Stänger du toalettlocket?

Stänger du locket efter att du varit på toaletten?


  • Antal omröstningsdeltagare
    292
Mja, skulle det skvätta så att det faktiskt hamnade synliga droppar på golvet eller kallt vatten på bara ben skulle det nog märkas. :)
Ok, är det väl bara jag som lyckats flytta in i ett tiotal lägenheter med sådan toalett samt flertalet offentliga toaletter som saknat lock.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Stänger aldrig, jobbigt å behöva öppna locket nästa gång ju :rofl: Har fullt sjå med att komma ihåg att stänga borta eftersom jag aldrig vant mig vid att stänga någonsin. Visste inte ens att det var en grej :rofl: men brorsonen talar tydligt om för mig när jag glömt så jag försöker komma ihåg att stänga där 😅
 
Nej, nu måste vi ta diskussionen!
Det här med att inte fälla ner toalettlocket när man spolar. Varför har toaletten ett lock tänker man? Förstår man inte att det skvätter runt? Andra saker med lock, stänger man inte de heller?

Det är ett återkommande problem i allmänhet, på min arbetsplats i synnerhet!

Jag tycker det är äckligt. Men jag kanske är kinkig. Hur gör ni? Är ni för eller emot? 😅
Stänger automatiskt toalocket innan jag spolar. Går av vana då jag har 2 katter som gärna dyker ner i toaletten när jag spolar för de är så nyfikna.
 
Stänger sällan. Tycker det är halväckligt att behöva ta i det och öppna det innan jag ska gå på toa.
Ja, håller med. Plus att jag alltid fasar för hur det ser ut när jag - med papper som skydd - lyft locket. Att det stängdes för att dölja... :rofl:

En ring är lättare att torka av. Men behöva ta papper på handen och lyfta locket är äckligt.

När jag växte upp hörde jag aldrig den här diskussionen. Man satte sig på toan, tvättade händerna och gick ut. Var det äckligt la man papper på ringen innan man satte sig.
 
Senast ändrad:
Jag var tvungen att kolla, på min toa kommer det inte ut något vatten när jag spolar med stängt lock, och jag har aldrig i hela mitt liv upplevt att det skulle hänt. På locket hamnar runt tio vattendroppar men de hinner ju torka till nästa gång.
 
Jag var tvungen att kolla, på min toa kommer det inte ut något vatten när jag spolar med stängt lock, och jag har aldrig i hela mitt liv upplevt att det skulle hänt. På locket hamnar runt tio vattendroppar men de hinner ju torka till nästa gång.
Tittade också på mitt lock igår, kan inte förstå hur det skulle gå till 😅
 
Måste faktiskt prova att stänga locket hemma och spola nu för att se om det stänker. Igår testade jag med handen över skålen vid öppet lock och den var helt torr, det var inte heller någon enda minimal droppe på ringen. Den ser alltså inte ut att stänka.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Måste faktiskt prova att stänga locket hemma och spola nu för att se om det stänker. Igår testade jag med handen över skålen vid öppet lock och den var helt torr, det var inte heller någon enda minimal droppe på ringen. Den ser alltså inte ut att stänka.
Jag är på jobbet och städar idag och testar varje toalett. :D När jag städar spolar jag ju oavsett med locket öppet liksom.
 
Va, hur kan locket nudda ryggen? Man lutar sig väl inte bakåt på toan? Är det inte värre när dessa droppar hamnar på golvet istället och man kliver i dem?
Det trillar på en. Händer på jobbet lite för ofta
Jag öppnar locket efter jag spolat så att jag inte lämnar kvar något och att jag bara kan sätta mig om det är bråttom eller om jag inte är vaken
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 843
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp