Spender S - Gretzers stjärna.

M

Michaela

Jag tänkte på den hästen. Den har ju en svensk hästägare och är säkert värd massor. Det är ju en otroligt fin hopphäst med fantastisk kapacitet. Dessutom är det väl en hingst vilket gör den än mer värdefull(eller är det en valack?) Jag kan tänka mig att ägaren får en del väldigt generösa erbjudanden och mer blir det väl hela tiden med tanke på hur bra den går. Tror ni verkligen Gretzer kommer få behålla hästen? Kan hästägaren verkligen "stå emot" buden? Jag kan tänka mig att vilken toppryttare som helst skulle vilja ha den på ett mästerskap och jag får någon olustig känsla att snart sitter det en välbeställd amerikansk ryttare på den hästen :angel: Eller vad tror ni?

Sv: Spender S - Gretzers stjärna.

Spender S ägs av Tomas Sandström och vi får väl hoppas att Maria har skrivit ett ordentligt kontrakt!
Fast allt är väl till salu för rätt pengar ???????

Tomas har fått flera riktigt saftiga bud på honom. Men om jag var han så skulle jag hålla hästen ett tag, för det verkar ju nästan som Gretzer KAN tas med till VM-laget med honom och går det bra där så får han nog ännu högre bud! :angel:

Självklart hoppas jag att Maria får behålla honom så länge som möjligt!

Ja, dom pratade ju om det på hoppningen idag, men jag tror att han håller honom ett tag till, för det kommer nog inte gå sämre. Så iaf kommer hon nog ha honom några år till. Sen säljs han kanske, eller blir halvtidspensionerad och går till avel. Oavsett så tjänar ägaren mkt på honom!

Ja det är ju bara att hoppas att ägaren kan stå emot buden! Men ibland kan de ju inte det! Det är ju dyrt att ha hästar som inkomstkälla, och att säga nej till toppbud kan ju ibland vara omöjligt.

Men bara att hoppas att det blir som med Butterfly Flip, hon har nog fått rätt fina bud den hästägaren också, men hon behåller ju hästen.

Fö så är ju Spender S fullkomligt underbar! :love:
Hade jag sto skulle han vara det självklara valet att betäcka med!

Sen lär nog sverige göra mkt för att ha kvar honom i svensk avel!

Ja jag hoppas också Maria får ha kvar honom så länge som möjligt. Men Han ser ju ut att vara en sån där riktigt mästerskapshäst med otrolig kapacitet och därför kan jag tänka mig att buden måste vara väldigt höga...

Nåja, hoppas ekipaget tas ut till VM iallafall :bump:

Mmm... Hon hade väl fått ett bud på 45 miljoner för henne?

Jag hoppas verkligen att hon får behålla honom ett tag till! Dom verkar funka så bra tillsammans. Säljs hästarna känns det ju som att dom aldrig blir lika bra igen, kolla bara på Pialotta. Så jag hoppas verkligen att han får vara kvar! Så himla maffig häst :love: Jättesugen på att betäcka mitt sto men honom, men inte än! Vi ska tävla några år först ;)

Ja visst är han superfin!!
Dock har jag hört att hans avkommor växer för fort o går sönder... Vet inte om man får skriva sånt här.. men men...

Sen lär nog sverige göra mkt för att ha kvar honom i svensk avel!
Svenska uppfödare bryr sig enbart vad som är trendigt och tyskt och inte vad som är svenskuppfött och gångbart i internationell hoppning, alternativt icke tyskt och svenskägt och gångbart i internationell hoppning. Vi har haft ett flertal bra tävlingshingstar som knappt fått några ston i Sverige men som gjort ruskigt bra ifrån sig på tävlingsbanan och exporterats för att ägarna tröttnat på (med all rätt) att inte få några avelsintäkter medans hingstarna direkt satts i avel i sina nya hemländer. Oftast USA.

roslagen skrev:
Svenska uppfödare bryr sig enbart vad som är trendigt och tyskt och inte vad som är svenskuppfött och gångbart i internationell hoppning, alternativt icke tyskt och svenskägt och gångbart i internationell hoppning. Vi har haft ett flertal bra tävlingshingstar som knappt fått några ston i Sverige men som gjort ruskigt bra ifrån sig på tävlingsbanan och exporterats för att ägarna tröttnat på (med all rätt) att inte få några avelsintäkter medans hingstarna direkt satts i avel i sina nya hemländer. Oftast USA.

Bitter?

.

:confused: ?????? :confused: Hur tänkte du då?
Realistisk (som toighcookie hajjar:bow: ) är väl snarare fallet.

Vi hade t.ex en svensk hingstägare som slets ifrån oss alltför tidigt för ett antal år sedan som satsade stenhårt på att få in bra blod till Sverige till i många fall ingen nytta då svenska stoägare inte var intresserad av dessa intnernationella hoppstjärnor som var icke modehingstar och ut ur landet for hingstarna igen, och han är/var inte den enda hingstägare som fått känna på detta.

Men det är klart om Flyinge köper in en oprövad hingst och marknadsför den stenhård (oavsett dressyr eller hoppning) får den ju lätt runt 200 ston sin första säsong innan man ens vet om den förärver sig väl eller inte.
Fyra år senare finns i flera fall nära 1000 osäljbara hästar med en pappa ingen vill ta i med tång ens. Vad är det man kallar detta nu igen, jo just det, avelsframsteg när det är som sämst:devil:

Spender S 1054
tog flest placeringar på höjder över 1.50 år 2005.
Spender S tog hela 19 placeringar på dessa höjder.
Imponerande!!

Jag tror inte att hästägarna (Sandström) skulle vilja ha en annan ryttare än Maria, hon passar utmärkt för Spender S!
Ska vi snacka Fakta, så är det faktist så att det är inte många ekipage som gjorde sådana många fina placeringar som spender förra året. Mac Kinley är en duktig internationell placeringshäst på höga höjder, men han kom upp i 15 placeringar över 1.50.
Jag tror att Spender S kan vinna även årets tävling i 1.50-klubben för flest placeringar!

Marika skrev:
Jag hoppas verkligen att hon får behålla honom ett tag till! Dom verkar funka så bra tillsammans. Säljs hästarna känns det ju som att dom aldrig blir lika bra igen, kolla bara på Pialotta. Så jag hoppas verkligen att han får vara kvar! Så himla maffig häst :love: Jättesugen på att betäcka mitt sto men honom, men inte än! Vi ska tävla några år först ;)

Pialotta är ju super med sin nya! (Jan Tops tjej)

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej. Jag köpte min första egna häst för lite mer än ett och ett halvt år sedan, efter att ha ridit och hållit på med hästar i 15 år. En...
Svar
16
· Visningar
3 451
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej Buke, ny medlem här så ha överseende med eventuella missar! ;) Under början av året var jag, min dotter (16 år) och hennes...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
90 882
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Jag blir så irriterad! Det finns liknande trådar runt betalning men jag tar mig friheten att starta en ny runt frustrationen jag som...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
44 574
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar