Min boendekostnad är ca 25-30% av min inkomst. Bor ensam i hus. Lite dyrare än bostadsrätten jag hade innan. Men nu har jag 80 kvadratmeter mer och tomt. Helt klart värt det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite drygt 1600 kr är vår lånekostnad/månad. Hälften är amortering. Bor i ett litet torp ute i skogen...Alla som vill spara pengar brukar fastna på matkostnaderna. Fullt rimligt. Det är en utgift som man känner av ofta.
Men är inte boendet din största utgift?
Klart att man måste ha tak över huvudet och det är svårt att hitta något billigare.
Eftersom jag behöver minska på utgifterna nu försöker jag hitta ett billigare boende. Tyvärr måste jag gå ner i standard för att minska utgiften för boendet.
Så vad betalar du för ditt boende? Eller hur stor del av dina inkomster går till att ha tak över huvudet?
Hyresrätt centralt i Göteborg, 110 kvadrat, fyra rum och kök. Hyra inkl värme, exkl hushållsel, internet och parkering kostar ungefär 8500 kr/mån. Min halva kostar alltså 4250 eller så.
Oj vad låg hyraHyresrätt centralt i Göteborg, 110 kvadrat, fyra rum och kök. Hyra inkl värme, exkl hushållsel, internet och parkering kostar ungefär 8500 kr/mån. Min halva kostar alltså 4250 eller så.
70-talshus som inte har lyxrenoverats alls. Vi brukar säga att vi har turen att bo på 70-talsvillkor, då det fortfarande fanns något som hette bostadspolitik i landet.Gud vad billigt! Typ hälften av vad vår trea kostar, också i Göteborg.
Ja, det är väldigt bra med hyresrätt som inte är nybyggd eller överdrivet renoverad! Nackdelen är väl att det bli omöjligt att förbättra ekonomin genom att flytta till en mindre eller mer ocentral lägenhet. Vi skulle ju behöva bo i en etta så ocentralt som möjligt, för att få ner hyran, känns det som.Oj vad låg hyra
Alla som vill spara pengar brukar fastna på matkostnaderna. Fullt rimligt. Det är en utgift som man känner av ofta.
Men är inte boendet din största utgift?
Klart att man måste ha tak över huvudet och det är svårt att hitta något billigare.
Eftersom jag behöver minska på utgifterna nu försöker jag hitta ett billigare boende. Tyvärr måste jag gå ner i standard för att minska utgiften för boendet.
Så vad betalar du för ditt boende? Eller hur stor del av dina inkomster går till att ha tak över huvudet?