Spiralbarn?!

Sv: Spiralbarn?!

Jepp 12 veckor efter förlossningen, knappt så hon fick in den där grejjen som "håller ut" så de ser vad de håller på med och ändå hade hon tagit fram det minsta av allt de hade.

Förhoppningsvis så är inte livmodern så ihopdragen när jag slutat amma och fått igång mensen. Men det var 1a misslyckandet för min BM som satt spiraler i 25 år! Men hon var riktigt imponerad av min livmoder att den var så otroligt spänstig och stark :D


Slemhinnorna blir jätte sköra efter förlossningen och under tiden man ammar. Man hamnar i klimakteriet innan allt kommer igång igen.
 
Sv: Spiralbarn?!

Och jag som inte ens ammat, och kroppen är fullt igång igen sen läääänge. Ändå har jag värsta problemen fortfarande, med slemhinnorna verkar det som. Blä! :(
 
Sv: Spiralbarn?!

Jag har en fundering!

Om man blir med barn trots spiral, hur gör man med spiralen?

Får den sitta kvar under graviditeten?

När tar man då ut den, vid förlossningen?

Isf, finns det inte risk att den hamnar på något mindre lämpligt ställe?


Jag känner en som blev gravid med spiral och spiralen satte sig fast i moderkakan och fick alltså bli kvar hela graviditeten. Den hade flyttat sig "ur läge" så det var därför som hon blev gravid. Hon födde ett fullt friskt barn.
 
Sv: Spiralbarn?!

Läste om folk som är allergiska mot kondomer men att det funkade med de kondomerna som är tillverkade av annat ämne. Har ni testat dem också?
 
Sv: Spiralbarn?!

Jag vet inte riktigt, har inte kollat upp det noga. Om det är en allergi alltså. Men jag kan använda latexhandskar och sådant, det har jag i alla fall provat.
 
Sv: Spiralbarn?!

Nej, jag har nog inte provat något speciellt märke så. Bara dom vanliga.

Men kondom skulle inte passa oss som p-medel på heltid ändå, det skulle döda sexlivet rätt fort. Tyvärr tycker både han och jag att det är rätt avtändande, så vi hoppar över istället.. Och ett sexliv vill jag faktiskt få till igen :p
 
Sv: Spiralbarn?!

Nej, jag har nog inte provat något speciellt märke så. Bara dom vanliga.

Men kondom skulle inte passa oss som p-medel på heltid ändå, det skulle döda sexlivet rätt fort. Tyvärr tycker både han och jag att det är rätt avtändande, så vi hoppar över istället.. Och ett sexliv vill jag faktiskt få till igen :p

Nej, det är inte direkt sexigt med kondom, det håller jag med om. Men hellre med än utan eller utan sexliv tills man kan börja fylla kroppen med hormoner igen. Så har vi resonerat...
 
Sv: Spiralbarn?!

Men hur kan en graviditet skapa latexallergi??


Min mamma utvecklade nickelallargi i samband med sin andra graviditet.
Hon fick även sämre syn.

En kompis lyckades genom tre graviditeter gå från storlek 36 i skor till 39.

En annan fick en massa hål i tändera, aldrig haft ett enda hål tidigare i sitt liv.

Logik - någon?
 
Sv: Spiralbarn?!

Min mor blev gravid fast hon hade spiral.
I 5:e månaden märkte hon det.

Vid förlosningen hittade dom inte spiralen, den var helt borta.
 
Sv: Spiralbarn?!

En annan fick en massa hål i tändera, aldrig haft ett enda hål tidigare i sitt liv.

Logik - någon?

Hur logiskt det är vet jag inte. Men jag har inte haft hål i tänderna sedan jag var 9 år. Har varit på kontroll en gång om året. Vid senaste kontrollen hade jag två hål. Blev mycket överraskad!!

Men enligt tandläkaren så är det inte helt ovanligt när man fått barn. Ens vanor ändras. Man kanske inte slarvar med tandborstningen men det kan bero på att man får annorlunda matvanor, vilket jag kan skriva under på. Jag har helt enkelt fått äta när det funnits tid, det har ibland blivit en macka här, ett äpple där osv. Inte bra för bissingarna!

När det gäller ursprungsfrågan så stod det på förpackningen till min spiral att skulle man bli gravid så skulle den tas ut så fort som möjligt.

/Timsetim
 
Sv: Spiralbarn?!

Läste om folk som är allergiska mot kondomer men att det funkade med de kondomerna som är tillverkade av annat ämne. Har ni testat dem också?

Jag har provat "de andra" och visst vart det lite bättre, skillnaden var att det tog ite längre tid innan det blev torrt, brände och allmänt obehagligt. :smirk: Jag har inte fött barn.

Börja inte prata om barnafödande i samband med spiral.. Snart klipper jag snorren av sambon. :crazy:
 
Sv: Spiralbarn?!

:rofl: :rofl: Känner mig också lite lätt störd när man hör om de som blivit med barn trots spiral. Vi har två ljuvliga barn och nu räcker det tycker vi!

Nu när jag väl satt in den känner man att man inte behöver bry sig på 10 år!! :bump:

Vad dock beredd på att ta ut den efter en veckas värk. Hade ont i ca två veckor efteråt och första mensen efter insättningen ska vi inte tala om så :devil: ont gjorde det! Men nu funkar det fint!! :smirk:
 

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
960
Senast: Roheryn
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 620
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp