Spiralbarn?!

No1

Trådstartare
Jag har en fundering!

Om man blir med barn trots spiral, hur gör man med spiralen?

Får den sitta kvar under graviditeten?

När tar man då ut den, vid förlossningen?

Isf, finns det inte risk att den hamnar på något mindre lämpligt ställe?
 
Sv: Spiralbarn?!

Hade spiralen vart konstruerad att den kan orsaka missfall om man blir gravid, antingen om de tar ut den eller låter den sitta. Så tror jag inte man använt spiraler eftersom den bara är 99% säker, 1 kvinna på 100 blir gravid ändå.

Det beror nog på vart embryot har fäst och hur långt gången man är hur man gör. En i min ridgrupp plockade utan problem ut sin spiral när hon var gravid i typ v.6-8.
 
Sv: Spiralbarn?!

Usch, jag gillar inte alls dom där oddsen ändå. P-piller har väl 99% dom också, ellerhur? Där var jag den enda på 100 :crazy:

Att dom inte kan uppfinna ett 100% säkert preventivmedel alltså.. Jag är helnojig konstant, och tror jämt att jag är gravid. Nu känner jag mig inte alls sådär lugn och sansad som innan jag blev gravid trots p-medel. Innan dess trodde jag liksom att det var hur lugnt som helst, bara att köra på!

Hur som helst, vi får hoppas på att jag slipper ta reda på hur och när man plockar ut en spiral om man är gravid ;) Snart ska den in...
 
Sv: Spiralbarn?!

Då kan du ju fråga! Jag tänkte aldrig på att fråga när jag skulle fått min spiral isatt, men ska nog ringa till MVC igen och få en tid för ytterligare ett försök.

Jag hoppas min sambo tar sitt "ansvar" när det är färdigt med bebisverkstan och knipsar sig. Så slipper jag bry mig och det går ju faktiskt och få fart på allt igen om killen skulle ångra sig.
 
Sv: Spiralbarn?!

Usch, jag gillar inte alls dom där oddsen ändå. P-piller har väl 99% dom också, ellerhur? Där var jag den enda på 100 :crazy:

Att dom inte kan uppfinna ett 100% säkert preventivmedel alltså.. Jag är helnojig konstant, och tror jämt att jag är gravid. Nu känner jag mig inte alls sådär lugn och sansad som innan jag blev gravid trots p-medel. Innan dess trodde jag liksom att det var hur lugnt som helst, bara att köra på!

Hur som helst, vi får hoppas på att jag slipper ta reda på hur och när man plockar ut en spiral om man är gravid ;) Snart ska den in...

Total avhållsamhet funkar hundraprocentigt vad jag vet (men hur kul är det då...):angel:
 
Sv: Spiralbarn?!

Har man kopparspiral när man blir gravid bör den tas ut så fort man blir gravid pga av att den kan orsaka missfall eller för tidig förlossning.
 
Sv: Spiralbarn?!

Jag kan inte ha sex med kondom, det gör ont. Var så även innan jag blev gravid, men efter Sebastian föddes är det ännu värre.

P-stav fungerar inte - Min kropp reagerade skumt. Förutom konstanta blödningar så kapslades den in extremt fort i armen, så den gjorde alltid ont därinne.

P-spruta - Har alltid fungerat SUPER! Men efter förlossningen så går det inte. Jag får ännu mer ont vid sex, tappade alla sexlust etc.

P-piller - Ja, Sebbe är ett p-pillerbarn. Behöver jag säga mer?

Kondom - Funkar inte

Kvar finns dom 2 olika spiralsorterna, p-dator samt avbrutet.
Eftersom jag, och alla i min släkt, är extremt fertila så avråder BM från både p-dator och avbrutet. Kopparspiralen avråder hon också ifrån, eftersom jag alltid haft jättestark mensvärk och långa blödningar.

(P-ring, p-plåster etc är samma substanser som det jag provat innan, därför försöker vi inte ens med det nu..)
 
Sv: Spiralbarn?!

Ja, det fungerade ju faktiskt rätt bra. Vad jag vet om blev jag inte gravid under mina 6 mån i celibat vid flytten ner till skåne :angel: Sen träffade jag nuvarande sambon, började med p-piller och blev gravid inom 1 år.. Skitmetod! ;)
 
Sv: Spiralbarn?!

Ja, jag ska faktiskt försöka komma ihåg och fråga! Får skriva ner det eller nåt.

Alltså, jag skulle också önska att min sambo knipsade sig. Men å andra sidan sett, så är jag fortfarande ung. Jag vet om att just NU vill jag verkligen inte ha fler barn, eftersom jag är sjuk och är klar i huvudet nog att inse att jag inte klarar av fler barn. Men samtidigt så hoppas jag ju också på att en dag må mycket bättre - och då kunna skaffa ett syskon.
Svårt det där. För uppenbarligen är inte hormoner alls bra för mig efter graviditeten..

Hur säkert är det att man kan göra en "reversed vasectomy"? Går det alltid att bli fertil igen, eller är det en chansning?
 
Sv: Spiralbarn?!

Jag kan inte ha sex med kondom, det gör ont. Var så även innan jag blev gravid, men efter Sebastian föddes är det ännu värre.

Hur kan det göra mer eller mindre ont med kondom? :crazy:

Vad jobbigt att du har så svårt med preventivmedel.
 
Sv: Spiralbarn?!

Hur kan det göra mer eller mindre ont med kondom? :crazy:

Det gör ont med kondom. det kanske är själva materialet som gör ont. innan jag blev gravid hade jag kondom typ 3 ggr. å de va typ 6 år sen. då känndes det inget med kondom tyckte jag. efter förlossningen använde vi kondom pga infektionsrisken. å de typ brände. utan kondom känndes de precis som vanligt. föruton att det sved lite där stygnet satt.
Men ja, de gör ont med kondom, spelar ingen roll om man har en hel flaska glidmedel på. jag har testat=)

Nu har jag kopparspiral. e skitnöjd. man behöver inte komma ihåg att ta piller eller nått. de enda jag måste komma ihåg e att den ska ut om typ 5 år.
 
Sv: Spiralbarn?!

Nu har jag kopparspiral. e skitnöjd. man behöver inte komma ihåg att ta piller eller nått. de enda jag måste komma ihåg e att den ska ut om typ 5 år.

Ok. Jag har också kopparspiral och är supermöjd :D! Inget kom ihåg och inget hormon, nästan all naturell. Min ska ut om 4 år.
 
Sv: Spiralbarn?!

Det svider, bränns och blir torrt omedelbart om kondom används.

Ja, det är verkligen skitjobbigt. Innan graviditeten reagerade jag aldrig på hormoner, har provat det mesta då också. Nu verkar kroppen nästan vara allergisk mot dom, eller vad man ska säga.
 
Sv: Spiralbarn?!

Ingen aning faktiskt hur säkert det är att få igång allt igen, ingen aning om heller vad det kostar eller om man kanske kan frysa in sperma i fall att (men det känns som det skulle kosta en väldig massa pengar)

Vi vill båda ha en till inom 2½ år. Jag var helt inställd på kopparspiral men det gick inte då min livmoder var för liten.

Orvar skrev:
Hur kan det göra mer eller mindre ont med kondom?

Innan jag blev gravid kände jag ingen skillnad alls, nu efter förlossningen så gick det väl bra i kanske 2 minuter sen kändes det som kondomen var täckt av typ ett väldigt grovt sandpapper :crazy: 1 tub glidmedel gick åt på typ 2 veckor och det kändes ändå snustorrt.
Nu räcker det med några droppar.
 
Sv: Spiralbarn?!

Vi vill båda ha en till inom 2½ år. Jag var helt inställd på kopparspiral men det gick inte då min livmoder var för liten.

Var det nu efter din förlossning? För jag vet att det är svårt för oss om inte har fött än. Det är värre att sätta in den då, den är liksom inte "uttänjd"! Och ja det gör verkligen ont att sätta in den!

Jaha. Det har jag faktiskt aldrig varit med om det här med kondomen. Underligt, men helt förståligt.
 

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
960
Senast: Roheryn
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 620
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp