Spinnoff på "Gud finns" och "Gladtråden"

Sv: Spinnoff på "Gud finns" och "Gladtråden"

-Jag har bakat en extra stor o fin kaka med en massa skållad mandel på till min katt o høns-vakt. Visserligen en del av hennes løn før eftersom hon inte gillar att baka så vill hon hellre ha hembakat æn pengar, men jag anstrængde mig lite extra. Funderar på om jag skulle ha bakat den dær kakan æn om hon inte passade mina djur då jag jobbar... Jag tror nog att hon skulle ha haft svårt att ta emot den utan att ha gjort något...

KL
Jag gav precis bort 4000kr till en vän för att hon skulle ha råd att köpa julklappar i år. Inget som tillhör vanligheterna att jag gör så, men hon har ställt upp mycket för mig genom åren och hon hade större behov av pengarna än jag.
Så det fick bli min julklapp till henne.
Känns bra :)

Ibland är man dumsnäll......hade behövt de där pengarna nu.
Men meningen med att vara snäll är väl att man inte ska tänka så som jag precis gjorde.......så nu går jag vidare.

Igår när jag skulle lägga pengar i parkeringsautomaten, var det någon som hade lämnat en biljett som var betald för hela dagen!
Jag tog den, gjorde mitt ärende och stoppade tillbaka den igen.
Så tänkte jag, tänk om någon bara löst en heldagsbiljett för att massa andra skulle få nytta av den? Det fick mig lite att tänka på det där med en extra fika.
Jag blev väldigt inspirerad och tänker absolut göra samma sak nästa gång jag parkerar. Lösa en åt mig för min tid och en för hela dagen åt förhoppningsvis flera andra. För risken finns ju att någon inte tänker steget längre att man faktiskt kan lägga tillbaka den igen. Undra vad parkeringsbolaget säger om man skriver på biljetten.....typ, lägg tillbaka biljetten när du är klar.
De kan väl inte säga något egentligen? Parkeringen är ju faktiskt betald.
Fast å andra sidan har man ju kanske gjort en person glad iaf....
Hm, många tankar om en liten sak :D

Senast ändrad:

Igår när jag väntade på tåget kom en man med en drös paket som skulle åka tåg som skulle på längst fram på tåget och erbjöd mig att hjälpa och bära. En förvånad man kan jag säga...men tack sa han :)

Egentligen, vad tragiskt att folk blir förvånade för en parkeringsbiljett eller bärhjälp.......att det inte är en självklarhet i vårat samhälle.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Myzan87
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 479
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV