I

ImFabulous

Vissa dagar händer bara alltihop på en gång!

Är i vecka 15 nu, och tror att jag kände en liten spark alldeles nyss :eek:
En bubblig känsla ca 10 cm snett nedanför naveln. Jag började gråta av lycka :love:

Mindre roande är dessa sura uppstötningar som alla pratat om, och idag är första gången jag märker av dom. Hela tiden (!)

Men visst är det underbart att vara gravid ? Jag älskar det! :love:
 
Sv: Spark?

Grattis !

Visst är det underbart när man börjar känna av livet där inne :love:
Nästan så att man glömmer bort hur vedervärdiga de första månaderna var :D
 
Sv: Spark?

Jaa det har du rätt i! De första månaderna var en ren plåga. Usch! Men det är och var värt varenda sekund!
 
Sv: Spark?

Jag kommer ihåg att det bubblade rejält i magen den första tiden! Uppifrån och ner, i ett enda virrvarr! :D När man efter ett tag förstod att det inte bara var gaser så var lyckan total! :love:

/Timsetim
 
Sv: Spark?

Visst är det härligt :love: Jag började oxå känna lite "bubbel" så tidigt och nu känns det mer som sparkar. Den lille brukar dock inte vela sparka så sin pappa känner det, det kan vara full fart men så fort han lägger handen på magen så slutar h*n!

Jag kände mig skitstolt vid mitt-träffen att jag inte känt av fogarna så mkt, stickningar/kramp i benen eller sura uppstötningar. Tyvärr straffades jag otroligt fort! nu så fort jag börjer mig ner för att ta på mig skorna får jag en sur uppstötning. Lika så får jag mega kram i vaderna på nätterna och fogarna har gjort riktigt ont vid några tillfällen!
 
Sv: Spark?

Den lille brukar dock inte vela sparka så sin pappa känner det, det kan vara full fart men så fort han lägger handen på magen så slutar h*n!

Så blir det fortfarande ofta här, ja givetviis inte alltid, men det brukar lugna sig lite. Nyttjar det om det är lite väl livligt:D
Fast pappan är jätte glad att jag råkade ligga så en morgon(varnog i mars -april någongång), att han fick sig en spark i baken innifrån magen. Det lever han gott på :D

Fast annars så tja "ontet" går väl bra när det är sånt, men klådan!!!!
Bryter hellre armen igen än har denna hysteriska klåda, har ju kliat sönder mig till tusen :o
 
Sv: Spark?

Min ninja började jag känna av i vecka 16, i vecka 17 kände jag riktiga duttar, och nu är det riktiga sparkar!

Sambon får känna varje dag, jag verkar ha en livlig rackare, h*n sparkar hela dagarna, men mest på kvällarna. :D
 
Sv: Spark?

stickningar/kramp i benen eller sura uppstötningar. !

Oh, ja fy!
Hade hittills inte haft några benkramper än denna ggn förrän häromdagen..
Hade fått hoppa in ute i packen (där vi packar ner brödet på bageriet för leverans) pga personalbrist (2 på semester, den 3:dje sjuk)
Efter att ha jobbat ståendes i 5 tim i sträck utan paus så åkte jag hem för att äta & sova en stund. (Hade börjat jobbet 4.00)
Hade väl hunnit sova ca 4-5 min när jag fick kramp i båda vaderna samtidigt :eek: Fy :devil: va ont det gjorde !

Uppstötningarna har så gott som slutat tillsammans med illamåendet.
 
Sv: Spark?

Jag brukar stå upp även på min vanliga arbetsplats (jobbar på samma ställe) men där står jag i butiken el. bakom butiken & gör mackor & smörgåstårtor & lite sånt. Där har jag ju en helt annan möjlighet att gå & sätta mig emellanåt ifall det skulle behövas,
men i packen ska ju allt ut så fort som möjligt till kunderna på morgonen & då kan man ju inte stå där & "söla":smirk:

Som tur är behöver jag bara hoppa in där ute i packen när det verkligen är kris, nån gång om året alltså.
Innan mitt första barn så stod jag i packen i 3-4 år, men hade turen att bli förflyttad till "lättare" arbetsuppgifter. Alltså mindre lyft :bow:
 
Sv: Spark?

Det är så underbart när man känner det där första lilla sprattlandet :love: . Jag kände av den första "sparken" eller vad man ska kalla det i vecka 15 tror jag det var, men sedan dröjde det ett tag innan de riktiga sparkarna kom igång.

Nu har jag en blivande kickboxare eller kanske en fotbollspelare med rejäll vänsterfot därinne :D , han vaknar samtidigt som jag på morgonen och utför någon slags ritualdans eller nåt en stund. Sen är det lugnt till 4tiden, då det riktiga kalaset börjar, jäklar vad han är aktiv!! Och så brukar han ta en stilla vals vid läggdags, oavsett när jag går i binge så är det lite rörelse innan jag ska somna:love:

Som tur är så är han så regelbunden nu, så jag kan lägga mig vid de tider jag vet att han har så pappa med kan se och känna den lilla ligisten!
 
Sv: Spark?

Den lilla jag har i min mage lever rövare HELA tiden, just nu känner jag sparkarna runt naveln (Den är aldrig stilla).

Sambon har känt en gång, och det var drygt 2 veckor sedan, men när han lägger handen på magen nu så är den stilla, så handen ligger på min mage när jag skall sova, min hand spelar ingen roll. Det är precis som om att den vet att den inte skall röra sig när pappa känner efter.

Men det är en härlig känsla, synd bara att den sållar bort pappa :(
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 375
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 765
Senast: Rosett
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 807
Senast: liiinnea
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp