Spinnoff på "Gud finns" och "Gladtråden"

Tingeling

Trådstartare
Jag tänkte att eftersom det kom upp i "Gud finns" att det inte bara är jag som tror på att godhet föder godhet och att vi i "Gladtråden" berättar vad som gjort OSS glada idag, behöver en tråd där vi kan berätta om vad vi gjort för att göra ANDRA människor glada idag. Tänk om det kan sprida sig som ringar på vattnet.....då förändrar Buke världen :)

Sv: Spinnoff på "Gud finns" och "Gladtråden"

Vill börja med att göra DIG glad genom att säga att du verkar vara en klok och ödmjuk person.

Nu har jag inte träffat så många människor idag men det "snälla" jag lyckats med idag var att nyss stå och lyssna engagerat och delta i en kunds deppigheter trots att jag egentligen känner mig som en deppig skithög själv idag.

Åh, tack :) det var snällt.
Tycker att DU också verkar vara en ödmjuk person :)

Det var väl bra gjort att du orkade lyssna, kanske mår den personen lite bättre nu när den fått ventilera. Men om du själv är deppig, så får du inte ta på dig för mycket. Du måste ju orka för att vara god ;)

Jag har inte bidragit med några stordåd än,
men dagen är inte slut :)

Håller med askaplaska, du verkar vara en jättefin person :)!!

Jag har hälsat på min mormors syster som ligger inne på sjukhuset de senaste tre dagarna. Iofs är min utbildning förlagd till samma sjukhus så det var ju inte alls till besvär för mig men jag tror hon blir lite glad i alla fall!

Jag kom att tänka på en kund jag har som alltid betalar för en extra ros som jag ska ge till nästa kund.
Hon "vinner" ingenting på det eftersom hon inte ens får se nästa kunds glädje utan gör det helt osjälviskt för att glädja någon annan.
Dessutom visar hon upp en fin tillit till mig eftersom hon ju faktiskt inte ens vet om jag verkligen lämnar ut rosen (vilket jag självklart gör).

Tack! Vad glad jag blir :)

Det är jättesnällt av dig att hälsa på henne.
Det spelar ingen roll att det inte är till något besvär.
Det räknas!!!! Absolut!!!

Det finns alltså sådana! Härligt :)
Jag blir inspirerad!

Jag kom att tänka på en kund jag har som alltid betalar för en extra ros som jag ska ge till nästa kund.
Hon "vinner" ingenting på det eftersom hon inte ens får se nästa kunds glädje utan gör det helt osjälviskt för att glädja någon annan.
Dessutom visar hon upp en fin tillit till mig eftersom hon ju faktiskt inte ens vet om jag verkligen lämnar ut rosen (vilket jag självklart gör).

Åh så fint! Jag blev typ gråtfärdig! :love:
Du gör MIG glad, varje dag, även om du kanske inte är medveten om det! Jag blir alldeles glad och varm av att tänka på hur oerhört fina vänner jag har - och jag är så glad att du är en av dem! :love:

Jag har inte hunnit vara så snäll idag, mer än att jag löste en massa strul och stress för mig själv, som förvisso leder till att jag är lite lättare att handskas med än om jag är trött och stressad :)

Dock har jag ambitionen att städa lägenheten idag - och det brukar vara uppskattat :)

Nu är det ju bara morgon, och jag har jobbat natt, men jag hoppas att mina handlingar jag gjorde igår, gjorde och kommer göra folk glada.

Jag hjälpte en vän med en läxa som hon kört fast på, samt körde samma vän in till stan när hon skulle ut och partaja lite senare.

Jag beställde en canvastavla till en släkting med ett jättebra foto på hennes son ( fast hon vet ju inte om det, så det kanske inte hör hit nu, men jag hoppas hon BLIR glad:o:p).

Jag hade med mig nybakta kakor till min nattmatte ( som älskar sött) när jag lämnade in hunden igår kväll, samt att jag bjöd hem en ganska ensam, nyskild arbetskamrat på middag och vin imorgon när jag kom till jobbet på kvällen. Det var ju naturligtvis inte av snällhet, utan för att jag ville och kommer få en trevlig kväll själv. Men hon blev glad iallafall.

I övrigt, hoppas jag iallafall, att jag gjorde ett bra jobb med mina boende på jobbet, så att även om de inte blev kanske direkt glada, så iallafall nöjda och trygga med att jag fanns med dem genom natten då en del har det ganska besvärligt just nu:)

Missade att jag köpte fika på det nyöppnade fiket också och betalade för två. minns inte var det heter nu, men ni vet när det kan komma in någon som inte har pengar ( hemlösa mm) och fråga efter typ kaffe( trött efter jobbet, hjärnan hänger inte med nu).

Senast ändrad:

Men gjorde du också så?
Det är fler här inne som köper extra fika och extra rosor och allt möjligt!
Jag har aldrig hört talas om detta tidigare!
Är det en ny "grej" eller är det ett Bukesyndrom?
Så jäkla fint iaf! Nu gjorde du MIG glad :)

Jag tror jag kommer att göra en (bukefalist faktiskt) glad senare idag . då hon ska få min gamla hunds norocarp till sin hund :)
( hon har samma till sin hund redan)

Jag har försökt vara snäll och erbjuda mig att göra en pepparkaksdeg till min avdelning på jobbet (Jobbar som fsklärare), men det var redan inköpt en. Så nu börjar jag fundera på att göra en lussebulledeg på måndagmorgon med några istället!

Bakade dock bröd igår och gav svärmor en brödlimpa idag.

Åh så fint! Jag blev typ gråtfärdig! :love:
Du gör MIG glad, varje dag, även om du kanske inte är medveten om det! Jag blir alldeles glad och varm av att tänka på hur oerhört fina vänner jag har - och jag är så glad att du är en av dem! :love:

Jag har inte hunnit vara så snäll idag, mer än att jag löste en massa strul och stress för mig själv, som förvisso leder till att jag är lite lättare att handskas med än om jag är trött och stressad :)

Dock har jag ambitionen att städa lägenheten idag - och det brukar vara uppskattat :)

Sniff, jag fina du, du vet att jag gillar dig med, som bara den!
Och du är en så otroligt omtänksam människa!
Kram

Men gjorde du också så?
Det är fler här inne som köper extra fika och extra rosor och allt möjligt!
Jag har aldrig hört talas om detta tidigare!
Är det en ny "grej" eller är det ett Bukesyndrom?
Så jäkla fint iaf! Nu gjorde du MIG glad :)

Ja, jag gjorde så. Det heter något speciellt, men jag kommer inte ihåg namnet på det. Det är det enda fiket här i stan ( Jönköping) som jag vet har det, men jag har sett annonser från andra städer som också har detta "erbjudande" eller vad man ska säga att det är. Jag tycker det är ganska fint, för har man råd att köpa fika själv, så har man banne mig råd att ge bort en till en behövande också:)

Jaha! Det är som ett slags erbjudande alltså.
Jag trodde att man helt random liksom bara gjorde det.
Undrar vad som händer om jag börjar göra så.....om det sprider sig eller om expediten stoppar i egen ficka....några är säkert ärliga iaf. Ska anamma detta!!

Jaha! Det är som ett slags erbjudande alltså.
Jag trodde att man helt random liksom bara gjorde det.
Undrar vad som händer om jag börjar göra så.....om det sprider sig eller om expediten stoppar i egen ficka....några är säkert ärliga iaf. Ska anamma detta!!

Jo, man bara göra det, hittar visst bara fel ord idag;)

Men jag googlade lite och just på kaffe heter det suspensionskaffe som man betalar för:)

Jag har både hittat och lämnat böcker på allmänna färdmedel. Efter att ha läst, lägger man tillbaka. Meningen är att böckerna ska vandra runt. Enkelt sätt att glädja.

Ah! Jag rör mig alldeles för lite i civilisationen märker jag :)

Jag försöker sprida leenden och glädje runt mig på jobbet. Undervisar invandrare och människor blir så glada om man SER dem och hjälper till i deras första stapplande försök att begripa det svåra som kallas svenska språket.

Lite bus och skämt, lite värme. Det studsar tillbaka till mig....

Jag brukar också lägga p-biljetter i automaten om jag betalar för tid jag inte använder. Som senast när jag var i ett p-garage där jag fick betala för hela nästa dag trots att jag åkte tidigt på morgonen. La lappen i automaten och hoppades att någon skulle få glädje av den.

Jag har både hittat och lämnat böcker på allmänna färdmedel. Efter att ha läst, lägger man tillbaka. Meningen är att böckerna ska vandra runt. Enkelt sätt att glädja.

Jag brukar också "glömma" böcker på allmänna platser ibland.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Myzan87
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 479
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV