Sv: Stängsel

Rekommenderar 2 meters hundnät till mindre inhägnad. Ska ni hägna in hela gården så bör det fungera med 120 cm eller 150 cm högt hundgårdsnät.

Jag tänker bygga en inhängnad åt min hund.
Hur högt stängsel bör man ha åt en rottweiler ?

MINST en dörrläng (ca.2 meter). :eek:
Min lilla rottis skulle vi träna på att inte ha i sovrummet när vi sov. Han gnällde när vi stängde dörren, hmm.. Vi satte dit en grind. De hoppa han över, så då byggde vi upp en hel mur av grejor så de kanske var 50cm kvar av dörröppningen. Nu tänkte vi, nu får vi sova utan en hund i sängen. Men icke.. :grin: Han lyckades ta sig över denna mur o in i sovrummet.

Vi insåg att de va enklast att stänga dörren :o:angel:

Vi fick dock höra lite gnäll dom första nätterna men till slut insåg han att de inte lönade sig o att vi inte "mystiskt försvann" :p någonstans ur sovrummet på nätterna utan att vi alltid komme tillbaka.

Lycka till me inhägnadsbygget! ;)

Beror på om du vill kunna lämna hunden utan tillsyn eller ej. Till hudgården har vi 2 m till trädgården 90 cm.
PL

De som lämnar sina hundar (stor boxerblandning + annan stor, aggressiv blandras) utan tillsyn i trädgården då, där hundarna är starkt rymningsbenägna? Räcker verkligen 90 cm då?

Nej det var den skillnaden jag försökte få fram, lLämnar inte hundarna i trädgården utan tillsyn men de 90 centimetrarna är ändå viktiga.
PL

Ahh du har ju stor vovve, köp viltstängsel så kan du göra en rejäl hundgård, eller varför inte hela trädgården?:D

Själv har jag ju problemet att mina småråttor går rätt igenom dom maskorna. :D

Så i ena hundgården är det gunnebostängsel 2 m högt, 6x6 meter.
Den andra lilla är ca 3x3 med större maskor, billigare nät,
där stora vovven får vara när vi inte är hemma och inte kan ta med henne.

Runt trädgården är det gunnebo, vet inte riktigt hur högt, men runt en meter kanske? Och det hoppar stora vovven plätt lätt över, hon nuddar inte ens...
och de små jäklarna hittar städigt hål eller hittar ställen där de kan klättra ut... Förstår inte varför det är sååå roligt på andra sidan...
Så jag lagar och lagar och lagar...

I förrgår var det herr igenkott som gick förbi utanför, då hade jag helt plötsligt två hundar som var på fel sida om staketet, och de en matte som var kokande arg. :devil:

Ska bygga en hundgård/kattgård inom det närmaste och letar efter nät, någon som vet om billigt och hållbart på nätet?
För nät är dyrt... :(

Det beror på. För en hund som ska ut, behövs 200+ cm som du ser i tråden, medan 10 cm räcker om den är skolad att stanna på anvisat område.
Mycket hänger alltså på hur du uppfostrar och lär hunden.

LIA

Det beror på. För en hund som ska ut, behövs 200+ cm som du ser i tråden, medan 10 cm räcker om den är skolad att stanna på anvisat område.
Mycket hänger alltså på hur du uppfostrar och lär hunden.

LIA

Nej det gör det inte för när du åker hemifrån eller går in så har du inte samma styrning på hunden. Alla förutom du då som alltid har det perfekt.

Jag skulle aldrig våga o åka till jobbet o vara borta i 9 timmar med öppet . Hundar med stor egenvilja skiter i vad du lärt dom när du inte är där.

Jo, det gör det visst!
Min erfarenhet är dessutom att det är enklare att komma dithän med hundar med "stor egenvilja" än vekare sådana.

Kan du inte diskutera utan att ge nålstick behöver du inte bry dig om mina inlägg!

LIA

Jo, det gör det visst!
Min erfarenhet är dessutom att det är enklare att komma dithän med hundar med "stor egenvilja" än vekare sådana.

Kan du inte diskutera utan att ge nålstick behöver du inte bry dig om mina inlägg!

LIA

Tycker du disskuterar så jädra dumt.

Spelar väl ingen roll hur mycket jag än lär mina hundar respekt o allt vad det innebär o rymma när jag ändå inte är där o kan korrigera det.

Kan ju ta som ett ex satte in Piru i hundgården i dag dels klippte jag gräset dels är det svalare där än inne. behöver ju aldrig ens stänga grinden åt han, han skulle aldrig ens fundera på o gå utanför inte ens om jag går in. Men åker jag till jobbet då kan jag ju garantera att han inte sitter kvar där 9 timmar senare när jag kommer hem.

Tycker du disskuterar så jädra dumt.

Spelar väl ingen roll hur mycket jag än lär mina hundar respekt o allt vad det innebär o rymma när jag ändå inte är där o kan korrigera det.

Kan ju ta som ett ex satte in Piru i hundgården i dag dels klippte jag gräset dels är det svalare där än inne. behöver ju aldrig ens stänga grinden åt han, han skulle aldrig ens fundera på o gå utanför inte ens om jag går in. Men åker jag till jobbet då kan jag ju garantera att han inte sitter kvar där 9 timmar senare när jag kommer hem.

Nä de skulle inte min vovve heller.
Men min lilla vovve skulle jag nog kunna lära att stanna. Skulle jag stå o lurpassa på henne o vips hoppa fram o korriger då hon försöker smita så skulle hon nog inte prova på de igen, även om jag for hemifrån.
Men stor hunden skulle med all sannorlikhet försöka. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
792
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 757
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 561
Senast: tanten
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
904
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka