Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man blir gravid med spiral bör man ta bort spiralen så fort som möjligt.
Kondom? Det är väl 100% säker om man inte rispar den...
Usch, jag gillar inte alls dom där oddsen ändå. P-piller har väl 99% dom också, ellerhur? Där var jag den enda på 100
Att dom inte kan uppfinna ett 100% säkert preventivmedel alltså.. Jag är helnojig konstant, och tror jämt att jag är gravid. Nu känner jag mig inte alls sådär lugn och sansad som innan jag blev gravid trots p-medel. Innan dess trodde jag liksom att det var hur lugnt som helst, bara att köra på!
Hur som helst, vi får hoppas på att jag slipper ta reda på hur och när man plockar ut en spiral om man är gravid Snart ska den in...
Jag kan inte ha sex med kondom, det gör ont. Var så även innan jag blev gravid, men efter Sebastian föddes är det ännu värre.
Hur säkert är det att man kan göra en "reversed vasectomy"? Går det alltid att bli fertil igen, eller är det en chansning?
Hur kan det göra mer eller mindre ont med kondom?
Nu har jag kopparspiral. e skitnöjd. man behöver inte komma ihåg att ta piller eller nått. de enda jag måste komma ihåg e att den ska ut om typ 5 år.
Orvar skrev:Hur kan det göra mer eller mindre ont med kondom?
Vi vill båda ha en till inom 2½ år. Jag var helt inställd på kopparspiral men det gick inte då min livmoder var för liten.