Stänger du toalettlocket?

Stänger du locket efter att du varit på toaletten?


  • Antal omröstningsdeltagare
    292
När du har grävt efter nedkastade leksaker i avloppet och sanerat huset efter en katt indränkt i toavatten så kommer du att förstå.
I en normalren toalett är ju vattnet rent om man inte gjort sina behov precis innan katten eller leksakerna hamnade där. Har plockat upp leksaker där flera gånger när barnen var små. Tvål och vatten har fungerat då också.

Tvål och vatten och ordentlig dusch med ännu mer tvål och vatten fick fungera den gången ena ungen spolat ner en bil som orsakade stopp och nästa unge bajsade och spolade och fyllde toan.... På med en påse för att inte få på mig något äckligt och lösa problemet, ena ungen skulle "hjälpa" och tryckte på spolknappen och jag fick vatten i påsen så den gled av ... Bara upp med handen och lägga bort påsen och sedan stoppa ner handen och rucka loss bilen och lösa stoppet. Och tvätta sig X antal gånger.
 
Jag stänger mest för att det ser mer städat ut så, och för att jag inte vill tappa prylar i toaletten. :D Hygienmässigt känner jag inte att det spelar särskilt stor roll.
Lagen om alltings jävlighet är att tappa saker i toan! Har tappat min telefon där i! Hårklämma har glidit av håret och hamnar där i också... efter andra gången slutade jag använda hårklämmor :D
 
I en normalren toalett är ju vattnet rent om man inte gjort sina behov precis innan katten eller leksakerna hamnade där. Har plockat upp leksaker där flera gånger när barnen var små. Tvål och vatten har fungerat då också.
Det är ju okej så länge som det ligger kvar i toaletten.
Men längre ner i avloppet är det litet värre.
Och ibland så kan det då också bli stopp.

En blöt katt som far runt hysteriskt i huset är framför allt väldigt blöt.
Många saker som inte borde ha blivit blöta blev blöta den dagen.
 
Det är ju okej så länge som det ligger kvar i toaletten.
Men längre ner i avloppet är det litet värre.
Och ibland så kan det då också bli stopp.

En blöt katt som far runt hysteriskt i huset är framför allt väldigt blöt.
Många saker som inte borde ha blivit blöta blev blöta den dagen.
Ja det är väl så, en blöt katt är ju väldigt blöt och väldigt icke-stilla så att säga! Fördelen med hund, de kommer inte ner i alla fall! :)
 
Ja det är väl så, en blöt katt är ju väldigt blöt och väldigt icke-stilla så att säga! Fördelen med hund, de kommer inte ner i alla fall! :)
Jodå.
Om de är i storlek av en katt så som min dotters hundar.
Vi stänger båda toaletterna i det huset också.
Det är så bökigt med en blöt säng.

Den övningen räckte det med att göra en gång.
 
Jodå.
Om de är i storlek av en katt så som min dotters hundar.
Vi stänger båda toaletterna i det huset också.
Det är så bökigt med en blöt säng.

Den övningen räckte det med att göra en gång.
Men vill de ner såsom katt?
Bättre att stänga än blöt säng i alla fall!
 
Jag avskyr när människor stänger locket, det är BARA då man kommer in till flytande bajskorvar och liknande. :yuck: Om man faktiskt kollar att inget är kvar får man gärna fälla ner locket men det är verkligen inte min erfarenhet att dessa personer gör. 😁
 
Självklart stänger jag, går till och med att se att små vattendroppar hamnar på golvet runt toastolen annars och står man nära känner man hur det kommer på en.
 
Jag avskyr när människor stänger locket, det är BARA då man kommer in till flytande bajskorvar och liknande. :yuck: Om man faktiskt kollar att inget är kvar får man gärna fälla ner locket men det är verkligen inte min erfarenhet att dessa personer gör. 😁
Jag kollar alltid! Iaf på jobbet, dvs stänger, spolar, öppnar och kollar och stänger sen igen 😁 Omständligt, men skulle dö om någon kom in efter mig och upptäckte att något låg och flöt 🙈
 
Jag avskyr när människor stänger locket, det är BARA då man kommer in till flytande bajskorvar och liknande. :yuck: Om man faktiskt kollar att inget är kvar får man gärna fälla ner locket men det är verkligen inte min erfarenhet att dessa personer gör. 😁
Dessvärre inte. På mitt förra jobb var det någon som lyckades låta bli att spola flera gånger trots att det syntes vad som lämnats i toaletten. Hände flera gånger.
 
Jag avskyr när människor stänger locket, det är BARA då man kommer in till flytande bajskorvar och liknande. :yuck: Om man faktiskt kollar att inget är kvar får man gärna fälla ner locket men det är verkligen inte min erfarenhet att dessa personer gör. 😁
Tro mig, det gör ingen som helst skillnad. Folk är generellt urusla på att spola och städa efter sig. //städar typ trettio toaletter per dag.
 
Stänger sällan, och får ibland nästan prestationsångest hos andra när jag försöker komma ihåg hur det var när jag kom in 😅
Hemma stänger jag inte ens toadörren efter mig, och jobbet är toalocket nog alltid öppet nu när jag tänker efter.
på jobbet får jag alltid aktivt komma ihåg att stänga toadörren när jag är på toa... gör inte det hemma så det skulle inte förvåna mig om jag en dag glömmer på jobbet. jobbigt då ju :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 849
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp