Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undrar om någon har erfarenhet av hetvattentvätt och ångtvätt av stall. Tar det bort mögel, denna vintern har varit förfärlig. Tänkte köpa någon av dem. Vi har alltid högtryckstvättat men jag vet att möglet inte går bort även om det ser ut så.
Grannen tar ut en firma som ångtvättar hela stallet. Det blir jättebra, sett till de höga krav som är på en avelsanläggning.Undrar om någon har erfarenhet av hetvattentvätt och ångtvätt av stall. Tar det bort mögel, denna vintern har varit förfärlig. Tänkte köpa någon av dem. Vi har alltid högtryckstvättat men jag vet att möglet inte går bort även om det ser ut så.
Undrar om någon har erfarenhet av hetvattentvätt och ångtvätt av stall. Tar det bort mögel, denna vintern har varit förfärlig. Tänkte köpa någon av dem. Vi har alltid högtryckstvättat men jag vet att möglet inte går bort även om det ser ut så.
Bättre att ångtvätta än högtryckstvätta. Bättre ur både smittskyddspunkt och få bort mögelsporer. Däremot kan man inte räkna med att allt försvinner på en gång utan att komma tillbaka igen.Undrar om någon har erfarenhet av hetvattentvätt och ångtvätt av stall. Tar det bort mögel, denna vintern har varit förfärlig. Tänkte köpa någon av dem. Vi har alltid högtryckstvättat men jag vet att möglet inte går bort även om det ser ut så.
Vi har bra ventilation men för få djur i stort stall. Dimensionerat för 40 kor. Vi måste bli av med den svarta beläggningen som jag tror är mögel.
Vi har bra ventilation men för få djur i stort stall. Dimensionerat för 40 kor. Vi måste bli av med den svarta beläggningen som jag tror är mögel.
Ett tips är att se över ventilationen ändå. Ett stall för 40 kor låter som ett inte så så nybyggt stall vilket medför att ventilationen är rätt sliten. Har ni fläkten på när hästarna är i stallet? har ni sett till att friskluftsintagen inte är blockerade av fågelbon eller damm?Vi har bra ventilation men för få djur i stort stall. Dimensionerat för 40 kor. Vi måste bli av med den svarta beläggningen som jag tror är mögel.
Ingen beläggning på trä bara på de putsade ytterväggarna.
Det kan man inte säga utan att veta vilket typ av puts det är. Många stallar har invändigt en ganska hård puts som utan problem klarar att högtryckstvättas även med en kraftigare tvätt.Då går högtryckstvätt bort, det kommer att förstöra putsen.