Stänger du toalettlocket?

Stänger du locket efter att du varit på toaletten?


  • Antal omröstningsdeltagare
    292
Jag stänger toalocket.

Men ibland kan jag tycka att det är lite hysteriskt med just detta om toalock.

Jag jobbar med städ, städar ganska många toaletter varje dag och vispar ur dom, och då är det stört omöjligt med stängt lock, och än har inga baciller däckat mig.
 
Stänger alltid! Stör ihjäl mig på att inte alla stänger 🤯😅 Känns ofräscht och stökigt när det är öppet plus rädd att tappa saker i (har hänt, stackars mina airpods..) Sen har vi handfatet bredvid toastolen och ska man bara in och tvätta händerna så finns risk att man skvätter vatten på toan när man ska ta handduken som man sen sätter sig i om locket är öppet, alltså inte så trevligt.
 
Jag stänger toalocket.

Men ibland kan jag tycka att det är lite hysteriskt med just detta om toalock.

Jag jobbar med städ, städar ganska många toaletter varje dag och vispar ur dom, och då är det stört omöjligt med stängt lock, och än har inga baciller däckat mig.
Har också jobbat som städerska i en svunnen tid, och då blir man ju som immun tillslut!

Hemma brukar jag lixom hålla ner locket lite över borsten när jag städat ur och behöver spola. Städar inte längre andras toaletter tack och lov 😅
 
Stänger locket automatiskt. Främst för att jag har en katt/hade som hoppade upp och balanserade på toan. Megara trillade i en gång, tack och lov var det rent men hon blev duschade ändå. Inte något någon av oss vill upprepa.
 
Stänger!! HATAR när folk på besök inte kan respektera det utan lämnar öppet ”för så gör jag hemma” ja men nu är du inte hemma….

Fast tror du verkligen att dina vanner tanker sa? Eller stanger de inte locket av vana, helt utan att tanka pa det?

Jag stanger oftast locket pa dagen da toaletten ar nara handfatet och jag pysslar med mediciner och annat dar och om jag tappar grejor kan de dyka ner i toaletten. Pa natterna ar locket alltid oppet da jag har en bide sits med nattlampa sa jag inte behover satt pa ljuset pa toan om jag gar upp.
Jag minns inte hur toaletter spolar i Sverige, men har ser de lite annorlunda ut och atminstone pa den har kontinenten snurrar vattnet ner och det ar mycket lite stank nar man spolar.
 
Fast tror du verkligen att dina vanner tanker sa? Eller stanger de inte locket av vana, helt utan att tanka pa det?

Jag stanger oftast locket pa dagen da toaletten ar nara handfatet och jag pysslar med mediciner och annat dar och om jag tappar grejor kan de dyka ner i toaletten. Pa natterna ar locket alltid oppet da jag har en bide sits med nattlampa sa jag inte behover satt pa ljuset pa toan om jag gar upp.
Jag minns inte hur toaletter spolar i Sverige, men har ser de lite annorlunda ut och atminstone pa den har kontinenten snurrar vattnet ner och det ar mycket lite stank nar man spolar.
Mina vänner stänger, det är enstaka äldre släktingar som inte gör och vägrar göra. Och även vägrar tvätta händerna men det är en annan sak 😂
 
Jag upplever att om man stänger locket innan man spolar kan det lätt bli droppar på insidan locket, så går man på toa sen igen tycker jag det är lite otrevligt eftersom locket lätt kan nudda ryggen.
Va, hur kan locket nudda ryggen? Man lutar sig väl inte bakåt på toan? Är det inte värre när dessa droppar hamnar på golvet istället och man kliver i dem?
 
Stänger alltid innan spolning. Min toa sprutar vatten lite för hysteriskt så det blir droppar på golvet om man inte stänger, så jag avskyr när folk inte stänger hemma hos mig. Hur jävla svårt kan det vara? Funderar på en skylt "Stäng locket INNAN spolning". Folk verkar stänga efter spolning, då är det ju för sent?!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 849
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp