Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När stationsavgiften uppstod så uppstod den med anledning av de mottgara stationer som hanterade och inseminerade sperma från hinngstar som inte var deras egna. Man ville helt enkelt ha betalt för själva handhavandet av sperman från hingstar utifrån. Idag så har det blivit vad jag redan då misstänkte en avgift som man ska se upp med så att den inte tas ut för de egna hingstarna på den egna stationen...tyvärr...Veronika skrev:Skiljer ganska mkt och på vissa stationer har du ingen stationsavgift om du använder dig av deras egna hingstar och kanske 1000 kr för externa.
Hos en del ligger avgiften på 500 när du använder deras egna o 1000 för externa hingstar.. Finns säkert dyrare oxå.
JAAA! Det var ett väldigt bra förslagclownen skrev:Jag skulle gärna se att man i en tabell form över olika mottagarstationer kunde se och jämföra de olika kostnaderna mellan interna och externa hingstar. Man skulle dessutom behöva göra en renodlad begrepps defintion av de olika kostnaderna som tillkommer vid betäckning och vad dem står för. De skulle hjälpa många att välja rätt station...
clownen skrev:När stationsavgiften uppstod så uppstod den med anledning av de mottgara stationer som hanterade och inseminerade sperma från hinngstar som inte var deras egna. Man ville helt enkelt ha betalt för själva handhavandet av sperman från hingstar utifrån. Idag så har det blivit vad jag redan då misstänkte en avgift som man ska se upp med så att den inte tas ut för de egna hingstarna på den egna stationen...tyvärr...
Jag skulle gärna se att man i en tabell form över olika mottagarstationer kunde se och jämföra de olika kostnaderna mellan interna och externa hingstar. Man skulle dessutom behöva göra en renodlad begrepps defintion av de olika kostnaderna som tillkommer vid betäckning och vad dem står för. De skulle hjälpa många att välja rätt station...
Helen
Idag så har det blivit vad jag redan då misstänkte en avgift som man ska se upp med så att den inte tas ut för de egna hingstarna på den egna stationen...tyvärr...