Stänger du toalettlocket?

Stänger du locket efter att du varit på toaletten?


  • Antal omröstningsdeltagare
    292
Nej, nu måste vi ta diskussionen!
Det här med att inte fälla ner toalettlocket när man spolar. Varför har toaletten ett lock tänker man? Förstår man inte att det skvätter runt? Andra saker med lock, stänger man inte de heller?

Det är ett återkommande problem i allmänhet, på min arbetsplats i synnerhet!

Jag tycker det är äckligt. Men jag kanske är kinkig. Hur gör ni? Är ni för eller emot? 😅
Jag fäller ner, maken gör det inte. Han kommer från en miljö där toaletterna inte hade lock, så han är helt oförstående över att jag stänger dem 😅

Vi hade en hund som tyckte om att lägga makens strumpor i toan om den var öppen, men det hjälpte inte 🤣
 
Va, hur kan locket nudda ryggen? Man lutar sig väl inte bakåt på toan? Är det inte värre när dessa droppar hamnar på golvet istället och man kliver i dem?
Jag är tjock, då är det lätt hänt.

Jag kan inte ens minnas någon gång det blivit en massa droppar på golvet för att locket inte är stängt när man spolar så det känns inte som ett problem.

Edit: Ryggen är egentligen ett dåligt ordval, mer övre rumpan typ.
 
Det ser absolut trevligare ut med locket stängt så när jag städar badrummet stänger jag.

Utöver det har jag slutat bry mig och resten av familjen och kollegor stänger allt som oftast inte.

Förstår inte hur det kan vara en sån grej med toalocket.. tvätta händerna noga med tvål efter toabesök så är jag nöjd.
 
Jag fäller ner, maken gör det inte. Han kommer från en miljö där toaletterna inte hade lock, så han är helt oförstående över att jag stänger dem 😅

Vi hade en hund som tyckte om att lägga makens strumpor i toan om den var öppen, men det hjälpte inte 🤣
😅

Många av våra toaletter på jobbet har faktiskt inte heller lock. Det tycker jag är väldigt märkligt!
(Inte trasiga, utan ”ska vara” så)
 
Stänger typ aldrig. Kan tom bli irriterad på mannen när han stänger då jag mitt i natten inte tänder, så jag sätter mej på locket. Har hänt fler gånger än att jag satt mej på "porslinet" (bara hänt en gång) ...

Stänger inte borta heller om det inte typ uttryckligen har en lapp "stäng toalocket efter dej" ... Tvättar alltid toa efter oavsett vart jag är om det "syns rester" efter besöket, om det inte är en RIKTIGT sunkig toa men då är det kantboll på att jag använder den ens.
 
Jag lämnar stängt efter mig borta men inte hemma.
Det blir ju ett jäkla öppnande och stängande om man ska stänga innan man spolar och sen öppna och kolla att man inte lämnat spår och sen stänga igen så nä, hemma stänger jag inte alls.
 
Jag tror att jag varierar men oftast stänger. Hemma då. På mer offentliga platser vill jag helst se läget på toaletten för att kunna välja en annan vid urkurkurk så där kan jag spola med lock och i att jag kollar så allt papper försvunnit lämna öppen efteråt.
 
Stänger alltid innan jag spolar på jobbet. Hemma kan jag slarva, tex när jag springer mycket på toaletten. Finns inget (nåja finns grader i helvetet som man säger) så jobbigt som att vara dålig i magen och behöva krångla med byxor, dörr och toalock när det är bråttomare än bråttomast liksom. Annars stängs det för det mesta hemma med.

Har ingen katt så kan ibland glömma av mig. Bajsbakterier är jag inte rädd för.
 
När du har grävt efter nedkastade leksaker i avloppet och sanerat huset efter en katt indränkt i toavatten så kommer du att förstå.
Har plockat upp både det ena och det andra ur toaletten efter mina barn. Det ändrar inte det faktum att resten av min familj inte bryr sig om att stänga och jag tänker inte lägga ner ännu mer energi på att uppfostra dem.

Det är som sagt viktigare att de tvättar händerna, och där lägger jag hellre min energi.

Man får välja sina strider.
 
Nej, nu måste vi ta diskussionen!
Det här med att inte fälla ner toalettlocket när man spolar. Varför har toaletten ett lock tänker man? Förstår man inte att det skvätter runt? Andra saker med lock, stänger man inte de heller?

Det är ett återkommande problem i allmänhet, på min arbetsplats i synnerhet!

Jag tycker det är äckligt. Men jag kanske är kinkig. Hur gör ni? Är ni för eller emot? 😅

Stänger... givetvis... Finns det folk som lämnar öppet? :eek:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 849
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp