stängsla getter?!

B

blindabelinda

nu när vi äntligen har hittat ett hus så vill jag givetvis ha getter!
har alltid velat ha det, men tidigare sambon bara illvägrade så det har luggit på is ett tag, nuvarande sambon är inte överlycklig men tycker väl att det ska nog gå bra.
så, nu till frågan:
att getter är svåra att hålla inom lås och bom är ju inget nytt, men hur ser det ut hemma hos er? vad har funkat då?
jag hade tänkt mig två eller tre dvärggetter, alltså inga stora utan små och söta.. afrikanska antar jag att det blir ( är väl den vanligaste? ).

Sv: stängsla getter?!

Hej hej ..

jo getter är ju inte helt lätta att hålla instängda :p
vi har fårstängsel till våra.. men dom har smitit ett antal gånger, men det är länge sen nu ..
dom hoppar över det :S
eller har sönder en maska i nätet och springer ut :crazy:

dock har inte vi dvärggetter, utan vi har lantrasgetter... så dom är ju lite större än dom som du kommer att ha.

men andra ord så rekomenderar jag inte fårstängel, iaf inte om du ska ha "stora" getter :p

/nagelacksberoende

Jag har 2 dvärggetter. Afrikanska.

Jag var naiv när jag köpte dem......
På 30 sekunder hade de tagit sig ut mitt staket, fårstängsel med eltråd i ......

Jag har byggt ett trästaket, ska kolla hur högt det är.

Våra getter tar sig inte ut ur våra viltstängslade hagar. 5-trådigt med mycket el håller dels får, getter och rymningsbenägna shettisar inne och rovdjuren ute :)

jag funderade på fårstängsel, men med kraftigt hönsnät innanför?
så det blir dubbelt nät...

uh, måste man ha el till getter? finns det inget annat alternativ?
har blivit lite småskrajj för el av någon anledningen, vet ej varför..

Mimus:
aha, okej låter bra det!

Hej!
Vi har gutefår och har genom åren blivit lite av experter på stängsel!!

Jag kan bara rekomendera ett företag som heter LG - produkter!! De är trevliga, hjälpsamma och otroligt kunniga!! Därtill har de ett väldigt bra sortiment på elstängsel och dess tillbehör!!

Vi har femtrådigt stängsel, blanktråd och trampstolp (trästolp på brytpunkterna), LG - fjädern som håller det sträckt!! KANON! Både till hästar och får och rovdjur!

http://www.lgprodukter.se/

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 400
Senast: monster1
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 181
Senast: oz_joj
·
N
Lantbruksdjur Hejsan! Vi ska flytta till gård till våren och funderingar att skaffa fler djur, har ploppat upp i huvudet på oss. Jag har läst en hel...
Svar
10
· Visningar
16 211
Senast: Naike
·
Hundavel & Ras Jag är så trött på att grubbla i frågan och ni är väl lika less på att läsa om det antar jag, men jag behöver lite hjälp ändå. Jag...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka