på insidan, inte är tillverkad för att användas så. om du inte har en islandssadel, vilket också är orsaken till att vi har börjat använda dem på det sättet enligt honom. men ar försiktig bara så inte sadel går sönder. annars: Lycka till på tävlandet!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 073
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka