Stärk mig....nu är jag där...:-(

Sv: Stärk mig....nu är jag där...:-(

Jag försöker inte trycka ner henne...
men visst... förlita er på den stillastående forskningen ni..
Istället för att kämpa för att det ska ske saker...
Jag vet vad jag pratar om för i england så har dom kommit mycket längre än oss här i sverige...

Jag försöker inte trycka ner henne...
men visst... förlita er på den stillastående forskningen ni..
Istället för att kämpa för att det ska ske saker...
Jag vet vad jag pratar om för i england så har dom kommit mycket längre än oss här i sverige...

Men herre gud människa!! Har du ingett vett i kroppen? Fortsätt din egen tråd! Du svamlar ju runt om allt, STYR UPP DINA INLÄGG ELLER LÄGG NER!!!!

TS jag vill ge dig massor av styrkekramar och hoppas att det blir så värdigt och bra som möjligt! Döden är en helt naturlig del av livet och ett sätt för din häst att bli av med all smärta.

Tänk på att detta du gör är väldigt väldigt osjälviskt. *Styrkekramar*
Hade du varit självisk hade du kanske försökt ett tag till. Men du vill hjälpa din bästa vän att slippa ha ont och det ska du ha all heder för.

Jag vet vad du går igenom men jag har ett litet hopp om att man kommer ut på den ljusa sidan och kan fortsätta sitt liv trots detta.

Men SLUTA TRAKASSERA människor som har det tillräckligt jobbigt ändå.
Alla skador kan INTE läka ut och hästar SKA INTE behöva lida för att vissa människor inte vågar ta detta beslut.
Självklart finns det skador som kan läka ut,men om hästen har så grava förändringar som TS beskriver,så gör hon det ENDA RÄTTA,att låta hästen slippa lida.
Där har våra djur det bättre än vi människor,som ibland tvingas till mkt mer lidande.Förutsatt att djuret har rätt ägare.

Vill bara skicka mitt stöd till dig.

Jag sa adjö till min älskling genom många år den 8 juni. Jag grät mig genom hela processen med att beställa tid och säga farväl.
När djurambulansen körde in på gården gick jag på autopilot.

Jag grät när jag höll i grimman och han bultades.

Men sedan:
Jag kände lättnaden av att ha gett honom fred. Han var liksom din sjuk och hade ont. Kände att jag gjort rätt.
Kunde till och med gå fram och stryka honom över ryggen efteråt.

När jag nu går ut i stallet så saknar jag honom så oerhört mycket men känslan av att ha gjort rätt tar liksom över.

Jag önskar dig styrka och mod.

Många kramar
Lurcher

Seriöst, är du helt jävla dum i huvudet?

Håll käften jävla idiot.

(Nu skiter jag i om jag blir bannad, jag tar det! Jag blir så jävla förbannad. :devil::mad: )

Våga inte kalla dig för djurvän Moonlight!
Att plåga en häst med olika behandlingar när loppet är kört, är inte att vara djurvän-det är att vara super-egoist!!
Det du nu pysslar med är elakt, om jag skrivit en tråd när jag fattade beslutet att låta min gamling somna in (som för övrigt var pigg och kry, MEN jag ville inte att han skulle tappa livsgnistan före jag sa stopp) vet jag inte vad jag hade tagit mig till!!
Sluta upp med dina onyanserade inlägg i en tråd som inte handlar om att rädda obotligt skadade hästar utan att stötta någon som har tagit ett svårt beslut!!

Har du fått något datum bokat? Hoppas det går snabbt och smidigt när det väl är dax i alla fall och räkna med en tung vecka där efter. *styrkekramar i massor* Tänker på dig varje dag och undrar hur du mår.

Har du fått något datum bokat? Hoppas det går snabbt och smidigt när det väl är dax i alla fall och räkna med en tung vecka där efter. *styrkekramar i massor* Tänker på dig varje dag och undrar hur du mår.

Hej
Har inte orkat kolla mejlen under helgen....det blir idag, han ska ringa mig ang närmare tid men det blir mitt på dagen någon gång.

Jag har bestämt mig för att inte stå där, min goa kompis erbjöd sig utan att jag frågade...jag tror att han skulle känna på sig att jag var rädd för något, och jag vill inte se honom falla. Jag ska gå dit efteråt, jag har redan plockat vilda blommor som jag ska lägga på honom.

Gråter hela tiden, jag har varit vaken sen fem i morse :cry::cry:

Tänker på dig! Sänder styrka till dig! Vet att du kommer orka ta dig igenom detta men det tar tid. Låt det ta tid.

Vet precis hur du mår nu. Hoppas allt går bra i alla fall.

Tänker på dig! Sänder styrka till dig! Vet att du kommer orka ta dig igenom detta men det tar tid. Låt det ta tid.

Vet precis hur du mår nu. Hoppas allt går bra i alla fall.

Tack

Det värmer så mycket at du skriver så

Skickar en mängd styrkekramar till dig!

Häromdagen var det en väldigt vacker solnedgång hemma, jag stod och tittade på den länge och tänkte en sak: med den skönheten en himmel har, kan det inte vara läskigt att lämna jordelivet. Bland de mjuka molnen med skinande färger måste det vara underbart. I samma stund skänkte jag mina förlorade vänner en tanke och kunde nästan se dem vara pigga och glada igen. Du tar rätt beslut och hur ledsen man än är så finner man en väg tillbaka och kan glädas åt allt det fina istället. Hoppas allt går bra nu och att du låter dig själv sörja. Kram igen!

Skickar också många styrkekramar.

Du gör rätt, du ser till att din häst inte får lida. Det kan inte vara annat än rätt beslut!

Just före jul avlivades min häst p.g.a pålagringar. De var det värsta jag varit med om. Men jag visste att han hade ont och skulle få mera ont om jag inte gjorde de nu.
Hästen fick somna in på gården, men själv kunde jag inte gå med. Men det kändes som jag var med i allt, och när de var över kände jag lättnaden och det kändes så j*vla tomt, men sammtidigt en lättnad att nu var det över.

Har inte kommit över honom ännu men min nya häst har hjälpt så enormt mycket. Vet inte var jag skulle varit nu om jag inte hade en ny fyrbent vän som stog brevid. Fast i början hade jag svårt att "acceptera" den nya hästen, ville bara ha tillbaka den gamla.

MÅNGA MÅNGA tröstkramar till dig! Du gör helt rätt beslut, tänk att din häst aldrig mer behöver ha ont.

Nu är min älskling borta :cry::cry:

Jag gav honom en sista morot och sa att jag älskade honom, sen gav jag grimskaftet och en hink med älsklingsgodis (äpplen, havre och maskrosblad) till min kompis. Jag sa "du ska gå med Emma nu, jag kommer sen". Sen sprang jag igenom stallet och satte mig vid dörren på andra sidan. Jag kom på att nu ska jag täcka över öronen, men precis då hörde jag skottet och då brast det för mig :cry:

Min kompis Emma och min goa stallägare Anna var fantastiska, de skötte allt det praktiska med betalning och så och tog hand om mig också. De sa också att jag inte borde gå och titta på honom, jag frågade inte varför, han var väl ingen vacker syn. Emma fick blommorna och hon fick lägga dom på honom.

Det är som alla har sagt, att det var värst innan...nu sörjer jag min vackra vän men jag har inte detta becksvarta hängades över mig att det SKA hända. Nu kanske jag kan sova en hel natt, och drömma om honom galloperandes på fyra friska ben.

Jag önskar att jag inte hade hört skottet, det kändes så brutalt...men jag är glad att jag inte stod där, min sista bild av honom är att han går iväg i solen med Emma, fortfarande tuggandes på den sista moroten han fick av mig.

Tack till er som har skrivit, ni har verkligen hjälpt mig igenom detta som har varit en av mitt livs allra tyngsta stunder.

Stackare lider med dig. Det är mycket jobbigt att förlora sin bästa vän.
Man kommer aldrig över det. Men det bleknar. Du gör aldeles rätt. Hästen kommer till regnbågslandet Där är 2 av mina nu.

Mitt sto avlivades 2006 hastigt. Hjärntumör. Han inte ta farväl.
Min 2 åring avlivade 8 juni 07 obbler slinger.
Jag har ännu inte orkat städa upp alla häst prylar.
Ska sälja allt. Orkar inte
kram till dig

Skickar mängder av tröstkramar!
Nu har han det bra och är fri. Kram!

Sänder ett gäng tröstekramar. Du har i mina ögon gjort precis det du kunnat för honom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 417
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 789
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 977
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 743
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud