Stänger du toalettlocket?

Stänger du locket efter att du varit på toaletten?


  • Antal omröstningsdeltagare
    292
Stänger alltid. Och är den öppen av någon anledning och jag befinner mig i närheten ( icke toa bestyr 🤪) stänger jag den också då jag är rädd för o tappa i något eller att jag åstadkommer att något ramlar i. 😅
 
Måste faktiskt prova att stänga locket hemma och spola nu för att se om det stänker. Igår testade jag med handen över skålen vid öppet lock och den var helt torr, det var inte heller någon enda minimal droppe på ringen. Den ser alltså inte ut att stänka.
Och SKULLE det stänka.är det väl rätt äckligt att sitta med kläderna mot ett lock med bajsvatten på. Om föregående gäst varit lös i magen.

Ytterligare ett srgument att inte fälla locket. Hellre stänk på golvet än på locket... :D
 
Få lutar sig :D

Vintertid med tjocka tröjor eller om man har over size upptill - då är det i stort sett omöjligt att undvika att kläderna ligger mot locket?
Det har jag aldrig varit med om har hänt. Vet faktiskt inte riktigt hur man ska göra för att det ska hända.
 
Jag förstår ju grejen med att fälla ner ringen efter att man som kille har stått upp och kissat, men locket är ju mycket för att många tjejer gärna använder toan som samtals rum och söker sig dit när de vill prata ostörd ansikte till ansikte eller i telefon och använder toastolen som en stol att sitta på.

I mina omgänges kretsar är de flesta nöjda bara ringen är ner fälld.
 
Senast ändrad:
Brukar lyfta på locket efter att jag spolat för att kolla att det är rent och att allt gick ner.

Hade en kollega för länge sen som alltid spolade innan hon gjorde sina behov. Fattar inte varför, hon gjorde det även om det redan var spolat. :confused: Det jag kan tänka mig är att hon ville spola innan ifall det kunde vara en råtta där.
Hon spolade efter sig också, förstås.
 
Brukar lyfta på locket efter att jag spolat för att kolla att det är rent och att allt gick ner.

Hade en kollega för länge sen som alltid spolade innan hon gjorde sina behov. Fattar inte varför, hon gjorde det även om det redan var spolat. :confused: Det jag kan tänka mig är att hon ville spola innan ifall det kunde vara en råtta där.
Hon spolade efter sig också, förstås.
Dölja ljudet med ljudet från vattnet som fyller tanken?
 
Det trillar på en. Händer på jobbet lite för ofta
Jag öppnar locket efter jag spolat så att jag inte lämnar kvar något och att jag bara kan sätta mig om det är bråttom eller om jag inte är vaken
Det har jag varit med om på en enda toalett, trodde det var en orm (tror alltid allt är ormar pga fobi) så tog ett skutt framåt från toan.
 
Då har du nog tajtare kläder än jag och sitter längre fram på ringen :D

Tänk en lång och vid sommarklänning som hissas upp. Det är mycket tyg som ska få plats där bakom ryggen.
Fast man samlar väl kläderna framåt i knät liksom? Använder inte klänning men stora bylsiga vinterjackor drar jag framåt, skulle aldrig bara sätta mig och låta de falla över sitsen och mot locket :nailbiting:
 
Fast man samlar väl kläderna framåt i knät liksom? Använder inte klänning men stora bylsiga vinterjackor drar jag framåt, skulle aldrig bara sätta mig och låta de falla över sitsen och mot locket :nailbiting:
Jo, men jag kan absolut inte garantera att kläderna inte nuddar locket. :)
Tror jag skulle behöva tre armar också. Två för kläderna och en för toabestyren?
 
Jo, men jag kan absolut inte garantera att kläderna inte nuddar locket. :)
Tror jag skulle behöva tre armar också. Två för kläderna och en för toabestyren?
Eftersom detta är buke var jag tvungen att kolla. Inget får lämnas obesvarat :rofl:

Sitter jag alldeles vanligt är det mindre än en handsbredd mellan mitt ryggslut och locket. Jag kan lätt fylla det med tjock tröja eller en massa tyg.

Så - hur mycket luft har ni mellan ryggslut och lock?
 
Eftersom detta är buke var jag tvungen att kolla. Inget får lämnas obesvarat :rofl:

Sitter jag alldeles vanligt är det mindre än en handsbredd mellan mitt ryggslut och locket. Jag kan lätt fylla det med tjock tröja eller en massa tyg.

Så - hur mycket luft har ni mellan ryggslut och lock?
Inte många centimeter och sitter jag länge vilket händer när magen krånglar lutar jag mig bakåt för att vila.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 843
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp