Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Haha jag fick samma tanke. Jag har en vän som precis köpt gård med några hektar mark till för mindre än den summan. Huset på den gården är i bra skick så ingen grunrenovering behövs för att stället ska vara beboligt.

Jag vill per automatik köpa alla hus med torn. Men; varför är det olika färg och handtag på köksluckorna?!

Jag får Pippi-känslor av hus med torn, så barnet i mig älskar dem :D

Haha, ja det undrade jag med! Vet inte hur de tänkte med målningen i trappan heller :wtf:

Annars var det verkligen en salig blandning mellan fint, okej och hemskt :D

Haha, det är skillnad på var i landet man bor ;) För ett par veckor sen gick en etta på 36 kvm i centrala Uppsala för ca 1,3 miljoner tror jag det var. Den såldes dessutom innan visning till och med! Vi har en likadan lägenhet i samma hus som ska säljas snart, det blir intressant att se hur fort det går... :D

Billigt? O_o
2 mille för en tvåa.. Man får ett halvt slott för de pengarna ju!

Inte bara "en tvåa". En NY tvåa, med pool, på Telefonplan... Det låter fruktansvärt billigt i mina öron. Speciellt när hyran ligger under 3000 kr. Jag kikade på en ny tvåa i centrala Karlstad för ett tag sen, där inköpspriset var 1,5 mille och hyran låg på drygt 3000 kr, om jag inte minns fel. Och det är viss skillnad på centrala Karlstad och centrala Stockholm...

Och du får knappast ett halvt slott i Stockholm för det priset. Ytterdörren, möjligtvis. En hall om du har tur. ;)

Fast man äger inte poolen, den tillhör hela fastigheten ;)
Tycker fortfarande det är sjukt mycket pengar för en så liten lägenhet.
Flytta västerut, här får ni både hus och slott och lägenhet för de pengarna :D

Inte bara "en tvåa". En NY tvåa, med pool, på Telefonplan... Det låter fruktansvärt billigt i mina öron. Speciellt när hyran ligger under 3000 kr. Jag kikade på en ny tvåa i centrala Karlstad för ett tag sen, där inköpspriset var 1,5 mille och hyran låg på drygt 3000 kr, om jag inte minns fel. Och det är viss skillnad på centrala Karlstad och centrala Stockholm...

Och du får knappast ett halvt slott i Stockholm för det priset. Ytterdörren, möjligtvis. En hall om du har tur. ;)

Jag vet inte om jag tycker att det är särskilt billigt. Är väl ett ganska vanligt pris för en minitvåa strax utanför stan.

För det är ju verkligen en minitvåa med 44 kvadrat. Och den är ju inte NY som att ingen har bott där. Gemensam pool är trevligt. Men å andra sidan ligger poolen 100 meter från E4an.

Precis vad jag var ute efter! Men visst, vill folk betala för det så varsågoda. Då kan man plaska runt där i sin gemensamma E4-pool och tänka på det halva slottet man kunde haft..

:p

(Hoppas ingen tar mig för seriöst nu, jag bara driver med alla storstadsälskare :p)

Precis vad jag var ute efter! Men visst, vill folk betala för det så varsågoda. Då kan man plaska runt där i sin gemensamma E4-pool och tänka på det halva slottet man kunde haft..

:p

(Hoppas ingen tar mig för seriöst nu, jag bara driver med alla storstadsälskare :p)

Fast jag tycker å andra sidan inte att det är speciellt dyrt heller. Mer ett fullt rimligt pris :)

Den lär ju knappast gå för det priset heller ... :angel:

Nä, jag insåg det när jag kollade igen. Eftersom det stod nyproduktion trodde jag att det var en helt ny lägenhet med ett fastpris. Men den var visst från 2011 och säljs av privatperson, så då vart det ju helt plötsligt lite annorlunda.

Som en tårta :D
Älskar det hjärtiga badrummet för övrigt, där kan man sitta och räkna hjärtan när man är kass i magen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar