kisse
Trådstartare
Med anledning av tråden om tjejen som sparade till en (i mina ögon dyr) kamera så börjar jag fundera på det här med sparande till barnen... Jag sparar en mindre summa varje månad som är tänkt att de ska få någonstans vid 18-20 års ålder. Det kommer inte vara speciellt mycket, för tillfället sparar jag bara 200kr/mån var, förhoppningsvis kan det bli lite mer snart, men det bör ju kunna räcka till körkort iaf. Men man skulle ju vilja kunna ställa upp med handpenning till lägenhet också. Farmor och farfar samt mormor har också sparande till våra barn, så det kommer att finnas lite att spela med, men vad kan vara ett realistiskt mål att ha fått ihop till 18-årsdagen? Sen beror det väl lite på barnets mognad när det blir 18... Jag kommer inte att dela ut pengarna då om jag tror att det finns risk för att de ska spelas eller drickas upp. Tar hellre fakturan från körskolan i mitt namn i så fall och styr över pengarna...
Hur mycket sparar ni som har ett sparande till barnen?
Och hur mycket får era barn i månadspeng, följer ni bankernas genomsnittstabell? Det gör vi ganska exakt, så 9-åringen får 120kr och 10 åringen 140kr. Deras kompisar som vi frågat får ingenting, utan får pengar när de ber om det. 9 åringen sparar nog mest, 10 åringen använder större delen på gården på fredagarna, samt sparar lite.
Hur mycket sparar ni som har ett sparande till barnen?
Och hur mycket får era barn i månadspeng, följer ni bankernas genomsnittstabell? Det gör vi ganska exakt, så 9-åringen får 120kr och 10 åringen 140kr. Deras kompisar som vi frågat får ingenting, utan får pengar när de ber om det. 9 åringen sparar nog mest, 10 åringen använder större delen på gården på fredagarna, samt sparar lite.