I nejden här får du inte längre en 70-tals sportstuga om 40 kvadrat på 1000 kvm tomt för de pengarna. Det huset i gott skick skulle säkert gå för 5 miljoner här. Tyvärr. Priserna i Gnesta har gått upp jättemycket senaste tiden. Det där kommer säkert gå upp en del trots priset. Folk tycker det är praktiskt med närhet till Stockholm men ändå på landet.Lite? renovering
Jag ser ett hus som man i stort sett måste renovera från topp till tå = allt från omdränering, byte av fönster och dörrar, tilläggsisolera, renovera skorstensstock och byta värmesystem i... dyyyyrt!
Jag skulle tro att det är bättre att riva och bygga nytt, beroende på var det ligger. Jag kan inget om bostadspriser i den där trakten.
Men jag kanske har vaknat på fel sida idag och bara ser problemen...
Jag hoppas verkligen de som köper väljer att renovera och bevara! Huset är helt i min smak (bortsett skicket och den inte så väldigt fantastiska fasaden).
Det är lite halvbökigt att närmaste ort ligger i annat län än huset, för skolgång och ibland vårdkontakter. Men jag är ändå osäker på om det påverkar slutpriset.