Stänger du toalettlocket?

Stänger du locket efter att du varit på toaletten?


  • Antal omröstningsdeltagare
    292
Fast klännings och kjoltyg samlar man väl ändå framåt, iaf jag gör det. Risken för tyg i toan måste vara gigantisk om man har allt tyg bakom ryggen :confused:
Ja? det var ju frågan - om kläderna kommer i kontakt med det smutsiga locket? De lock som får alla bajs- och kissdroppar när locket är stängt vid spolning.

Min tes är att kläderna hamnar mot locket och flera agumenterar emot :)
 
Fast man samlar väl kläderna framåt i knät liksom? Använder inte klänning men stora bylsiga vinterjackor drar jag framåt, skulle aldrig bara sätta mig och låta de falla över sitsen och mot locket :nailbiting:
Hehe tror du underskattar hur mycket plats en framåtsamlad klänning med underklänning kan ta :D

(Bylsig jacka har jag inte på mig på toa, skulle vilja se hur min långa täckkappa betedde sig upprullad runt magen på toa det är nog absolut i paritet med vissa klänningar iofs.)

Men toaletter är ju lite olika formade och folk sitter väl på lite olika platser på ringen. Tycker inte det är konstigt.
 
Jag stänger alltid toalocket när jag är klar. Dels för allt stänk när man spolar, men också för att jag tycker det är sjukt onajs att gå in på toaletten och direkt behöva stirra ner i avgrunden :turd:. Sen har jag en vattenälskande katt som en gång hoppat ner i toastolen. Hon hade definitivt gjort det igen om hon fick chansen :cautious:. Och just pga hennes kärlek till vatten har hon sin vattenskål i badrummet, så det går inte att stänga dörren efter sig heller för att undvika toalettbad.

Jag berättar alltid för alla som kommer hem till mig och lånar toaletten att alla lock MÅSTE stängas. Annars blir det trist för alla inblandade :D
 
Bortsett från ev äckelkänsla, så kan det ju knappast vara nån enorm hälsorisk att spola med öppet lock? Även om bakterier susar runt i luften en stund. Annars hade vi ju haft ständiga sjukdomsfall sedan folk spolat med öppet lock. Rena epidemin!

Lite bacillusker lär ju vara bra, så immunförsvaret får träna lite.

Jag stänger locket men vår toa är så inkorkad av kalk (pga extremt kalkrikt vatten) att man ständigt måste använda en sån där vaskrensare/vakumpumpgrej för att få loss stoppet. En sån med en gummipropp på en pinne. Då lär det flyga baciller hur man än bär sig åt, och än så länge har ingen haft magsjuka. (Ja, vi ska köpa ny toastol...)
 
Jag tycker det är viktigt att se om det blivit rent efter spolning om jag gjort nr 2, och oftast orkar jag inte stänga och sen öppna för att kika.

Dessutom spolat jag för att skölja av toaborsten vid användning och då måste ju locket vara uppe.

Så nej jag stänger inte vid spolning. Men SEN stänger jag, lämnat aldrig öppet efter jag är färdig.
 
Jag spolar först, kollar att ingen rengöring behövs och stänger sedan. Jag är klantig och tappar lätt grejer i toaletten annars och har dessutom haft katter som badat annars. Plus att det ser trevligare ut med stängt lock.

På jobbet har vi några stjärnor som stänger först, spolar sen och aldrig kollar om det är rent. Det tycker jag är många gånger vidrigare än lite bajspartiklar på vift :yuck:
 
Nej, nu måste vi ta diskussionen!
Det här med att inte fälla ner toalettlocket när man spolar. Varför har toaletten ett lock tänker man? Förstår man inte att det skvätter runt? Andra saker med lock, stänger man inte de heller?

Det är ett återkommande problem i allmänhet, på min arbetsplats i synnerhet!

Jag tycker det är äckligt. Men jag kanske är kinkig. Hur gör ni? Är ni för eller emot? 😅
Jag såg ett inslag på något program där de visade i slowmotion hur mycket vatten/ partiklar som flyger ut/ upp när man spolar, önskar alla kunde se det, då skulle nog alla stänga efter sig.

Jag får lite panik på de allmänna toaletter där det inte finns lock, blir så vansinnigt äcklad...
 
Jag såg ett inslag på något program där de visade i slowmotion hur mycket vatten/ partiklar som flyger ut/ upp när man spolar, önskar alla kunde se det, då skulle nog alla stänga efter sig.

Jag får lite panik på de allmänna toaletter där det inte finns lock, blir så vansinnigt äcklad...
Jag vet inte. Det finns mycket vi inte ser som i närbild och slow-motion blir rätt äckligt. Har du sett en dokumentär om kvalster i sängen någon gång till exempel? :D Ändå sover de flesta av oss i en och mår ganska bra ändå.

Edit: i en publik toalett har du ju dessutom inte dina egna hygienartiklar, handdukar eller något annat så där är det bara att trycka på spolknappen och avlägsna sig.
 
Så - hur mycket luft har ni mellan ryggslut och lock?
I denna undersöknings namn har jag nu kollat: ca en tvärhand. Ingen risk att nudda, om jag inte skulle ha en täckjacka på eller så, mao. Men jag är ju en liten rackare, sitter och dinglar med benen, så jag har nog mer mellanrum än genomsnittet.
 
Jag vet inte. Det finns mycket vi inte ser som i närbild och slow-motion blir rätt äckligt. Har du sett en dokumentär om kvalster i sängen någon gång till exempel? :D Ändå sover de flesta av oss i en och mår ganska bra ändå.

Edit: i en publik toalett har du ju dessutom inte dina egna hygienartiklar, handdukar eller något annat så där är det bara att trycka på spolknappen och avlägsna sig.
Vi har ju kvalster i hårsäckarna och på huden också. :wtf:

13524293_866083463536390_9197926164871516180_n.jpg
 
Jag kunde inte svara på frågan :D


Jag stänger locket när jag spolar. Det där med partiklar som flyger runts påverkan tror jag inte mycket på. Men det känns ändå helt klart trevligast.

MEN

Sen öppnar jag locket och på offentliga/gemensamma toaletter lämnar det öppet när jag går därifrån. För att det är så jag tycker att det är absolut fräschast att gå in på en sådan toalett. Jag vill se direkt när jag öppnat toadörren hur skicket är på toaletten. Jag vill inte behöva gå fram och lyfta på locket och först då märka att det var stopp eller att någon före mig inte städat eller gud vet vad :yuck:

Hemma stänger jag locket. Men det är för att man gör annat i badrummet än att gå på toa och jag vill inte riskera att tappa saker i toaletten. Har inget med hygien att göra.
 
Hemma låter jag det oftast vara öppet. Mina katter har aldrig visat något som helst intresse för toaletten och kan inte ta sig in i badrummen ensamma. Hemma hos bekanta med katt och/eller barn försöker jag dock komma ihåg att lägga ner locket på grund av risk för toalettdyk och slängda saker.

På jobbet lägger jag aldrig ner locket. Vill som någon annan skrev kunna se skicket på toaletten redan i dörren om jag ska välja en annan toalett på grund av vidrighet. Dessutom tycker jag det är vidrigt äckligt att ta i locket på en offentlig toalett. Med tanke på hur toaletterna kan se ut på min arbetsplats undviker jag dem in i det längsta och använder papper som skydd både på ringen och när jag sen har tvättat mig om händerna och ska ut genom dörren.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 843
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp